printlogo


کد خبر: 224654تاریخ: 1399/11/27 00:00
برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران ۶ روز پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال
اگر یک رأی سرنوشت‌ساز شود؟!

برای فدراسیونی که به‌خاطر جلب یک رأی به سود خود حتی به سراغ راهکارهایی چون تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال زنان می‌رود، بهره‌برداری از انتخابات هیأت فوتبال استان تهران کار سختی نیست. در واقع رویه‌ای که مدت‌هاست مسئولان فدراسیون فوتبال برای پیروزی دوستان خود در انتخابات پیش‌رو در پیش گرفته‌اند، برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران را درست 6 روز پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال شائبه‌برانگیز می‌کند.
انتخاباتی که قرار بود از شهریورماه 98 برگزار شود و به‌دلیل اختلاف‌نظرها بین هیأت فوتبال استان تهران، اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین فدراسیون فوتبال بارها به تعویق افتاد تا دوره چهارساله حضور حبیب‌الله شیرازی در پست ریاست این هیأت یک سال و نیم افزایش پیدا کند.
عباس تیموری دبیر هیأت فوتبال استان تهران و دبیر برگزاری انتخابات پیش‌روی این هیأت در این رابطه توضیح داد: «پس از آمدن پاسخ استعلام‌ها و تأیید صلاحیت کاندیداها، آقای پریچهره مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان تهران 20 بهمن‌ماه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و دو تاریخ 2 و 4 اسفندماه برای برگزاری انتخابات پیشنهاد شد.
 با توجه به اینکه پروسه برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران طولانی شده بود و همه منتظر برگزاری انتخابات بودند، تاریخ 4 اسفندماه به موافقت سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال رسید تا در این تاریخ انتخابات را داشته باشیم. تمام نفراتی که برای ریاست هیأت فوتبال استان تهران کاندیدا شده بودند، به تأیید رسیده‌اند و انتخابات روز 4 اسفندماه با حضور 15 کاندیدا برگزار خواهد شد.»
حیدر بهاروند که تا کنون با برگزاری انتخابات هیأت‌های استان‌های دیگر مقبولیتی که می‌خواسته را بین رؤسای آنها به دست آورده است، در آخرین روزهای سرپرستی‎‌اش در فدراسیون فوتبال می‌خواهد تکلیف هیأت فوتبال استان تهران را هم مشخص کند و احتمالاً رأی رئیس جدید این هیأت‌ را هم مثل بسیاری دیگر از هیأت‌های فوتبال استان‌ها در اختیار داشته باشد.
البته طبیعی است که مسئولان مرتبط با برگزاری این انتخابات، شائبه‌برانگیز بودن زمان برگزاری آن را تکذیب کنند، همانطور که عباس تیموری دبیر هیأت فوتبال تهران در این رابطه می‌گوید: «نزدیکی زمان برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران به مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شائبه‌برانگیز نیست زیرا از مد‌ت‌ها قبل پیگیر برگزاری انتخابات هیأت تهران بودیم. پریچهره برای برگزاری انتخابات در تاریخ 4 اسفند تصمیم بسیار درستی گرفت تا با امر قبل از پایان سال وضعیت مشخص شود. 
اگر نمی‌توانستیم انتخابات را قبل از عید برگزار کنیم با توجه به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، تعطیلات فروردین‌ماه و در ادامه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزاری انتخابات تا خرداد و تیر سال آینده به تعویق می‌افتاد.
 اکنون اتفاق مثبتی افتاده که ما می‌توانیم مجمع هیأت فوتبال استان را قبل از مجمع فدراسیون فوتبال برگزار کنیم.»
تمام حرف و حدیث‌هایی که در یک سال و نیم گذشته درباره انتخابات هیأت فوتبال استان تهران مطرح می‌شد و تلاش حبیب شیرازی برای بقا در این مسئولیت احتمال اینکه بار دیگر این انتخابات خبرساز شود، بسیار زیاد است. بخصوص که حالا این انتخابات خواه‌ناخواه بر انتخابات فدراسیون فوتبال هم تأثیرگذار خواهد بود. شاید حتی اگر بر اساس پیش‌بینی‌ها رقابت کاندیداها نزدیک به هم باشد، یک رأی هم بتواند سرنوشت متفاوتی را برای فوتبال ایران در چهار سال آینده رقم بزند.
جدا از انتخابات هیأت فوتبال پایتخت، برگزاری انتخابات چندین هیأت فوتبال در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال بحث‌برانگیز است و فدراسیون فوتبال هم احتمالاً این را انجام وظیفه خود و رسیدگی به کارهای فدراسیون در روزهای باقی‌مانده سرپرستی بهاروند عنوان می‌کند!
 

Page Generated in 0.0060 sec