printlogo


کد خبر: 224595تاریخ: 1399/11/26 00:00
نقل و انتقالات داغ در انتظار استقلال
حسینــی می‌رود یا مــی‌ماند؟

نقل و انتقالات نیم‌فصل فرصتی است تا تیم‌ها نقاط ضعف خود را با جذب بازیکنان مناسب ترمیم کنند. باشگاه استقلال نیز در تدارک جذب برخی بازیکنان است تا حفره‌های باقی‌مانده در ترکیب خود را پر کند. این پروژه وابسته به موافقت تیم‌هایی است که استقلال بازیکنانش را مد نظر دارد و علاوه بر آن باید بودجه مکفی نیز برای جذب بازیکنان جدید وجود داشته باشد که باشگاه استقلال شرایط مالی مطلوبی ندارد و با معضلاتی در راه تأمین هزینه‌های خود مواجه شده است. اعتراضی که چندی قبل بازیکنان به پرداختی‌های باشگاه داشتند این موضوع را به اثبات می‌رساند که باشگاه استقلال درگیر چه مشکلاتی است با این حال پیش‌بینی می‌شود هیأت مدیره باشگاه به جهت آنکه از سوی هواداران این باشگاه با انتقاد کم‌کاری در نقل و انتقالات مواجه نشوند بودجه‌ای برای خرید چند بازیکن در نیم‌فصل تأمین کنند.
با این حال بعید است که شاهد ورودی‌های آنچنانی باشیم و طبق برآوردی که شده احتمالاً باشگاه استقلال با وجود قطارکردن نام‌های گوناگون نهایت موفق به جذب دو بازیکن شود. در همین راستا نام مهدی کیانی، میلاد جهانی، علی علیزاده، حامد پاکدل، امین قاسمی‌نژاد و حتی میثم تیموری که از استقلال به تراکتور رفته بود به گوش می‌رسد. جالب است که تیموری در شرایطی مورد توجه استقلال قرار گرفته که در این پست هزینه زیادی شده و محمد نادری با ارقام هنگفتی ابتدای فصل به استقلال آمده است. قرار گرفتن این بازیکن در لیست ذهنی مربیان از طرفی نشان می‌دهد که آنها برای انتخاب بازیکن در این پست مهم دچار سرگیجه شده‌اند و نمی‌دانند باید چه تصمیمی برای بازیکن جناح چپ خود بگیرند. علاوه بر آن مسئولان باشگاه استقلال طوری با میلیچ رفتار کردند که این بازیکن ناچار به جدایی شد و غرامت خروج این بازیکن از لیست نیز باید پرداخت شود چراکه طبق قراردادی که این بازیکن کروات با استقلال منعقد کرده باید تمام حق و حقوقش پرداخت شود.
 رویکرد جذب بازیکن در نیم‌فصل کاملاً طبیعی است اما باید توجه داشت که بازیکنان مد نظر استقلال آیا بند جدایی را در قراردادهای خود لحاظ کرده‌اند یا خیر؟ درباره میلاد جهانی بارها ذوبی‌ها اعلام کردند که با جدایی‌اش موافقت نخواهند کرد. مدیران دیگر باشگاه‌ها نیز پیشنهاد معاوضه را مطرح کرده‌اند که بعید است دست استقلال آنقدر باز باشد که بتواند از کنار نام بازیکنان خود بگذرد و بازیکنانی را به خدمت بگیرد که با حال و هوای این باشگاه چندان هم آشنا نیستند. بنابراین نباید به سرانجام رسیدن این پروژه را چندان ساده دانست و بیم آن می‌رود که نقل و انتقالات آنچنان پرسودی پیش روی استقلال نباشد.
در عین حال اما احتمال جدایی برخی بازیکنان را نیز باید مورد توجه قرار داد. سید حسین حسینی که نیم‌فصل اول بازی‌های آنچنانی در ترکیب استقلال انجام نداد یکی از بازیکنانی است که احتمال جدایی‌اش بیش از دیگران است. حسینی ابتدای فصل از تراکتور و فولاد پیشنهاد داشت، حتی به او پیشنهاد مالی قابل توجهی هم داده بودند اما شماره یک استقلال ترجیح داد در خانه بماند و به رقابت با رشید مظاهری ادامه دهد. حضور حسینی در استقلال لیگ بیستم اما منجر به احیای دوباره این دروازه‌بان نشد و حتی در بازی با نفت مسجد‌سلیمان این دروازه‌بان گلی دریافت کرد که هیچ گاه در دوران دروازه‌بانی‌اش دریافت نکرده بود. نزدیکان به حسینی مدعی‌اند او قصد دارد برای نیم‌فصل از استقلال جدا شود تا شاید به واسطه حضور در دروازه دوباره به روزهای اوج بازگردد اما هنوز مشخص نیست مقصد بعدی این دروازه‌بان کجا باشد. شاید تراکتور و شاید هم فولاد جایی باشد که حسینی را در قفس توری‌اش خواهیم دید.
به هر حال تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال باید طوری قدم بردارند که منجر به نارضایتی هواداران این باشگاه نشود.

Page Generated in 0.0059 sec