printlogo


کد خبر: 224581تاریخ: 1399/11/26 00:00
اولیایی: اعضای مجمع عروسک خیمه‌شب‌بازی نیستند
دخالت وزارت از آن حرف‌های کلیشه‌ای است

مصاحبه 
علی رضایی     
 
کم‌کم داریم به حساس‌ترین روز انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شویم؛ روزی که قرار است یک تیم، مدیریت چهار سال آینده فدراسیون را در دست بگیرند. دهم اسفند روز سرنوشت‌ساز برای چهار نماینده باقی‌مانده‌ای است که همین چند روز پیش کمیته نظارت بر انتخابات فدراسیون بعد از تأیید صلاحیت‌ها اسامی آنها را اعلام کرده است. این گزینه‌ها که برای رسیدن به صندلی ریاست اقدام کرده‌اند عبارتند از مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی که برنامه بعضی از آنها تا اندازه‌ای برای طرفداران فوتبال مجهول است. ایران ورزشی هم درباره انتخابات فدراسیون با کاظم اولیایی یکی از پیشکسوتان فوتبال و مدیرعامل سابق استقلال گفت‌و‌گو کرده است.
***
انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک است و خیلی‌ها از حالا تحلیل‌های مختلفی در این باره ارائه می‌کنند. شما درباره گزینه‌هایی که برای ریاست فدراسیون فوتبال تأیید صلاحیت شده‌اند چه تحلیلی دارید؟
 بله، دهم اسفندماه روز سرنوشت‌سازی برای ورزش اول کشورمان است. بنده هم از حالا به همه نمایندگان انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال تبریک و به رئیس و اعضای حال حاضر فدراسیون فوتبال خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم روزهای خوبی برای فوتبال پیش‌رو باشد. گزینه‌های باقی‌مانده بهتر است از هم‌اکنون برنامه و رویکردشان را برای صاحب‌نظران و طرفداران فوتبال مشخص کنند. البته بنده نسبت به عملکرد آینده مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی خوشبین هستم و تا حدودی می‌دانم با چه اهدافی وارد کارزار انتخابات خواهند شد.
در انتخابات اخیر همیشه مشاهده شده وزارت ورزش روی گزینه خاصی نظر مثبت دارد. آیا این درست است که می‌گویند وزارت ورزش و جوانان گزینه مورد نظر خودش را روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال می‌نشاند؟
 بنده قاطعانه می‌گویم خیر. به نظر من این حرف‌ها قدیمی و کلیشه‌ای شده که وزارت ورزش در این امور دخالت می‌کند. مطمئن باشید وزارت ورزش خواهان ترقی و پیشرفت ورزش کشور است. رئیس فدراسیون بر اساس نظارت شخصیت‌های برجسته‌ای تعیین می‌شود که خودشان زمانی طعم سختی‌ها و مشکلات فوتبال را کاملاً چشیده‌اند. آنها برنامه‌های خاص خودشان را برای انتخاب گزینه اصلح و برتر مکمل هم قرار می‌دهند، پس اعضای مجمع که تصمیم می‌گیرند عروسک خیمه‌شب‌بازی نیستند که بر اساس دخالت وزارت ورزش گزینه خود را انتخاب کنند. به نظرم آنها حق انتخاب دارند و خودشان هم به بهترین برنامه رأی خواهند داد.
در مورد رد صلاحیت‌ها هم صحبت کنید. از دیدگاه شما چه نامزد سرشناسی رد صلاحیت شده است؟
 چند روز پیش خبر این موضوع (رد صلاحیت‌ها) منتشر شد. گویا در جلسه‌ای که کمیته نظارت بر انتخابات فدراسیون فوتبال در فضایی قانونی، سالم و رقابتی مبتنی بر اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار کرد اسامی رد صلاحیت‌ها اعلام شد. از نظر من حیدر بهاروند شایسته بود در این کورس رقابت باقی بماند، چراکه پنانسیل این شخص برای مدیریت فوق‌العاده است. حالا اما او کنار رفته و باید منتظر انتخاب رئیس بعدی باشد. هرچند فکر می‌کنم او می‌تواند به این مسأله اعتراض کند.
با توجه به اینکه علی کریمی یکی از بهترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های فوتبال ایران بوده است آیا بر اساس پرونده موفقی که در دوران بازیگری داشته می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود؟
 علی کریمی از جنس فوتبال است و حضور و شهامت ایشان در این انتخابات جای تقدیر دارد. اینکه او یک بازیکن بسیار فنی و تکنیکی بوده نه‌تنها برای من بلکه برای همگان قابل قبول بوده است. او اما در حیطه مدیریت رزومه‌ای نداشته که بتوان بر اساس آن عملکرد آینده ایشان را پیش‌بینی کرد. البته همین که از خود فوتبال آمده و می‌خواهد در سمت رئیس فدراسیون فوتبال هم حضور داشته باشد کاملاً قابل تحسین است. امیدوارم در روز مجمع و انتخابات، اعضا به کسی رأی بدهند که برنامه بهتری برای ارتقا و پیشرفت فوتبال داشته باشد.

Page Generated in 0.0056 sec