printlogo


کد خبر: 224658تاریخ: 1399/11/27 00:00
منطقه قرمز، میزبان فینال لیگ وزنه‌برداری؟
رونمایی از قهرمان در اهــــواز

رضا عباسپور     @rez7462
 
 در شرایطی که شدت انتقال و همه‌‌گیری ویروس مرگبار کرونا بار دیگر در استان خوزستان و شهر اهواز اوج گرفته است، مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری علاوه بر ادامه اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری در این شهر، برای برگزاری فینال لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌ها (27 بهمن تا 2 اسفند 99) و تعیین قهرمان این فصل از مسابقات در شهر اهواز پافشاری دارند! البته میزبان فینال لیگ یعنی‌ خوزستانی‌ها معتقدند که تمامی مجوز‌های مورد نیاز برای برگزاری لیگی بدون کرونا، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را از وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی دریافت کرده‌اند اما طبق اعلام ستاد بحران کرونا در این استان هم‌اکنون شهر اهواز جزو مناطق قرمز و پرخطر از نظر همه‌گیری کرونا اعلام شده و برپایی فینال لیگ با این شرایط بحرانی در اهواز حقیقتاً ریسکی بزرگ و خطرناک برای مسئولان برگزاری این مسابقه به شمار می‌رود.
پرونده هفته نخست رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری در فصل 99 که به صورت مسابقه رفت و برگشتی و متمرکز در استان خوزستان و شهر اهواز به میزبانی باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد، با صدرنشینی باشگاه تازه وارد گهرزمین سیرجان بسته شد. گهرزمین سیرجان که با هدایت فنی بهداد سلیمی چهره‌ شناخته شده و عنواندار وزنه‌برداری ایران در لیگ فصل جاری وزنه‌برداری تیمداری کرده است، با کسب ۷۶۰ امتیاز و استفاده از ۱۰ وزنه‌بردار قدم اول خود را برای کسب سکوی قهرمانی لیگ برتر در فصل 99 محکم برداشت. گهرزمین سیرجان در رقابت میلیمتری که با میزبان هفته نخست یعنی باشگاه فولادخوزستان داشت، موفق شد فولاد میزبان و مدعی را که با 10 وزنه‌بردار و کسب 757 امتیاز دوشادوش صدرنشین هفته اول لیگ رقابتی نزدیک را روی تخته رقم زده بودند، کنار زده و بالاتر از میزبان برای قهرمانی دورخیز کند. پس از گهرزمین سیرجان و فولادخوزستان که برای قهرمانی در همان هفته نخست نقشه راه ترسیم کرده بودند، باشگاه قدیمی و شناسنامه‌دار ملی‌حفاری اهواز نیز در کورس قهرمانی اگرچه امتیازات قابل توجهی را در هفته نخست از دست داد اما کادرفنی این تیم با تجربه خوبی که دارند تمام تلاش خود را به کار بستند تا با گرفتن امتیاز میزبانی در هفته دوم لیگ، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و در شرایطی که میزبان هفته دوم خود آنها هستند از این امتیاز استفاده کرده و با جبران امتیازات از دست رفته و کنار زدن دو مدعی قدر بالادستی خود یعنی گهرزمین سیرجان و فولادخوزستان، جام قهرمانی لیگ فصل 99 را در خانه نگه دارند. حفاری در هفته نخست با 740 امتیاز و استفاده از 10 وزنه‌بردار در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. پس از این باشگاه به ترتیب، نیروی زمینی با ۶۳۳ امتیاز، پدافند هوایی با ۶۲۸ امتیاز، عقاب نیروی هوایی با ۶۰۲ امتیاز و مناطق نفت خیز جنوب با ۵۲۵ امتیاز رده‌های بعدی جدول امتیازی لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در فصل 99 را به خود اختصاص دادند.
 
