printlogo


کد خبر: 224667تاریخ: 1399/11/27 00:00
NBA

درخشش دورانت در شب بازگشت به بی‌‌آره‌نا
در شب بازگشت کوین دورانت به خانه تیم سابقش، تیم بسکتبال بروکلین نتس میزبان خود تیم گلدن‌استیت وریرز را با نتیجه 134 به 117 شکست داد و شانزدهمین پیروزی‌اش را در بیست‌و‌هشتمین بازی این فصل خود کسب کرد. در این پیروزی که میهمان نیویورکی را در رده سوم جدول کنفرانس شرق نگه داشت، دورانت با کسب 20 امتیاز، 6 پاس گل و 5 ریباند بعد از کایری ایروینگ با 23 امتیاز، 4 پاس گل و 5 ریباند دومین بازیکن امتیازآور تیمش بود. جیمز هاردن دیگر ستاره سرشناس بروکلین هم با 19 امتیاز و 16 پاس گل سومین امتیازآور تیمش بود.
اگرچه سالن بی‌آره‌نا مملو از تماشاگر نبود تا بازگشت دورانت را به سن‌فرانسیسکو خوشامد بگویند اما هم‌تیمی‌های سابقش این کار را برای او انجام دادند و همگی با در آغوش گرفتن ستاره سابقشان از او استقبال کردند. در همین حال یک ویدئو هم برای قدردانی از دورانت در سالن پخش شد و بازیکنان وریرز او را تشویق کردند. با این وجود دورانت به تیم سابقش رحم نکرد و به نتس کمک کرد که برای هفتمین بار در این فصل بیش از 130 امتیاز در یک بازی کسب کند.
او که سه فصل برای وریرز بازی کرد و با آن دو بار قهرمان NBA و دو بار MVP‌ فینال‌ها شد، پس از مسابقه گفت: «ما آمدیم و یک بازی فوق‌العاده هم انجام دادیم. از صبح روز بازی روی عملکردمان تمرکز داشتیم و در تمام طول روز هم حال تیم خوب بود.»
ویدئویی که برای من ساختند واقعاً زیبا بود. من هر روز به بازی‌هایم در وریرز فکر می‌کنم. دوران حضورم در این تیم واقعاً لذتبخش بود و آموزنده بخصوص که توانستم فلسفه جدیدی از این ورزش یاد بگیرم. تجربیاتی که از بازی در وریرز کسب کردم تا آخر عمر با من خواهد ماند.»
در حالی که در تیم بروکلین نتس امتیازات هر 5 بازیکن ترکیب اولیه دورقمی شد، در تیم گلدن استیت وریرز نیز استفن کری با 27 امتیازی که گرفت و با 5 پاس گل و 3 ریباند امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بود. گلدن‌استیت که در چند وقت اخیر نتایج امیدوار‌کننده‌ای گرفته است، با وجود شکست خانگی مقابل نتس هنوز هم تعداد بردهایش از تعداد باخت‌هایش بیشتر است (14 به 13) در رده هشتم جدول قرار دارد.
  
 
هاردن: مطمئنم امسال می‌توانیم قهرمان شویم
بروکلین نتس شاید یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را در میان تمام مدعیان قهرمانی این فصل NBA داشته باشد اما قدرت خط حمله‌اش آنقدر زیاد است که بتواند ضعف‌های تدافعی را جبران کند و در پایان فصل قهرمان شود. در واقع این پیش‌بینی است که ستاره این تیم جیمز هاردن از سرنوشت تیمش در پایان فصل جاری دارد. هاردن که تیمش دیروز توانست در خانه تیم گلدن‌استیت وریرز به پیروزی برسد، در گفت‌و‌گو با راشل نیکولز، گزارشگر شبکه ESPN که از او پرسید آیا به کسب قهرمانی در NBA امیدوار است، گفت: «البته. ما کاملاً مطمئنیم که شکست دادن‌مان آن هم برای 4 بار در بازی‌های 7 تایی مرحله پلی‌آف برای هر تیمی سخت خواهد بود و به همین دلیل هم من نسبت به آینده تیمم بسیار هیجان زده‌ام، ضمن اینکه تازه فقط یک ماه گذشته و همه ما داریم تلاش می‌کنیم که به یک هدف مشترک برسیم و آن قهرمانی NBA‌ است.»
بعد از لس آنجلس لیکرز و میلواکی باکس، نتس سومین بخت قهرمانی این فصل NBA محسوب می‌شود. این تیم از ماه گذشته که با قراردادی نجومی هاردن را از تیم هیوستون راکتس خرید، 14 بازی انجام داده که 8 تای آنها را برده و 6 تا را باخته است.
دورانت ادامه داد: «شرایطی که در هیوستون داشتیم، طوری بود که من در هر شب باید 40 امتیاز می‌گرفتم که ما شانسی برای پیروزی داشته باشیم. ادامه پیدا کردن این روند برای مدتی طولانی از یک فصل طاقت‌فرسا است و شما باید در تیم‌‌تان بازیکن دارای مهارت‌های مختلف داشته باشید تا بتوانید روی تخصص اصلی خودتان تمرکز کنید نه اینکه الزاما نگران تبدیل به امتیاز شدن هر توپی که به دست‌تان می‌رسد باشید. راستش الان که به بروکلین نتس آمده‌ام از این بابت کمی آسوده خاطرم.» هاردن در این فصل برای نتس به طور متوسط در هر بازی 9/23 امتیاز، 11 پاس گل و 7 ریباند به ثبت رسانده است و در جدول بهترین پاسور‌های لیگ هم صدرنشین است.
 

Page Generated in 0.0060 sec