printlogo


کد خبر: 224643تاریخ: 1399/11/26 00:00
سبقت سپاهان از استقلال در نیمه‌راه
پایان تلخ نیم‌فصل

فکری هشدارها را جدی نگرفت
 
سوژه روز
آرمن ساروخانیان  @armen7791
 
در روزهایی که از نمایش ناهماهنگ و بازی بی‌برنامه استقلال انتقاد می‌شد، فکری از اتاق فکری می‌گفت که مغرض است و دوست ندارد این تیم نتیجه بگیرد. با این حال مشخص بود که بردهای استقلال بیشتر به لطف توانایی‌های فردی بازیکنان است و این تیم در روزهای سخت گرفتار خواهد شد. دیروز برابر یکی از رقیبان مستقیم سومین شکست استقلال در نیم‌فصل ثبت شد تا صدر جدول از دست برود و نمایش ناهماهنگ این تیم تردیدهای زیادی درباره موفقیت آبی‌پوشان در ادامه مسیر بوجود آورد.
استقلال مثل بازی با فولاد و همچنین نیمه دوم دربی قافیه را باخت و باز هم در برابر یکی از مدعیان قهرمانی، تاکتیک‌های کادر فنی به بن‌بست رسید. پرس سپاهان اجازه نداد که توپ‌های خوبی به مهاجمان استقلال برسد و خط دفاع این تیم در برابر حملات سریع میزبان بارها مغلوب شد.
فکری در دو بازی قبلی با آرایش سه دفاعه بازی کرده بود و مقابل سپاهان هم با این روش شروع کرد، ولی بعد از دریافت دو گل دوباره به دفاع چهار نفره برگشت. کادر فنی استقلال از شروع فصل تغییرات پرشماری در تیم اعمال کرده و مشخص نیست که چه ایده‌ای را دنبال می‌کند. با گذشت نیمی از فصل استقلال هنوز نتوانسته سیستم ایده‌آلش را پیدا کند و هرچند بازی یک بار شاهد تغییرات اساسی در ترکیب و سبک بازی تیم هستیم. همچنین فکری و دستیارانش در اکثر پست‌ها نتوانسته‌اند گزینه اصلی را پیدا کنند. درباره استقلال لیگ بیستم می‌توان گفت که فقط مطهری و قایدی حضور ثابتی در ترکیب دارند که آن هم به دلیل این است که کادر فنی فعلاً مهاجم دیگری در اختیار ندارد. در سایر پست‌ها، از دروازه‌بان گرفته تا مدافعان و هافبک‌های میانی شاهد تغییرات پرشماری هستیم که بیشتر نشانه بلاتکلیفی کادر فنی است. آنها هنوز نتوانسته‌اند ستون فقرات تیم را مشخص کنند، چون هنوز نمی‌دانند که می‌خواهند با چه مدلی بازی کنند و پیش بروند.
فکری در پاسخ منتقدان از صدرنشینی استقلال می‌گفت، ولی قابل پیش‌بینی بود که این برتری خفیف از دست برود. سپاهان که بر خلاف استقلال روند صعودی محسوسی داشته توانست هفته به هفته فاصله را کمتر کند و سرانجام در آخرین هفته نیم‌فصل از آبی‌پوشان سبقت گرفت. پرسپولیس هم با برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده به نزدیکی استقلال رسیده و انتظار می‌رود که با امتیاز گرفتن در دو بازی بعدی رقیب سنتی را به رده سوم بفرستد.
آنچه در حال حاضر می‌بینیم، جایگاه واقعی تیمی است که از شروع فصل ایرادهای اساسی داشت، ولی کادر فنی می‌خواست با صدرنشینی آنها را کتمان کند. انتظار می‌رود ادامه مسیر برای استقلال پیچیده‌تر هم باشد، چرا که سپاهان به هماهنگی خوبی رسیده و پرسپولیس با تقویت خط حمله‌‌اش دیگر به آسانی امتیازات بازی‌ها را از دست نخواهد داد. استقلال هنوز 15 بازی دیگر در پیش دارد و همچنان در ردیف مدعیان قهرمانی قرار می‌گیرد، ولی اگر کادر فنی رویکردش را تغییر ندهد، امیدی نیست که بتواند دوباره رنگ صدر را ببیند و در بهترین حالت باید برای سهمیه 
بجنگد.
 
 
فرار رو به جلوی فکری در واکنش به انتقادات
سرمربی استقلال قهـــر کرد و رفت!
سرمربی استقلال در واکنش به سؤالات نشست خبری بعد بازی تیمش برابر سپاهان، کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد. استقلال در یک بازی ضعیف و نومیدکننده در اصفهان برابر سپاهان باخت بدی را تجربه کرد. بعد از این شکست تلخ پیش‌بینی می‌شد که فکری دقایق پر تنشی را در نشست خبری و برابر پرسش‌های خبرنگاران سپری کند اما سرمربی استقلال با یک تاکتیک عجیب به جای پاسخگویی به سؤالات قهر کرد و رفت!  سرمربی استقلال نشست را با توجیهات معمول آغاز کرد و گفت:‌ «بازیکنان در این بازی تمرکز لازم را نداشتند و در این بازی گل‌هایی خوردیم که بچگانه بود؛ بازی‌‌ای که در نیمه اول و در نیمه دوم می‌توانستیم به گل برسیم و حتی برنده باشیم.» او درباره استفاده از مدافعان پر اشتباه در ترکیب تیمش گفت: «باز ما باختیم و این اظهارات کارشناسانه شروع شد!‌ این بازی را با سه دفاع در نیمه دوم شروع کردیم و موقعیت‌سازی کردیم اما روز بد بازیکنان ما بود. تیم ما تمرکز لازم برای این بازی نداشت. کادر فنی تلاش می‌کند تیم را برای بازی آماده کند اما دلایل مختلف باعث می‌شود آمادگی لازم به دست نیاید.» او در واکنش به سؤالی درباره تغییرات در ترکیب تیمش ناگهان از کوره در رفت و گفت: «سؤال‌ها، سؤال‌هایی است که در جایگاه خودش نیست. زمان‌هایی که ما بازی را می‌بریم، این سؤال‌ها پیش نمی‌آید اما زمانی که ما می‌بازیم، شاهد این سؤالات هستیم.» او سپس بدون پاسخ به این پرسش نشست را ترک کرد و رفت.
 

 


Page Generated in 0.0065 sec