printlogo


کد خبر: 224730تاریخ: 1399/11/28 00:00
خبر

پیشنهاد جدید امارات به کنفدراسیون فوتبال آسیا
نتایج مقدماتی جام‌جهانی حذف می‌شود؟
ادامه مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا قرار بود سال گذشته برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این رقابت‌ها لغو و به فروردین سال ۱۴۰۰ موکول شد. 
با نزدیک شدن به تاریخ مسابقات انتخابی، صحبت‌های زیادی از تعویق دوباره این بازی‌ها و طرح جدید AFC برای برگزاری متمرکز آن مطرح شده است. 
کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است سه‌شنبه جلسه‌ای برگزار کند و تصمیم نهایی را در این ارتباط بگیرد. آخرین خبرها حاکی از این است که مسابقات ماه فروردین به تعویق می‌افتد و خرداد و تیر به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. 
نشریه «الاتحاد» امارات در خبری مدعی شد مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در حال بررسی دو راهکار و ارائه آن به کنفدراسیون آسیا هستند. طرح نخست برگزاری بازی‌ها در ماه مارس است و طرح دیگر تعویق بازی‌ها تا ماه ژوئن و حذف نتایج مسابقات گذشته و برگزاری مسابقات با یک سیستم متمرکز و جدید. این پیشنهاد پیش از این هم برای مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا مطرح شده بود اما در نهایت AFC نتایج دو هفته ابتدایی آن مسابقات را لحاظ کرد.
 
 
ایران عضو اتحادیه اوراسیا
سردار مثل بازیکنان روسی زنیت
 به‌زودی سردار آزمون با پیوستن دائمی ایران به اتحادیه اوراسیا از فهرست لژیونرهای تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ خارج خواهد شد و همانند بازیکنان روسی یک بازیکن داخلی محسوب می‌شود. پیش از این وزارت ورزش روسیه قانونی را تصویب کرد که ورزشکاران کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در این کشور لژیونر محسوب نخواهند شد. البته زنیت تاکنون از این قانون بهره‌ای نبرده، زیرا بازیکنی از کشورهای عضو شامل ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس در اختیار نداشته است. با این وجود قرار است در سال جاری میلادی اعضای اتحادیه اوراسیا افزایش یایند که ایران نیز یکی از این کشورهاست. بر اساس این گزارش، مدیران زنیت در صورت لژیونر نبودن سردار آزمون از قدرت بیشتری برای حفظ این بازیکن و تمدید قراردادش برخوردار می‌شوند. هرچند این بازیکن پیش از این گفته بود پس از هشت سال بازی در لیگ برتر روسیه مایل است به تیم دیگری در فوتبال اروپا بپیوندد. در سال‌های اخیر بازیکنانی مانند میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی و رضا شکاری در لیگ برتر روسیه بازی کردند و شرایط جدید می‌تواند باعث جذابیت و انتقال بیشتر بازیکنان ایرانی به باشگاه‌های روسی شود.
 
 
بی‌خبری فدراسیون کامبوج از لغو بازی با ایران
مسابقات هفته هفتم و هشتم انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا قرار بود در مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود که سخنگوی فدراسیون فوتبال روز یکشنبه از لغو رسمی بازی‌های تیم ملی ایران در نوروز ۱۴۰۰ در چارچوب انتخابی جام‌جهانی خبر داد و اعلام کرد این دو بازی در خرداد برگزار می‌شود. 
یکی از اعضای فدراسیون فوتبال کامبوج اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ خبری مبنی بر تعویق بازی با ایران را به آنها اعلام نکرده و این فدراسیون هیچ اطلاع جدیدی درباره بازی‌های این کشور در انتخابی برابر ایران ندارد و منتظر بیانیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه هستند. در ادامه این گزارش ابراز امیدواری شده است کامبوج بتواند در خانه عملکرد بهتری نسبت به ایران داشته باشد و حتی با کسب امتیازهای از دست رفته، شانس صعود به دور بعدی رقابت‌ها را داشته باشد که با توجه به کیفیت فنی تیم فوتبال کامبوج این اتفاق خیلی بعید به نظر می‌رسد.
 

 


Page Generated in 0.0048 sec