printlogo


کد خبر: 224716تاریخ: 1399/11/27 00:00
گزارش تحلیلی ایران ورزشی درباره موضع باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون
باشگاه‌ها با اتحاد کمتر به دنبال پول بیشتر

گرچه مطالبه مالی چیزی است که همه اعضای مجمع از رئیس آینده فدراسیون فوتبال دارند اما نسبت این مطالبه در باشگاه‌ها به‌مراتب بیشتر از هیأت‌های فوتبال است. به همین خاطر است که باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند به رئیسی رأی دهند که پول بیشتری به فدراسیون فوتبال می‌آورد و به تبع آن، امکانات و شرایط بهتری را برای باشگاه‌ها فراهم می‌کند و یا برنامه بهتری برای درآمدزایی دارد
  
 
34 رأی از مجمع 72 نفره فدراسیون فوتبال اختصاص دارد به آرای نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری (زنان و مردان)، دسته یکی، دسته دو، لیگ برتر فوتسال (زنان و مردان) و لیگ فوتبال ساحلی (زنان و مردان)؛ سهم قابل توجهی از آرا که می‌تواند با 32 رأی هیأت‌های فوتبال مقابله کند. هرچند اتحاد هیأت‌های فوتبال معمولاً باعث شده آرای آنها تعیین‌کننده‌تر باشد اما با تحرکاتی که در سال اخیر برخی مدیران عامل باشگاه‌ها داشته‌اند، به نظر می‌رسد در مجمع انتخاباتی آینده، باشگاه‌ها هم بتوانند نقش تأثیرگذاری از خود نشان دهند.
گرچه مطالبه مالی چیزی است که همه اعضای مجمع از رئیس آینده فدراسیون فوتبال دارند اما نسبت این مطالبه در باشگاه‌ها به‌مراتب بیشتر از هیأت‌های فوتبال است. به همین خاطر است که باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند به رئیسی رأی دهند که پول بیشتری به فدراسیون فوتبال می‌آورد و به تبع آن، امکانات و شرایط بهتری را برای باشگاه‌ها فراهم می‌کند و یا برنامه بهتری برای درآمدزایی دارد.
ضمن اینکه باشگاه‌ها نسبت به هیأت‌ها در این انتخاب در معرض از دست دادن جایگاه خود قرار نمی‌گیرند تا مجبور باشند ملاحظات اینچنینی را در فرآیند انتخابات لحاظ کنند. به همین خاطر است که چهره‌ای چون علی کریمی که شاید در میان هیأت‌های فوتبال چندان مجبوبیتی ندارد، بدون شک میان باشگاه‌ها می‌تواند آرای بیشتری را جلب کند. سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هم که پیش از این در مواردی تعدادی از اعضای مجمع را در اعتراض به اساسنامه با خود همراه کرده بود و نامه درخواستی بابت اصلاح اساسنامه به فدراسیون فوتبال ارسال کرد، به محض ثبت‌نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال، حمایت خود را از او اعلام کرد. آذری در پست اینستاگرامی‌اش تأکید کرد باید فوتبالی‌ها از او حمایت کنند و می‌خواست دیگر باشگاه‌ها و اهالی فوتبال را با خود همراه کند. اگر این‌بار هم مثل دفعه پیش همراهان آذری در میانه راه به سمت دیگری چرخش نکنند، شاید علی کریمی در میان باشگاه‌ها رأی بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها داشته باشد.
نتایج نه‌چندان مطلوب مصطفی آجورلو در مقام مدیرعامل باشگاه‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتور، از آجورلو در میان نمایندگان باشگاه‌ها چهره جذابی نمی‌سازد. کیومرث هاشمی هم بعد از امضای حکم انتقال باشگاه پاس به همدان محبوبیت خود را در میان فوتبالی‌ها از دست داد. به همین خاطر این دو کاندیدا که می‌دانند برای جلب آرای باشگاه‌ها شانس چندانی ندارند، بیشتر روی هیأت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
باشگاه‌ها بیشتر خواستار حضور چهره‌های جدید برای ریاست فدراسیون فوتبال هستند؛ چهره تازه‌ای که با پول و برنامه به فدراسیون فوتبال بیاید و وضعیت فوتبال که بیشترین آسیب آن متوجه باشگاه‌ها شده است را سروسامان دهد.
به‌جز هیأت‌ها و باشگاه‌ها که بیشترین سهم را در آرای انتخاباتی دارند، سایر آرا به نماینده مربیان، نماینده کاپیتان‌های تیم‌های ملی، نماینده داوران و اتحادیه مدیران عامل باشگاه‌ها اختصاص دارد که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال روی این آرا تسلط دارد و می‌تواند این آرا را به سود خود جلب کند.

 


Page Generated in 0.0051 sec