کرونا وضعیت میزبان را قرمز کرد!
دور برگشت لیگ برتر وزنه‌برداری که حکم فینال و هفته پایانی این رقابت‌ها در فصل 99 را نیز دارد قرار است از فردا سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه 99 به صورت متمرکز در شهر اهواز آغاز شود. رقابتی جذاب برای تیم‌های بالانشین جدول (گهرزمین سیرجان، فولادخوزستان و ملی‌حفاری اهواز) که برای کسب سکوی قهرمانی از چند هفته پیش تا به امروز برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشتند اما نکته خطرناک و استرس‌زا در این بین قرمز و بحرانی شدن وضعیت استان خوزستان و شهر اهواز از نظر همه‌گیری و پاندمی کشنده و مرگبار کرونا در این استان و شهر اهواز میزبان فینال لیگ وزنه‌برداری و اردوی آماده‌سازی تیم ملی است. طبق گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از لحاظ شیوع ویروس کرونا شهر اهواز جزو ۹ شهراصلی و قرمز استان خوزستان است که وضعیت بسیار بحرانی دارد و اکنون این سؤال وجود دارد که چرا با این شرایط مسئولان فدراسیون و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات همچنان روی برپایی فینال لیگ در اهواز پافشاری می‌کنند؟!
علیرضا قریشی رئیس هیأت وزنه‌برداری استان خوزستان در مورد اینکه همچنان لیگ در اهواز برگزار می‌شود یا خیر تأکید دارد: «ما مجوزهای لازم را از فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش گرفته‌ایم و تا این لحظه هم چیزی مبنی بر اینکه نمی‌توانیم لیگ را برگزار کنیم، به ما اعلام نکرده‌اند. از طرفی طبق اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مشاغل گروه چهار (شامل تالارها، قهوه‌خانه‌ها، اماکن زیارتی و آرامستان‌ها ) تعطیل هستند و ورزش در گروه سه قرار دارد. ما لیگ را طبق مجوزی که داریم با پروتکل‌های سختگیرانه‌ای برگزار می‌کنیم و همه افراد از داوران و عوامل اجرایی گرفته تا ورزشکاران باید آزمایش PCR بدهند و آزمایش منفی خود را  امروز باید تحویل دهند. با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری، فینال لیگ جوانان کشور نیز به اهواز سپرده شده است. ضمن اینکه ما در اهواز اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان را نیز داریم و خداراشکر هیچ مشکلی هم در این مدت برای بچه‌های تیم ملی ایجاد نشده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»
 
 تعطیلی فوری باشگاه‌های ورزشی در خوزستان
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از تعطیلی فوری کلیه اماکن ورزشی و باشگاه‌های ورزشی در شهرهای قرمز استان خبر داد. این در حالی است که اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با حضور المپیکی‌های این رشته نزدیک به یک ماه است در اهواز دایر شده و قرار است فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور نیز از فردا در این شهر آغاز شود!
ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در مورد تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در استان می‌گوید: «با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی ستاد کرونا و مطابق با مصوبات جلسه روز گذشته این ستاد، مقرر شد که باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در شهرهای قرمز استان تا اطلاع ثانوی به صورت ضرب‌الاجل به منظور بهبود شرایط فعلی تعطیل شوند تا استان خوزستان به لطف خدا و کمک همه دوستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در وضعیت بهتری قرار بگیرد.»
نصیری ادامه می‌دهد: «همه ما در یک قایق نشسته‌ایم و باید به بهبود وضعیت کمک کنیم تا جان عزیزان‌مان از ویروس منحوس در امان بماند. به همین منظور انتظار می‌رود که تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در شهرهای قرمز خوزستان از دستور مبنی بر تعطیلی، تمکین کنند زیرا در غیر این صورت با آنها به صورت جدی برخورد می‌کنیم. چرا که جان افراد برای ما بسیار اهمیت دارد.» هیأت فوتبال خوزستان نیز پیش از این تمامی مسابقات خود را از 26 بهمن ماه به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

 


Page Generated in 0.0043 sec