printlogo


کد خبر: 224696تاریخ: 1399/11/27 00:00
فکری؟ تغییر؟ خیر، خبری نیست

مازیار گیلکان
 
 قهر محمود فکری از کنفرانس خبری واکنش تازه او به انتقادات فنی است اما فکری پیش از این قهر آخر، زمینه را فراهم کرده بود. 
سرمربی استقلال مدتهاست تلاش می‌کند تا مقابل انتقادات مقاومت کند و هیچ نقدی را نپذیرد و تمام انتقادات را دشمنی و بدخواهی برای خودش و استقلال بداند اما واقعیت این است که روش او پذیرفته نشده و فقط انتقادات را بیهوده جلوه داده است، از این منظر که انتقاد از روند فنی استقلال را بی‌فایده کرده و نشان داده که کادر‌فنی استقلال علاقه‌ای به پذیرفتن هیچ نکته‌ای را در نقد کار خود ندارند.
محمود فکری چند هفته پیش به خبرنگاری که در کنفرانس خبری از او سؤالی پرسید، اینطور پاسخ داد: «گوشی شما آرم استقلال دارد و معلوم است استقلالی هستید ولی نباید بازیچه دست این و آن شوید و هر چیزی که می‌‌گویند را به کادر‌فنی انتقال بدهید. قدر کادر فنی خود را بدانید که در حال تلاش است.» همان روز هم مشخص بود فکری یا دچار این باور شده است که همه می‌خواهند به او آسیب برسانند و یا دچار این باور که باید چنین فضایی را بسازد و با خلق دشمن فرضی، خود را در موقعیت بهتری قرار دهد اما هر کدام از این تصورات می‌تواند به روند مربیگری او آسیب برساند.
فکری پیش‌تر نیز گفته بود: «متأسفانه ما هر کاری کنیم یک عده از دوستان هستند که ایراد می‌گیرند. تیم در صدر جدول هم باشد و اختلاف امتیاز با تیم‌ها داشته باشیم از ما ایراد می‌گیرند و البته این خوب است. من خیلی خوشحالم که از ما ایراد می‌گیرند.» اما فکری تمام این انتقادات را دلیل بدخواهی می‌داند و این برداشت یا تحمیل این برداشت، هر دو خود آسیب‌رسان است برای استقلال.
کار درباره فکری به جایی رسیده که دیگر بعید است او دیدگاه خود را درباره موج انتقادات تغییر دهد. اینطور که از رفتار و تصمیمات فکری می‌بینیم، او علاقه‌ای به تغییر نگاه خود ندارد. در کنفرانس آخر نیز فکری نشان داد که قصد پذیرش انتقادات و اصلاح روند فنی تیم را ندارد و نمی‌خواهد باور کند که کیفیت فوتبال تیمش نازل است.
وقتی یک مربی نمی‌خواهد بپذیرد که مسیری کج را طی می‌کند و این نپذیرفتن ۱۵ بازی طول می‌کشد، آیا از دست کسی کاری برمی‌آید؟ فکری بعد از بازی سپاهان گفته: «خدا را شکر که باختیم و مجدداً سؤالات کارشناسان و ایراد گرفتن‌های آنها آغاز شده است. وقتی می‌بریم کسی سؤال نمی‌پرسد.» فکری همچنان تلاش می‌کند تغییری در نگاهش پدید نیاید.
 

Page Generated in 0.0058 sec