printlogo


کد خبر: 224662تاریخ: 1399/11/27 00:00
انتقاد از مربی و تاکتیک بس است
دورتموند، شهر بی‌دفاع

 مت پیرسون
 
 با وجود فرم ناامیدکننده، رتبه نازل در جدول لیگ و آمار دفاعی وحشتناک، مدیریت باشگاه بوروسیادورتموند قبل از میزبانی تیم آشفته هوفنهایم اطمینان داشت اوضاع برایش کاملا ًعوض می‌شود. میشاییل زورک مدیر ورزشی دورتموند گفت: «آنچه ما می‌بینیم این است که تیم خیلی خوب تمرین می‌کند، هیچ مشکل بزرگی وجود ندارد. بازی‌هایی که این اواخر نتوانستیم ببریم خیلی نزدیک بود. می‌توانستیم آنها را ببریم اما این اتفاق نیفتاد چون همیشه اشتباهات را تکرار می‌کنیم و مجازات می‌شویم.»
این نگاه قبل از بازی امیدوارکننده و خوش‌بینانه بود اما بعد از بازی که ارلینگ هالند با گل دیرهنگام خود میزبان را به یک امتیاز رساند و تیم را از شکست نجات داد، شرایط فرق کرده است. ادین ترزیچ مربی موقت دورتموند که از شش بازی آخرش پنج امتیاز گرفته، شاید آرزو داشت اشتباهات تیمش به پایان رسیده باشد اما زنجیره‌ای از گاف‌های دفاعی بازی زیبای تیم را خراب کرد و متز هوملز، مانوئل آکانجی، امره جان و دروازه‌بان دوم تیم، ماروین هیتز همه در آن تا حدی مقصر بودند.
ترزیچ همان دوره‌ای را ادامه داده که به اخراج لوسین فاوره از مربیگری دورتموند انجامید اما کار تیم از اینجا به بعد به کجا کشیده می‌شود؟ به نظر می‌رسد هدف اولشان برای مربیگری، مارکو رز حداقل تا آخر فصل در دسترس نیست. آیا یک مربی باتجربه و باکلاس برای 13 بازی در لیگ آن هم بدون اینکه آینده روشنی برای تیم متصور باشد، مربیگری را قبول می‌کند؟
 
همان داستان قدیمی
احتمالاً نه اما قبل از آن هیچ اهمیتی ندارد چه کسی مربی تیم شود اگر مدافعان دورتموند و آنهایی که بالای سر ترزیچ تصمیم‌گیرنده باشگاه هستند، همان اشتباهات را تکرار کنند. هفته به هفته، فصل به فصل، اشتباهات فردی لحظات درخشان تیم را خراب می‌کند. هفته به هفته، فصل به فصل، هیچ تغییر خاصی صورت نمی‌گیرد.
زورک، هانس یواخیم واتزکه، مدیر اجرایی باشگاه و سایر مقامات به خاطر استعدادهای هجومی که گرد هم آورده‌اند، به درستی مورد تمجید و تحسین قرار گرفته‌اند. جیدون سانچو و هالند که گلزنان دورتموند در بازی شنبه بودند، استعدادهای فوق‌العاده هستند اما تا کی در تیمی که پیشرفت نمی‌کنند، می‌مانند؟ وسوسه بازی در لیگ قهرمانان- که دورتموند به شکل واقعی خطر از دست دادنش را احساس می‌کند- را کنار بگذارید و سخت است که فکر کنید این دو فصل آینده در وستفالن اشتادیون بازی می‌کنند.
 
خریدهای ضعیف
ترزیچ را به بخش عمیق آب انداخته‌اند و او شاید حداکثر تا چند ماه دیگر بیشتر دوام نیاورد اما احتمالاً او از هوملز و آکانجی نخواسته در نیم ساعت اول بازی دو بار به بال هوفنهایم راه بدهند، یا جان آفساید بازیکن مقابلش را پر کند یا هیتز روی یک سانتر معمولی آنقدر ضعیف عمل کند که هوفنهایم به گل دوم برسد.
مدتی است که تمرکز روی فاوره، ترزیچ، تاکتیک‌ها و فرهنگ تیم بوده اما وقتش رسیده که مشخص شود آیا اشخاص و بازیکنانی که در بخش دفاعی جذب شده و بازی می‌کنند، به اندازه کافی خوب هستند یا نه؟!
آکانجی پسرفت کرده، هوملز در مسیر افت است و چند خرید دفاعی- نیکو شولتز، لئوناردو بالردی، توماس میونیه و هیتز که دروازه‌بان ذخیره است- به نظر نمی‌رسد با استانداردهای لازم همخوانی داشته باشند.
البته این کار ترزیچ است که بهترین بازی‌ها را از این بازیکنان بگیرد و نمی‌شود از عملکرد او در این زمینه دفاع کرد اما نشانه رفتن انگشت تنها به سوی او به معنای نادیده گرفتن مشکلات بزرگتر است.
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0050 sec