printlogo


کد خبر: 224582تاریخ: 1399/11/26 00:00
برنامه تیم ملی در فروردین‌ماه لغو می‌شود؟
رأی ایران به میزبانی قطر

در حالی که برخی کشورها پیشنهاد داده‌اند به‌خاطر ویروس کرونا دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی 2022 به‌صورت متمرکز برگزار شود، هستند کشورهایی که می‌گویند دیدارها باید به‌صورت رفت و برگشت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان برسد. همانطور که اکنون لیگ در بیشتر کشورها به این صورت برگزار می‌شود و یکی از کشورها ایران است. طبیعی است فدراسیون فوتبال مخالف برگزاری بازی‌ها به‌صورت متمرکز باشد، به این خاطر که تیم ملی فوتبال ایران از چهار بازی باقی‌مانده دور برگشت در سه بازی میزبان است و حالا اگر قرار باشد به‌صورت متمرکز بازی کند از امتیاز میزبانی محروم می‌شود.
بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال که امیر مهدی‌علوی در قامت سخنگو هم به آن اشاره کرده فعلاً نامه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورهای عضو در خصوص شیوه برگزاری بازی‌های باقی‌مانده ابلاغ نشده است. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد دیدارهای باقی‌مانده را به‌صورت متمرکز برگزار کند فدراسیون فوتبال ایران به قطر به‌عنوان میزبان بازی‌ها رأی خواهد داد. دیگر کشوری که برای برگزاری بازی‌های گروه ایران اعلام آمادگی کرده امارات است.
نکته جالب توجه اینکه اگر برگزاری بازی‌ها به‌صورت متمرکز نهایی شود دیدارها دیرتر برگزار خواهد شد، چون در صورت برگزاری رقابت‌ها به‌صورت متمرکز دیدارهای باقی‌مانده به‌صورت فشرده و ظرف کمتر از یکی دو هفته برگزار می‌شود، در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده چهار هفته باقی‌مانده را می‌خواهد در فواصل زمانی طولانی و البته مشخص برگزار کند. بر اساس اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفته پنجم بازی‌ها قرار است فروردین‌ماه و دیدارهای هفته ششم خردادماه برگزار شود. در صورت برگزاری بازی‌ها به‌صورت متمرکز احتمالاً رقابت‌ها بعد از پایان بازی‌های لیگ برگزار خواهد شد و تیم ملی در فروردین‌ماه برنامه‌ای نخواهد داشت.

Page Generated in 0.0052 sec