printlogo


کد خبر: 224680تاریخ: 1399/11/27 00:00
کاندیدای ریاست‌جمهوری
ورزش و جوانان را جدی بگیرید

سعید فایقی
 
این روزها در فضای مجازی، کابینه عزیزانی که احتمال دارد کاندیدای ریاست‌جمهوری باشند اعلام می‌شود. گرچه نمی‌توان اعتماد کرد که آیا کابینه اعلام‌شده نظر فرد کاندیداست یا اینکه هواداران آنها از روی ظن، نظرات خود را اعلام می‌کنند. در برخی موارد روحیه طنز ایرانی گل می‌کند و به طنز به موضوع می‌پردازند. گاهاً هم مخالفان افراد مشهور برای خراب کردن آنها هچل‌هفتی را به نمایش می‌گذارند تا از این طریق فرد مورد نظر خود را تخریب نمایند.
اعلام پیش از موعد کابینه‌ها هم می‌تواند تهدیدی باشد و هم می‌تواند فرصت ایجاد کند. برای مثال در همه کابینه‌های اعلام‌شده حقوق اقلیت‌ها رعایت نشده است. هر عزیزی زودتر در این خصوص اقدام کند و برنامه‌ای برای اقلیت‌ها داشته باشد می‌تواند رأی آنها را به سمت و سوی صندوق خود هدایت کند. و یا شهردار کلان‌شهرها چون انتخابات با انتخابات شورای شهر همزمان است و انتخاب شوراهای شهر خود جدای از انتخابات ریاست‌جمهوری رسم و روال خاص خود را دارد رویکرد کاندیداها در خصوص شورای شهر کلان‌شهرها و شهرداران کلان‌شهرها می‌تواند نفوذ آنها را در استان‌ها عمیق‌تر نماید. و مواردی از این قبیل که می‌تواند فرصتی برای کاندیداها ایجاد کند.
اما باید اذعان داشت به‌جز دو سه مورد در کابینه‌ها نگاه به وزارت ورزش و جوانان باز به همان روال سابق بوده است. در لیست‌هایی که تا به امروز منتشر شده در کابینه‌های پیشنهادی از نخبگان ورزش غفلت شده است. امروزه در ورزش مدیران متخصصی که هم دارای تحصیلات عالیه هستند و هم لیاقت و کاردانی خود را به اثبات رسانده‌اند، بخصوص المپین‌ها که مورد قبول عامه مردم هم هستند بسیار زیادند و روشن نیست چرا کاندیداها و هواداران و حواریون آنها سراغ این عزیزان نرفته و نمی‌روند.
استفاده از این عزیزان علاوه بر لیاقت آنان در جو انتخاباتی شور و حال بسیار زیادی هم ایجاد می‌کند. با وجود این همه جوانان نخبه در حوزه جوانان هم می‌توان از این عزیزان که دارای اعتبار خاص در جامعه هستند برای ورزش و جوانان استفاده کرد؛ نه اینکه مثل گذشته نگاه ما برای ورزش و جوانان استفاده از یاران، دوستان و نزدیکان باشد. حضور برخی نام‌ها در لیست کاندیداهای احتمالی برای وزارت ورزش و جوانان بیانگر همین رویکرد است.
عزیزان کاندیدای ریاست‌جمهوری، ورزش و جوانان را جدی بگیرید، ورزش دروازه نشاط جامعه است و جامعه‌ای که بخواهد جوانش را آماده پیشرفت کند لاجرم باید به ورزش نگاه توسعه‌ای داشته باشد تا از طریق آن بتوان نسلی شاداب، نیرومند و آماده تحول تربیت کرد. در جامعه فردای ما، ورزش ضرورت است.
 

Page Generated in 0.0074 sec