printlogo


کد خبر: 224722تاریخ: 1399/11/27 00:00
سیدجلال، کاپیتانی برای تمام فصول
سوپرمن تمام نمی‌شود

عکس ‌العمل روز
سعید آقایی  @SaeedAghaee56
 
دو فصل پیش بود که سرمربی الجزیره به او لقب سوپرمن داد؛ لقبی که بعد از گذشت دو فصل کماکان برازنده اوست. کهنه سواری که در آستانه 40 سالگی حالا این نقش را برای تیم یحیی گل‌محمدی بازی می‌کند. چهره‌ای که آشکارا از دو فصل پیش تکیده‌تر شده و ته ریشی که بیش از سیاهی به سپیدی می‌زند، نشان می‌دهد کاپیتان سرخ‌ها آرام آرام به خط پایان نزدیک می‌شود اما او در پیرانه سری هم هنوز یک سوپرمن است؛ با همان کیفیت سابق.
در روزهایی که پرسپولیس با برهوت مهاجم و گلزن روبه‌رو شده و سینه‌خیز در لیگ پیش می‌آید، اوست که یک تنه جور تیمش را می‌کشد. کاپیتانی که در قامت یک سوپرمن علاوه بر وظایف دفاعی، پیش می‌تازد و راه گلزنی را به گل نزن‌های تیمش نشان می‌دهد. تک گل 3 امتیازی برابر تراکتور و تکرار آن برابر مس رفسنجان 6 امتیاز ارزشمند را در مسیر صعب‌العبور لیگ برتر به تیم یحیی هدیه کرد تا پرسپولیس چراغ خاموش خود را به حوالی صدر برساند. در لیگی که آشکارا کیفیت تیم‌ها نازل‌تر از حد تصور است، پرسپولیس از میانه دامگه حواشی کبود و ناکامی نومیدکننده فینال لیگ قهرمانان آسیا دوباره بازگشته و خود را به عنوان یک مدعی همیشگی جا زده. بازگشتی که بیش از همه آن را مدیون سوپرمن سرخ است.
سیدجلال حسینی در فصل جاری نقشی فراتر از یک کاپیتان و یک صخره دفاعی برای پرسپولیس بازی کرده. مردی که در ابتدای فصل شاید کسی چندان روی او حساب نکرده بود اما وقتی شجاع با یک حرکت رونالدینیویی ناگهان پرسپولیس را رها کرد و به قطر رفت، از روی نیمکت آمد تا بسان تمامی این 6 فصل اخیر مرد اصلی خط دفاعی لقب بگیرد. همو که در پیش فصل به بهانه سن و سال زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتنش از لیست اصلی و حضور در کادر فنی به گوش می‌رسید و شاید سرمربی پرسپولیس نیز به این ماجرا چندان بی میل نبود اما بی‌اعتنا به همه این زمزمه‌های نامهربانانه در لیست ماند تا به وقتش دوباره ثابت کند که دود از کنده بلند می‌شود و هنوز یک سوپرمن واقعی است.
در بازی برابر پیکان اما سیدجلال این بار نقش خود را تغییر داد و به جای گلزنی دروازه تیمش را نجات داد تا باز هم مرد اول سه امتیاز حساس باشد. در ثانیه‌های پایانی و خروج اشتباه لک، او بود که ضربه سر مهاجم پیکان را از روی خط دروازه برگرداند تا 3 امتیاز پرسپولیس دست نخورده باقی بماند. او این بار هم مرد اول برد اقتصادی لقب گرفت تا ثابت کند فعلاً تمام نمی‌شود!
 

Page Generated in 0.0049 sec