printlogo


کد خبر: 224686تاریخ: 1399/11/27 00:00
تراکتور نیم‌فصل را در رتبه هشتم به پایان برد
پیـــروزی در 2 دقیقـــه

 
سایپا که هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک به تساوی رضایت داده بود، در بازی خانگی مقابل تراکتور به‌دنبال پیروزی بود تا بتواند به رده‌های بالای جدول و تک‌رقمی شدن برسد. در مقابل تراکتور که هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورده بود و تا رده هشتم جدول سقوط کرده بود، به چیزی جز جبران و کسب 3 امتیاز فکر نمی‌کرد. با این انگیزه‌ها دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و به‌دنبال برد بودند. سایپایی‌ها شروع بهتری داشتند و در همان ابتدای بازی حملات خوبی تدارک دیدند که در نهایت یکی از آنها گل شد. در دقیقه 7 ارسال بلند به زمین تراکتور و اثر ناقص مهرداد محمدی که در حین زدن ضربه سر تعادلش به‌هم خورد، رضا جعفری را صاحب توپ کرد و این بازیکن به‌سرعت خود را وارد محوطه جریمه کرد. پاس در عرض جعفری را مهرداد حیدری با ضربه‌ای محکم وارد دروازه محمدرضا اخباری کرد. بعد از این گل، کاملاً مشخص بود تراکتور توپ و میدان را در اختیار گرفت. در دقیقه 13 شوت زمینی و محکم اشکان دژاگه از سمت چپ را اکبر منادی به‌سختی و در چند مرحله در اختیار گرفت. بعد از آن نوبت به احسان حاجی‌صفی و محمد عباس‌زاده رسید که هر کدام به‌گونه‌ای دروازه سایپا را تهدید کنند. وقتی تراکتوری‌ها نمی‌توانستند به گل برسند، نارنجی‌پوشان میزبان تصمیم گرفتند باز هم حمله کنند تا بلکه گل دیگری بزنند. آنها روی ضدحمله می‌توانستند گل بزنند اما اخباری خروجی عجیب داشت که برخورد توپ به صورتش باعث شد بشدت احساس درد کند و دقایقی روی زمین بیفتد. بعد از آن باز هم تراکتور حملات خوبی تدارک دید که البته اشتباه محمدحسین اکبرمنادی نزدیک بود یک گل برای تیم تبریزی بسازد اما ضربه عباس‌زاده آرام بود و گلی به وجود نیامد. روند بازی به‌گونه‌ای بود که هر لحظه انتظار گل می‌رفت که در نهایت در دقیقه 3+45 بالاخره دروازه سایپا باز شد. در این لحظه ارسال دقیق اشکان دژاگه از سمت چپ را محمدرضا خانزاده در تیر دو با ضربه سری دیدنی وارد دروازه منادی کرد. هنوز چند دقیقه‌ای از این گل نگذشته بود که شاهد یک گل زیبا و دیدنی دیگر بودیم. در دقیقه 5+45 شلیک سنگین حمید بوحمدان از پشت محوطه جریمه و از فاصله 25 متری را منادی هرچه به خود کش داد نتوانست مهار کند و دروازه سایپا برای دومین‌بار باز شد، به این ترتیب نیمه اول به سود شاگردان مسعود شجاعی به پایان رسید. در نیمه دوم انتظار می‌رفت سایپا که از حریف عقب افتاده بود، بازی بهتری به نمایش بگذارد اما اینطور نبود. تراکتور شروع بهتری داشت و می‌توانست توسط سعید مهری به گل سوم برسد اما منادی با عکس‌العملی خوب جلوی آن را گرفت. بعد از این موقعیت، سایپایی‌ها به خود آمدند و تلاش می‌کردند گل بزنند اما واکنش‌‌های خوب محمدرضا اخباری مانع شد. شرایط به همین صورت پیش رفت و دیگر خبری از گل نبود. به این ترتیب تراکتور بعد از چند هفته موفق شد به پیروزی برسد و 22 امتیازی شود. البته این برد هیچ تغییری برای جایگاه تراکتور در جدول به وجود نیاورد اما آنها را امیدوار کرد در هفته‌های بعدی بتوانند به رده‌های بالاتر برسند. نکته جالب در مورد این بازی، نیمکت‌نشینی مسعود شجاعی بود. شجاعی در هفته‌های اخیر اکثراً در ترکیب اصلی تراکتور قرار داشت اما او این‌بار تشخیص داد روی نیمکت باشد و بیشتر تمرکز خودش را روی هدایت تیم بگذارد. همین مسأله هم باعث شد تیمش با کاپیتانی اشکان دژاگه به یک برد مهم برسد.
 
چمنیان: از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کردیم
عباس چمنیان مربی تراکتور با بیان اینکه از موقعیت‌ها خوب استفاده کردیم، درباره پیروزی مقابل سایپا می‌گوید: «همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم بازی سختی بود. سایپا بازی خوبی انجام داد و صادقی هم نشان داده مربی خوبی است. در این مسابقه هم مثل چند بازی دیگر شرایطی پیش آمد که مجبور شدیم برخی تغییرات را ایجاد کنیم و توانستیم به بازی برگردیم. گل اول را که خوردیم، شرایط سخت شد اما توانستیم جبران کنیم. در روزی که فرصت‌های گلزنی زیاد نبود، توانستیم به‌خوبی از موقعیت‌ها استفاده کنیم و به پیروزی برسیم. برای نیم‌فصل دوم هم با تدابیری که داریم وضعیت بهتر خواهد شد. در برنامه‌مان هم جذب بازیکن را مدنظر داریم و هم از نظر فنی باید بازنگری کنیم که بتوانیم شرایط‌مان را در بالای جدول بهتر کنیم.»
 
صادقی: بازی را در ۵ دقیقه از دست دادیم
ابراهیم صادقی سرمربی سایپا درباره شکست مقابل تراکتور می‌گوید: «بازی را خیلی خوب آغاز کردیم و به گل رسیدیم. بازی تا دقیقه 45 کاملاً در اختیار ما بود. دو موقعیت دیگر گلزنی داشتیم که می‌توانستیم یکی از آنها را تبدیل به گل کنیم. مالکیت توپ در اختیار ما بود. با توجه به مصدومیت دروازه‌بان حریف، نیمه اول دقایق تلف‌شده زیادی داشت که بازی را در 5 دقیقه از دست دادیم.»
 

Page Generated in 0.0057 sec