printlogo


کد خبر: 224594تاریخ: 1399/11/26 00:00
سپاهان 2- استقلال صفر ؛ استقلال بازهم به مدعیان امتیاز داد
پایان تلخ نیـم فصـل

 شنبه 25 /11/ 1399 ، هفته پانزدهم بیستمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت: 17:10، تماشاگر: بدون تماشاگر
 سپاهان: 2
گل‌ها: سجاد شهبارزاده (15)، سروش رفیعی (35)
استقلال: صفر
داور: سیدعلی کاظمی
کمک‌ها: محمد‌علی پورمتقی، رحیم حاجیلو
اخطار: محمد کریمی، امید نورافکن (سپاهان)، آرش رضاوند، سیاوش یزدانی (استقلال)
بازیکن برتر: امید نورافکن (سپاهان)
 سپاهان: پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی (82- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (73- محمدرضا خلعتبری)، محمد محبی (82- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده (87- محمدرضا مهدی‌زاده)
سرمربی: محرم نویدکیا
استقلال: رشید مظاهری، سیاوش یزدانی (59-محمد‌حسین مرادمند)، محمد دانشگر، عارف غلامی (59- محمد نادری)، وریا غفوری (80- محمدحسین فلاح)، بابک مرادی، آرش رضاوند (80- مسعود ریگی)، مهدی مهدی‌پور (59- سیداحمد موسوی)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری
سرمربی: محمود فکری
نیمه اول برای استقلال بسیار کابوس‌وار رقم خورد. آبی‌ها که پیش از بازی نوید نمایشی تحسین‌برانگیز را داده بودند 45 دقیقه در بند بازی هماهنگ و هجوم‌های حساب شده حریف بودند و هیچ‌گاه نتوانستند فوتبال هماهنگی را به اجرا بگذارند. استقلال آنقدر ناهماهنگ بود که از همان دقایق آغازین نشان داد لایه‌های دفاعی سستی را ایجاد کرده و قادر نیست برنامه‌ای مناسب برای مهار حملات سپاهان به اجرا بگذارد. دقیقه 4 امید نورافکن که یکی از بهترین‌های تیمش بود تا محوطه 18 قدم استقلال نفوذ کرد و می‌رفت تا اولین گل تیمش را به ثمر برساند که توپ درنهایت توسط مظاهری راهی کرنر شد. این حمله استقلال را تا حدی جلو راند تا موقعیت‌هایی را ایجاد کنند. مطهری دقیقه 8 و اسماعیلی دقیقه 9 صاحب موقعیت‌هایی شدند که البته موقعیت فرشید بهتر بود اما ثمری برای استقلال نداشت. این وضعیت اما برای استقلال تداوم نداشت و آبی‌ها باز هم اسیر حملات سپاهان شدند و تنها نظاره‌گر بازیسازی یاران حریف بودند تا اینکه دقیقه 15 در حالی که موقعیتی قطعی نصیب سپاهانی‌ها نشده بود پاس در عرض حسینی با اشتباه غلامی به شهباززاده رسید و مهاجم آماده این روزهای سپاهان توانست دروازه استقلال را فرو بریزد. دامنه حملات سپاهان بعد از گل اول باز هم گسترده شد تا استقلال عملاً شانسی برای به تساوی کشاندن بازی نداشته باشد. دقیقه 22 ارسال کرنر حسینی می‌رفت با ضربه سر سروش رفیعی وارد دروازه استقلال شود که این موقعیت از دست رفت. سپاهان اما مزد حملات پردامنه خود را بعد از گل اول گرفت و سروش رفیعی دقیقه 35 با یک ارسال نه چندان فریبنده و در حالی که مشخص نشد رشید مظاهری چه برنامه‌ای روی این ارسال دارد، دروازه استقلال را باز کرد. در این گل سجاد شهباززاده هم نقش داشت و با قرار گرفتن در امتداد توپ تا حدی مظاهری را به اشتباه وا داشت اما درنهایت مشخص شد که او اثر فیزیکی روی توپ نداشته و رفیعی بوده که گل دوم تیمش را به ثبت رسانده است. گلی که رنگ از رخسار استقلال پراند و آبی‌ها را در آستانه شکستی تلخ قرار داد.
آغاز نیمه دوم نیز با حمله سریع سپاهان همراه بود و رشید مظاهری که این بازی را ساده گرفته بود تا آستانه اشتباه اثرگذار دیگری پیش رفت اما محبی، مهاجم سپاهان به توپ نرسید تا این فرصت برای سپاهان گل دیگری به همراه نداشته باشد. بعد از این حمله بازیکنان استقلال بازی را جدی گرفتند و مرادی که در نیمه دوم از همه پرکارتر بود دقیقه 47 در شرایط تک به تک قرار گرفت اما به دلیل تعلل بیش از حد این فرصت را از کف داد. دقیقه 49 نیز مهدی قایدی با همان شگرد همیشگی که از کناره‌ها فرار می‌کند و به عرض می‌رود و درنهایت شوت می‌زند دروازه سپاهان را تهدید کرد که این موقعیت هم گل نشد. بعد از این دقایق پراسترس فکری 3 تعویض همزمان را انجام داد تا کفه ترازو را به سود خود سنگین کند اما حربه آقای سرمربی هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت. فکری که از ابتدای فصل همواره در بازی با تیم‌های مدعی دچار مشکل می‌شود در این میدان هم نتوانست از تیمش بازی مناسبی بگیرد و درنهایت با شکستی تلخ میدان رقابت با یکی از مدعیان قهرمانی را ترک کرد تا در ایستگاه پایانی نیم‌فصل اول صدرنشینی را از دست بدهد و پرسپولیس را هم به واسطه 2 بازی کمتر در موقعیت عبور از خود قرار دهد. بی‌شک استقلال با این سبک و سیاق و این همه ناهماهنگی در بازی‌های بزرگ شانسی برای قهرمانی در لیگ بیستم نخواهد داشت و ادامه این روند حیات فکری را هم در استقلال دشوار خواهد کرد. شاید فکری بعد از این بازی به خوبی عیار مربیگری خود را درک کند و بداند که استقلال نساجی نیست.

Page Generated in 0.0050 sec