printlogo


کد خبر: 222856تاریخ: 1399/10/24 00:00
رئال سوسیداد- بارسلونا، ساعت 23:30
جام اول، گام اول

 
سی‌و‌هفتمین سوپرجام اسپانیا از امشب و در مرحله نیمه‌نهایی با بازی رئال‌سوسیداد با بارسلونا در استادیوم نوئوو آرکانخل در شهر کوردوبا شروع می‌شود. مردان ایمانول آلگواسیل بعد از بازی سخت این هفته و باخت 3 بر 2 برابر سویا به این مسابقه می‌آیند در حالی که بارسلونا به روند صعودی خود در جدول لالیگا ادامه داد و با 4 گل برابر گرانادا به پیروزی رسید.
سوسیداد در هفته‌های اخیر تضعیف و به‌تدریج از جمع مدعیان قهرمانی لالیگا خارج شده است. آبی‌و سفیدها از 12 بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف تنها یک پیروزی به دست آورده‌اند -برد یک بر صفر مقابل اتلتیک‌بیلبائو در شب سال نو- و سویا به لطف هت‌تریک یوسف النصیری، سوسیداد را به پنجمین باخت این فصلش در لیگ محکوم کرد.
سوسیداد تنها تیم در میان شش تیم بالای جدول لالیگا بود که در این هفته شکست خورد و حالا با انجام چهار بازی بیشتر نسبت به اتلتیکومادرید صدرنشین، هشت امتیاز از این تیم کمتر دارد و در رده پنجم است اما حالا تعطیلی دو هفته‌ای در لیگ را در پیش دارند به‌دلیل آنکه بازی‌های جام حذفی اسپانیا برگزار می‌شود.
امسال برای دومین‌بار سوپرجام اسپانیا با حضور چهار تیم برگزار می‌شود و سوسیداد تیمی است که در سال 1982 در نخستین دوره برگزاری این جام با پیروزی 4 بر یک مقابل رئال‌مادرید در دو دیدار رفت و برگشت به قهرمانی رسیده. برنده بازی امشب در روز یکشنبه با برنده دیدار فرداشب رئال‌مادرید و اتلتیک‌بیلبائو روبه‌رو می‌شود. شاید مردان آلگواسیل اعتماد به نفس زیادی برای پیروزی در این بازی نداشته باشند اما منتظر دیدار با تیم دسته سومی کوردوبا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی هستند که هفته آینده در همین ورزشگاه برگزار می‌شود.
بارسلونا اما دوباره فوق‌ستاره‌اش، لیونل مسی را در اوج دارد و با درخشش او پیروزی درخشانی به دست آورد. او و آنتوان گریزمان هر کدام دو گل زدند تا روند شکست‌ناپذیری آبی‌اناری‌پوشان به هشت بازی برسد. آنها در این مدت شش‌بار به پیروزی رسیده‌اند که چهارتایش خارج از خانه بوده. تیم رونالد کومان شرایط سختی را پشت سر گذاشته و حالا در رده سوم لالیگاست با چهار امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکومادرید که سه بازی کمتر انجام داده است.
بارسلونا سال گذشته در نیمه‌نهایی سوپرجام که در عربستان سعودی برگزار شد به اتلتیکومادرید باخت اما این تیم با 13 قهرمانی در سوپرجام اسپانیا رکورددار است ضمن اینکه 10بار نایب‌قهرمان شده. بارسلونا ماه گذشته با گل‌های خوردی آلبا و فرانکی دیونگ 2 بر یک از سد سوسیداد گذشت، در واقع نزدیک به پنج سال است که بارسلونا به سوسیداد نباخته.
بارسلونا در مجموع 41بار با سوسیداد روبه‌رو شده که حاصلش 28 پیروزی، 7 باخت و 6 تساوی بوده است.
 
اخبار تیمی
داوید سیلوا، مشهورترین بازیکن حال حاضر سوسیداد به‌دلیل مصدومیت عضلانی شاید نتواند به این بازی برسد ضمن اینکه حضور آریتس الوستوندو کاملاً مبهم است. گزارش شده ناچو مونرئال، مدافع باتجربه تیم به تمرین کامل بازگشته و احتمالاً در ترکیب اصلی در دفاع چپ قرار می‌گیرد. ویلیان ژوزه جای الکساندر ایساک را با وجود گلزنی به سویا در خط حمله تنگ می‌کند و آسیر ایارامندی و روبین لو نورماند هم به ترکیب اصلی برمی‌گردند.
کومان ممکن است دفاع تیمش را به‌طور کلی تغییر دهد چون کلمان لنگله از محرومیت برگشته و رونالد آرائوخو به‌طور کامل از مصدومیت بهبود یافته. هنوز خیلی زود است که فیلیپه کوتینیو، جرارد پیکه، سرخی روبرتو و آنسو فاتی به بازی برگردند و احتمالاً مربی هلندی زیاد به ترکیب تیمی که برد مقتدرانه شنبه را به دست آورد، دست نمی‌زند. مسی در برابر سوسیداد در رقابت‌های مختلف 16 گل و 9 پاس گل داشته و قرار است در کناره‌ها گریزمان و عثمان دمبله یاری‌اش کنند.
 

Page Generated in 0.0053 sec