printlogo


کد خبر: 224651تاریخ: 1399/11/27 00:00
لژیونرها

از حمله سرمربی تا لقب هواداران برای طارمی
تیم فوتبال پورتو در هفته نوزدهم لیگ پرتغال برابر بواویستا با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد. پورتو در نیمه نخست این بازی عملکرد ضعیفی داشت و دو گل دریافت کرد. این تیم سپس در نیمه دوم با گلزنی طارمی و «اولیویرا» کار را به تساوی کشاند. سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو در مصاحبه تلویزیونی بعد از این مسابقه بشدت از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد و گفت: «نیمه اول فاجعه‌بار بود. وقتی در زمین هستید باید دوندگی داشته باشید و بعد از آنکه توپ از دست رفت، واکنش نشان بدهید. ما در انتقال دفاع-حمله بسیار بد بودیم. فقط قرارداد داشتن با پورتو برای بازی در این تیم کافی نیست، من چیزهای بیشتری می‌خواهم. تمرین کردن یا زیبا به نظر رسیدن در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. این بدترین نیمه اول دوران کارم بود؛ نه‌تنها در پورتو بلکه در تمام دورانم. کسانی که نمی‌توانند خود را با پورتو وفق بدهند نمی‌توانند در این تیم باشند.» البته که «په‌په» مدافع سرشناس و باتجربه پورتو هم بازیکنان را مسئول این تساوی دانست.
اما طارمی که از سوی نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب ۴۶ درصد آرا بعد از محمود المواس لژیونر سوری رده دوم بهترین لژیونر هفته را به خود اختصاص داد حالا لقب جدیدی را از هواداران پورتو دریافت کرده است. تیم فوتبال پورتو پرتغال در شب گلزنی مهاجم ایرانی‌اش تنها توانست برابر بواویشتا یک امتیاز به دست آورد. طارمی توانست روند گلزنی‌های اخیر خود را در لیگ پرتغال ادامه دهد و اکنون با ۹ گل زده بعد از پدرو گونسالوش ۱۴ گله از اسپورتینگ‌لیسبون در رده دوم جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار دارد. بعد از این درخشش هواداران پورتو در شبکه‌های مجازی طارمی را نه‌تنها ستاره تیم‌شان، بلکه یک بازیکن محوری و گلزن در لیگ پرتغال توصیف کردند و به او لقب «پادشاه» دادند و خواستار این شدند که او به‌صورت ثابت در هر بازی به میدان برود و بقیه بازیکنان با محوریت حضور او در خط حمله به بازی گرفته شوند. پورتو در دیدار پیش روی خود در لیگ قهرمانان اروپا به دیدار یوونتوس خواهد رفت که دیداری مهم برای طارمی و باشگاه پورتو است و باید دید این دیدار چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
 
 
اولین خبرسازی زاهدی در زوریا
ویکتور اسکریپنیک سرمربی زوریا از جذب شهاب زاهدی بازیکن ایرانی‌اش و حضور 30 دقیقه‌ای این بازیکن رضایت دارد. او می‌گوید: «از داشتن چنین بازیکنی بسیار خوشحال هستیم. از مدیریت باشگاه برای انجام چنین نقل‌وانتقالی تشکر می‌کنم. همیشه با بازیکنان در ارتباط هستیم و با آنها صحبت می‌کنیم. توافق کرده بودیم شهاب در این مسابقه نیم ساعت بازی کند. امیدوارم او در مسابقات بعد زمان بیشتری برای بازی داشته باشد. کار متوقف نمی‌شود. بازیکن باکیفیتی به ما اضافه شده که این برای کل تیم خوب است.» اما این بازی با حواشی زیادی همراه بود. اللهیار صیادمنش یکی از مهاجمان ایرانی تیم زوریا در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت و پاس گل نخست بازی را به هم‌تیمی خود داد. شهاب زاهدی دیگر بازیکن ایرانی هم که به‌تازگی به زوریا پیوسته، در نیمه دوم به میدان آمد. در لحظاتی از بازی خطای یکی از بازیکنان دسنا روی شهاب زاهدی تنش‌زا شد. طبق اعلام سایت «footballhub» اوکراین، در این لحظه یکی از اعضای تیم دسنا جملاتی به کار برد که توهین و حتی نژادپرستی محسوب می‌شود.»
 
 
شفیعی: از لیگ برتر پیشنهاد دارم
مدافع ایرانی تیم فوتبال باشوندارای بنگلادش درباره آخرین وضعیت تیمش می‌گوید: «تیم ما خوشبختانه وضعیت خوبی دارد و بعد از قهرمانی در جام حذفی، در لیگ هم موقعیت خوبی داریم. ما با اختلاف امتیاز خوبی در صدر جدول قرار داریم و چهار هفته هم به پایان نیم‌فصل اول باقی مانده است. تا اینجا هم فقط دو گل دریافت کرده‌ایم و هدف‌مان ادامه این روند است تا قهرمان شویم.» او مدعی است از لیگ برتر پیشنهاد دارد: «من با باشگاه باشوندارا قرارداد دارم و اگر هم بخواهم تصمیمی بگیرم، باید باشگاه در جریان باشد. من چند پیشنهاد از لیگ برتر ایران دارم، ولی هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. حالا باید ببینم شرایط در ادامه چگونه پیش خواهد رفت.» او لیگ ایران را هم پیگیری می‌کند: «پنج شش تیم به‌دنبال قهرمانی هستند، ولی از حالا نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. مطمئناً در نیم‌فصل دوم بازی‌ها جذاب‌تر و حساس‌تر خواهند شد. امیدوارم تیمی که شایسته است قهرمان شود.»

Page Generated in 0.0048 sec