printlogo


کد خبر: 224636تاریخ: 1399/11/26 00:00
ساده و برنده مثل پرسپولیس

مازیار گیلکان
 
 در تیم پرسپولیس چیزی هست که آسان نمی‌توان درباره‌اش حرف زد، نه از فرط پیچیدگی بلکه از فرط سادگی. این جریان ساده و پویا چیزی نیست جز اعتماد به نفس.
پرسپولیس باز هم در آستانه صدرنشینی در پایان نیم‌فصل قرار گرفته است و این می‌تواند همچنان به پرسپولیسی‌ها نوید دهد که در پایان فصل مدعی قهرمانی یا قهرمان باشند. تعداد سال‌های درخشش اخیر پرسپولیس به ۵ رسیده و این با اعتماد به نفس به دست آمده است. این اعتماد به نفس اما معانی مختلفی دارد. این تیم سالهاست به خود اعتماد فنی دارد، می‌داند که بلد است، می‌داند که می‌تواند و می‌داند که درهای موفقیت به رویش باز می‌شود. این ویژگی آسان به دست نیامده است، بلکه مربیانی پای این کار ایستاده‌اند، از برانکو ایوانکوویچ تا گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی.
حمید مطهری، مربی پرسپولیس و یکی از مردان مؤثر در پروژه جدید فنی پرسپولیس در راه موفقیت، درباره صدرنشینی نیم‌فصل چنین گفته است: «در نهایت اینکه قهرمانی نیم‌فصل جزو اهداف کوتاه‌مدت اما بسیار ارزشمند ماست. مثل این می‌ماند که ما زودتر برای قهرمانی نیم‌فصل سوار آسانسور شویم و برای قهرمانی در هفته سی‌ام یا طبقه سی‌ام چند پله بالاتر از تیم‌های رقیب قرار خواهید گرفت اما باید مراقب باشید که داخل آسانسور کلید اشتباهی نزنیم، چرا که ممکن است رقیبان به ما برسند و حتی ما را پایین بکشند. باید باهوش کار کنیم تا بتوانیم قهرمانی نیم‌فصل و در آخر قهرمانی پایان فصل که طبقه سی‌ام است را به هواداران تقدیم کنیم.»
پرسپولیس مسیرش را سالهاست که می‌شناسد. پرسپولیسی‌ها این اعتماد به مسیر و روش فنی خود را با موفقیت‌های پی در پی به دست آورده‌اند و آسان از دست نمی‌دهند.
صدرنشینی در نیم‌فصل می‌تواند این اعتماد به خود را در پرسپولیس چند برابر کند. آنها می‌دانند که قهرمانی آخر فصل در موقعیتی که در جریان فصل درخشیده باشند، آسان‌تر به دست می‌آید.
پرسپولیس برای درخشیدن به اصول ساده‌ای پایبند است، مثل همین حرف‌های حمید مطهری: «ما از سیدجلال که کاپیتان و ستون تیم است تا آن جلو هر کسی که در تمرین خودش را خوب نشان دهد صد‌درصد استفاده خواهیم کرد. چه بازیکن 18 ساله باشد یا 38 ساله. بازیکنان در پرسپولیس همیشه باید در حال مبارزه و جنگجو باشند و خودشان را به کادرفنی تحمیل کنند و برای بازی آماده باشند. بازیکنان باید بدانند در چه باشگاهی بازی می‌کنند.»
 

Page Generated in 0.0065 sec