printlogo


کد خبر: 224588تاریخ: 1399/11/26 00:00
دو طلا و یک نقره برای ایران در روز سوم پارادوومیدانی امارات دبل مهـدی اولاد در نابینــایان
دبل مهـدی اولاد در نابینــایان

درخشش ورزشکاران پارادوومیدانی ایران در مسابقات فزاغ امارات همچنان ادامه دارد. بعد از کسب 3 طلا، یک نقره و دو برنز در روزهای اول و دوم، ورزشکاران ایرانی روز سوم را با کسب مدال‌های رنگارنگ پشت سر گذاشتند. در سومین روز از رقابت‌های بین‌المللی پارادوومیدانی در امارات، ورزشکاران نابینا و کم بینا به دو مدال طلا و یک نقره دست یافتند تا تعداد طلاهای ایران به عدد 5 برسد.
مهدی اولاد اولین دوومیدانی‌کار کم‌ بینای کشورمان بود که در پرتاب دیسک به مصاف حریفان خود رفت و توانست با ثبت رکورد ۳۹ متر و ۶ سانتی‌متر به مدال طلا برسد، در همین ماده نماینده روسیه با ثبت رکورد ۳۵ متر و ۶ سانتی‌متر دوم شد. پرتابگر روسیه در حالی این مدال را به دست آورد که ورزش این کشور تعلیق شده و این ورزشکار حتی اگر بتواند سهمیه را به دست بیاورد باید با پرچم کمیته بین‌المللی پارالمپیک راهی بازی‌ها شود. عنوان سومی این مسابقات هم به ورزشکاری از ازبکستان با رکورد ۳۱ متر و ۸۵ سانتی‌متر رسید. مهدی اولاد در حالی این مدال طلا را در پرتاب دیسک به دست آورد که روز گذشته نیز در پرتاب نیزه موفق به کسب مدال طلا شده بود و حالا او تنها ورزشکار پارادوومیدانی ایران در این مسابقات است که توانسته در کسب مدال طلا دبل کند. در پرش طول، مهدی مرادی دیگر نماینده کشورمان با ثبت رکورد 57/6 به مدال طلا دست یافت و حریف قزاقی او با ثبت رکورد 44/6 و نماینده چین تایپه با 88/5 به ترتیب دوم و سوم شدند.
هاجر صفرزاده آخرین نماینده کشورمان در بخش نابینایان و کم‌ بینایان در دوی ۴۰۰ متر به مصاف حریفان خود می‌رود. در سومین روز مسابقات جایزه بزرگ فزاع، در پرتاب وزنه کلاس ۳۵، علی‌اصغر جوانمردی تنها نماینده ایران در بخش معلولان بود که با رکورد ۱۵ متر و ۸۷ سانتی‌متر در جایگاه دوم قرار گرفت.
این رقابت‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مراسم توزیع مدال هم به همین دلیل برگزار نمی‌شود. درباره توزیع سهمیه‌ها نیز قرار شده که بعد از پایان مسابقات به کمیته ملی پارالمپیک کشورها اعلام شود. ورزشکاران ایران در این مسابقات علاوه بر اینکه تلاش می‌کنند به سهمیه برسند، تلاش دارند که رکورد خود را هم افزایش بدهند و جواز حضور در بازی‌ها را به دست بیاورند.
 
نارضایتی اولاد پس از کسب دو مدال طلا
مصدوم بودم، رکورد خوبی ثبت نکردم
مهدی اولاد پس از کسب ۲ مدال طلا در پرتاب نیزه و دیسک در مسابقات بین‌المللی امارات از مصدومیتش رونمایی کرد. اولاد که یک طلا در پرتاب نیزه به دست آورده، یک طلا هم در پرتاب دیسک گرفت اما با این‌حال عنوان کرد که از مچ پا مصدوم است، به همین دلیل رکورد خوبی را ثبت نکرد: «به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پایم رکورد خوبی را ثبت نکردم اما خوشحالم که زحمات یک سال تمریناتم را با کسب دو مدال طلا گرفتم. برای دستیابی به این موفقیت یک سال تمرینات سختی را سپری کرده بودم و هدفم کسب یک رکورد خوب در پرتاب نیزه و دیسک بود که البته آسیب‌دیدگی مچ پایم مانع رسیدن به رکورد پیش‌بینی شده بود.»
اولاد همچنین ادامه داد: «خوشحالم بعد از ۱۸ ماه دوری از مسابقات به خاطر شیوع کرونا صدای زنگ مسابقات به صدا درآمد و در نخستین حضورم موفق به کسب دو مدال طلا شدم. مسابقات بین‌المللی امارات تجربه باارزشی بود و من را برای کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو امیدوار کرد.» این پرتابگر پارالمپیکی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات با وجود پروتکل‌های بهداشتی گفت: «با توجه به کرونا، میزبان تمهیدات ویژه‌ای را برای تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت در نظر گرفته بود و هر تیم بر اساس ساعت تعیین شده در تمرینات حضور پیدا می‌کردند، حتی ورود و خروج ورزشکاران در داخل رستوران‌ها به گونه‌ای بود تا مانع تجمع ورزشکاران شوند. برای حفظ سلامتی ورزشکاران از زمانی که وارد امارات شدیم تا به امروز سه بار تست کرونا دادیم تا میزبان از سلامتی ورزشکاران مطمئن شود. بنابراین شرایط برگزاری مسابقات راضی کننده و مشکل خاصی وجود نداشت. البته از اینکه مسابقات رسمی بعد از یک وقفه طولانی شروع شده جای خوشحالی دارد که امیدوارم با تداوم این مسابقات بتوانیم تجربه‌های بیشتری را برای حضور در پارالمپیک توکیو کسب کنیم.»
 

Page Generated in 0.0050 sec