printlogo


کد خبر: 224616تاریخ: 1399/11/26 00:00
یحیی و کادرش به برد قاطع امیدوارند
تارتار با 5 مدافع مقابل پرسپولیس

پرسپولیس به بازی با پیکان مثل یک فینال نگاه می‌کند چرا که قهرمانی نیم فصل برخلاف آنچه تصور می‌کردیم برای کادر فنی این تیم اهمیت دارد. در واقع طی مصاحبه‌های اخیر یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری، هر دو نفر درباره قهرمانی نیم فصل به‌عنوان یک هدف مهم اشاره کرده‌اند و مشخص می‌شود آنها چقدر دوست دارند عنوانی که فصل قبل کالدرون به دست آورده بوده یا برانکو طی سه فصل متوالی از آن خود کرده بود برای خود کنند و نسبت به آن دو کادر فنی خارجی کم نیاورند.
 
عالیشاه دوباره در خط حمله
کادر فنی پرسپولیس از نمایش تیم‌شان مقابل مس رفسنجان رضایت دارند و با اینکه فقط با یک ضربه ایستگاهی از آن مسابقه برد گرفته‌اند، قصد تغییر در ترکیب تیم‌شان را ندارند. 
در واقع به جز بازگشت احتمالی حامد لک به ترکیب اصلی بقیه نفرات همان‌هایی خواهند بود که در بازی سه شنبه گذشته به میدان رفتند. مهم‌ترین نکته ترکیب بازی قبل پرسپولیس استفاده از امید عالیشاه در خط حمله بود که قرار است امروز هم اتفاق بیفتد. 
البته عالیشاه هم مثل بیشتر هافبک‌ها و مهاجمان هم تیمی‌اش گل‌نزن نشان داده و ضربات آخر را خوب نمی‌زند اما به خاطر بهره بردن از عنصر تکنیک و حمل توپ فعلاً بهترن گزینه برای قرار گرفتن در خط حمله است و تیم یحیی با دو وینگر (امیری و عالیشاه) خط حمله‌اش را آرایش خواهد 
کرد.
 
پیکان با 5 مدافع می‌آید
پیکان مهدی تارتار که در بازی‌های اخیر نتایج بدی نگرفته، مقابل 
ماشین سازی و مس رفسنجان با سیستم 2-2-4 بازی کرد اما پیش‌بینی می‌شود با سیستم 1-4-5 به مصاف تیمی بروند که بعد از سه برد متوالی هم به آرامش رسیده هم برای قهرمانی نیم فصل به مقدار کافی انگیزه و اشتیاق دارد.
پیکان روی قدرت اوت‌انداز خود نادر محمدی حساب ویژه‌ای باز کرده و پرسپولیس باید بشدت مراقب اوت‌های بلند او و ضربات سر فرزاد حاتمی باشد اما به طور کلی سیستم بازی پیکان به گونه‌ای نیست که بتواند پرسپولیس را در فاز دفاعی زیاد نگران کند.
پیکان در نیمه خودی متمرکز و فشرده بازی خواهد کرد و برخلاف مس رفسنجان و ماشین سازی که بالا بازی می‌کردند و حتی در دقایقی بازی پایاپای یا برتری مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشتند، قدرت بازی مالکانه و انتقال بازی از دفاع به حمله را ندارد و روی نقطه قوت خود یعنی همان اوت‌های بلند حساب می‌کند. 
در واقع پیکان با همان اوت‌های بلند به صورت تکه تکه جلو می‌آید و منتظر اشتباه تیم حریف می‌ماند تا موقعیت گل بسازد پس پرسپولیس که روی ضربات ایستگاهی و یارگیری ضعف دارد در غیبت کنعانی زادگان باید با هوش و تمرکز بیشتری مقابل این پرتاب‌ها و حربه تیم تارتار ایستادگی کند.
 
 
امید به گل‌های بیشتر
پرسپولیس که با گل نکردن موقعیت‌هایش در سه بازی اخیر و برتری با کمترین فاصله، هوادارانش را دق داده، دنبال این است که مقابل پیکان زودتر از دقایق پایانی خیالش را بابت کسب سه امتیاز راحت کند. مربیان پرسپولیس به خاطر مدل بازی پیکان و شرایط تیم‌شان امیدوارند در این بازی بیشتر از یک گل بزنند و پیش‌بینی می‌کنند این اتفاق در میدان بیفتد.
البته بحث کیفیت بازیکنان در نواختن ضربات نهایی ملاک است. دیروز حمید مطهری به مشکل عدم تمرکز و تمرین بیشتر برای حل معضل گلزنی تیمش اشاره کرد اما واقعیت این است که امیری، عالیشاه، نوراللهی و حتی عبدی که طی بازی‌های اخیر بیشترین موقعیت‌ها را از دست داده‌اند، در نواختن ضربات نهایی مهارت لازم را ندارند و این روند کجدار و مریز همچنان می‌تواند استرس و نگرانی را در اردوی سرخ‌ها نگه دارد.
 

Page Generated in 0.0047 sec