printlogo


کد خبر: 224741تاریخ: 1399/11/28 00:00
خبر

 امروز، از تندیس 6 قهرمان رونمایی می‌شود
از ناصر گیوه‌چی تا عباس جدیدی
مراسم رونمایی از تندیس ۶ قهرمان و مدال‌آور ورزش ایران در رشته‌های مختلف امروز (سه‌شنبه، 28 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود. در مراسم روز سه‌شنبه رونمایی از تندیس ۶ قهرمان و مدال‌آور ورزش ایران که با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و معاونان وزارت ورزش، اعضای هیأت اجرایی، برخی از رؤسای فدراسیون‌ها و قهرمانان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود، از تندیس مرحوم ناصر گیوه‌چی، مرحوم توفیق جهانبخت، عبدالله موحد، عباس جدیدی، حسین رضازاده و علی کشفیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رونمایی می‌شود. این مراسم ساعت ۱۰ صبح در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود.
 
 
 جلب نظر برای انتخابات آینده دوچرخه‌سواری؟
عضویت ۲ منتقد رئیس سابق در کمیته فنی
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری چهار نفر را به کمیته فنی فدراسیون اضافه کرد که دو نفر از آنها منتقد سیاست‌های کاری رئیس قبلی فدراسیون بودند. علی زنگی‌آبادی رئیس سابق فدراسیون، ایمان دلیل حیرتی رئیس هیأت گیلان، جواد موسوی رئیس هیأت البرز و مجید ناصری سرمربی سابق تیم ملی و داور بین‌المللی ایران نفراتی هستند که به کمیته فنی اضافه شده‌اند. زنگی‌آبادی و ناصری جزو افرادی هستند که قبلاً نسبت به سیاست‌های فدراسیون در زمان ریاست قمری انتقاد داشتند. پیش از این نیز نام اصغر خالقی، مهدی روزبهانی رئیس هیأت خراسان رضوی، رسول هاشم کندی رئیس هیأت آذربایجان شرقی، منوچهر روشن‌پور پیشکسوت، محمود وفایی رئیس پیشین سازمان لیگ، اشرف ساکی نایب رئیس زنان، محسن سلگی دبیر فدراسیون و علیرضا احمدی مدیر تیم‌های ملی عضو این کمیته بودند. افشین داوری که در فدراسیون‌های زیادی سرپرست بوده و معمولاً تغییرات زیادی ایجاد می‌کند، تأکید دارد که می‌خواهد کمیته فنی را تقویت کند. او می‌گوید: «در واقع ما چیزی را به هم نزده‌ایم و با هماهنگی و مشورت با بدنه دوچرخه‌سواری این کار را انجام دادیم. فقط خواستیم همه به هم نزدیک شویم و کارهای ورزشکاران را پیگیری کنیم.» او در حالی از ضرورت حضور افراد مختلف می‌گوید که به نظر می‌رسد منتقدان جذب می‌شوند تا شرایط برای برگزاری مجمع انتخاباتی بعدی فراهم شود و بعد از یک دوران پرحاشیه کمی آرامش به فدراسیون برگردد.
 
 
پنجشنبه؛ نیمه‌نهایی بسکتبال دختران
مرحله نیمه‌نهایی بسکتبال زنان از پنجشنبه آغاز می‌شود. مرحله نیمه‌نهایی بسکتبال زنان روز پنجشنبه با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود. تیم‌های بسکتبال زنان نارسینا، مهرام، گروه بهمن و پالایش نفت آبادان در این مرحله حضور دارند که رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند تا فینالیست‌ها مشخص شوند. دور رفت مرحله نیمه‌نهایی روز پنجشنبه (سی‌ام بهمن) و دور برگشت هفتم اسفند برگزار می‌شود.
 
برنامه کامل مرحله نیمه‌نهایی 
به این ترتیب است:
دور رفت:
نارسینا - گروه بهمن، ساعت ۱۲
مهرام - نفت آبادان، ساعت ۱۵
دور برگشت:
گروه بهمن - نارسینا، ساعت ۱۲
نفت آبادان - مهرام، ساعت ۱۵
 
 
افزایش ۲۰ درصدی جوایز کاپ‌های جهانی تیر و کمان
فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان از افزایش جوایز مسابقات در سال ۲۰۲۱ خبر داد. مسابقات کاپ‌های جهانی تیراندازی با کمان قرار است در فصل ۲۰۲۱ از سر گرفته شود که طبق برنامه مسابقات از ماه آوریل و به میزبانی گواتمالا آغاز خواهد شد. مرحله دوم مسابقات در ماه مه ‌(اردیبهشت و خرداد) و به میزبانی شانگهای و مرحله سوم به میزبانی پاریس در ماه ژوئن (خرداد و تیر) پیگیری می‌شود. البته زمان و مکان مرحله فینال مسابقات هنوز اعلام نشده است. در صورتی که کشورهای میزبان نتوانند مسابقات را به دلیل بحران کرونا برگزار کنند فدراسیون جهانی مکان دیگری را به عنوان جایگزین معرفی می‌کند. فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان قوانین جدیدی را برای فصل آینده کاپ‌های جهانی از جمله سهمیه وایلدکارت المپیک در فینال کاپ جهانی معرفی کرده است. هر ساله ۸ کماندار در هر ماده ریکرو و کامپوند زنان و مردان به مرحله فینال دعوت می‌شوند. هر کشور حداکثر ۲ کماندار را می‌تواند در مسابقات شرکت دهد‌. جوایز مسابقات نیز در ۴ گروه ۲۰ درصد افزایش یافته است. جوایز مسابقات در هر مرحله ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار است که با فینال به ۱۹۴ هزار دلار افزایش می‌یابد.
 

Page Generated in 0.0055 sec