printlogo


کد خبر: 222854تاریخ: 1399/10/24 00:00
فرانسه نشد؛ رقابت یزدانی با تیلور شاید وقتی دیگر
دیدار به توکیو؟

گزارش 
محسن وظیفه     
 
 نزدیک به چهار سال از آخرین رویارویی حسن یزدانی با دیوید تیلور می‌گذرد. رقابتی که در نهایت هم با ناکامی حسن یزدانی مقابل تیلور همراه شد تا نابغه کشتی ایران بعد از ضربه فنی شدن در مسابقات جام جهانی کرمانشاه مقابل تیلور، دومین شکستش را در مسابقات جهانی 2018 مجارستان بپذیرد. از همان موقع خیلی‌ها به انتظار نشسته‌اند تا سومین رقابت این دو کشتی‌گیر هم برگزار شود. حسن یزدانی وعده انتقام داده بود و حالا مدتهاست که هواداران کشتی ودوستداران حسن یزدانی منتظر هستند که لحظه موعود فرار برسد و او انتقام دو شکست مقابل تیلور را یکجا جبران کند.
 اولین زمان برای رویارویی این دو و اولین فرصت برای حسن یزدانی برای گرفتن انتقام از تیلور مسابقات جهانی 2019 در قزاقستان بود اما تیلور مصدوم شد و به قزاقستان نیامد تا تحقق وعده انتقام به تعویق بیفتد. این بار چشم‌ها به المپیک توکیو خیره شده تا رقابت این دو را در توکیو ببینند اما ناگهان  هر دو کشتی‌گیر مصدوم شدند تا این بار به توکیو هم امیدی نباشد که شرایط را برای دیدار این دو نابغه کشتی دنیا فراهم کند. ابتدا که اصلاً بحث رسیدن این دو کشتی‌گیر به بازی‌های المپیک مطرح بود. هر چند که حسن یزدانی زود به فرم مسابقه رسید اما اوایل سال 2020 بود که تیلور تازه از بند مصدومیت رها شده بود و مشخص نبود که به توکیو برسد اما شیوع کرونا و به تعویق افتادن المپیک باعث شد تا حضور تیلور در المپیک هم تقریباً قطعی شود و این یعنی قطعی شدن رقابت این دو کشتی‌گیر در توکیو که همه منتظرش هستند.
حالا که حضور تیلور در توکیو قطعی شده، رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید حسن یزدانی باید قبل از المپیک توکیو یکبار با تیلور کشتی بگیرد. بهانه اعزام نشدن یزدانی به مسابقات صربستان هم این اعلام شد که چون تیلور به صربستان نرفته پس دلیلی نداشت که یزدانی هم به صربستان برود. یزدانی باید به تورنمنتی برود که تیلور هم حضور داشته باشد.
حالا ترکیب آمریکا برای مسابقات صربستان اعلام شده و مشخص است که تیلور در جام پلیکونه فرانسه به میدان می‌رود اما حسن یزدانی کجاست؟ یزدانی به جای رفتن به فرانسه در خانه کشتی تمرین می‌کند. قرار بود هر تورنمنتی که تیلور رفت، یزدانی هم برود اما حالا تیلور در پاریس است و یزدانی در تهران تمرین می‌کند. معنای این تصمیم این است که عملاً اولین تورنمنت 2021 هم برای تیم ملی کشتی آزاد از دست رفته تا هم مشخص شود که بهانه نرفتن یزدانی به صربستان غیبت تیلور نبوده و هم اینکه سؤال مهمی را به وجود بیاورد که چه اتفاقی قرار است برای تیم ملی کشتی آزاد رخ بدهد؟
حالا که همه کشورها در حال تدارک خودشان هستند چرا تیم ایران در خانه مانده و در تهران تمرین می‌کند؟ کجا و چه زمانی قرار است که مشخص شود کشتی ایران بعد از یکسال دوری از شرایط مسابقه به دلیل شیوع کرونا در چه شرایطی قرار دارد؟ کشتی‌گیرانی که یکسال است از تورنمنت‌های بین‌المللی دور مانده و فقط در مسابقات لیگ برتر به میدان رفته‎‌اند، کجا باید آزمایش شوند؟
حالا قصه اندکی هم تغییر کرده است. دیگر مثل چند ماه پیش نمی‌توانند ادعا کنند که اوضاع برای همه کشورها یکی است. چرا که آذربایجان، ترکیه، آمریکا، کوبا و گرجستان با ستاره‌های خود راهی پاریس شده‌اند اما ایران چرا نرفته است؟
حالا که یزدانی در این شرایط به فرانسه نرفته، این احتمال وجود دارد که باز هم تیلور و یزدانی با هم در تورنمنت دیگری برخورد نکنند. این یعنی دیدار حسن یزدانی و تیلور در همان توکیو خواهد بود اما جدا از رقابت یزدانی با تیلور، وضعیت تیم ملی کشتی آزاد هم مهم است. کجا قرار است از تیم ملی کشتی آزاد رونمایی شود؟
ماه آینده جام متیو پلیکونه در ایتالیا برگزار می‌شود که فعلاً کادر فنی آن مسابقات را هم از برنامه خارج کرده است. البته در اوکراین هم مسابقاتی قرار است برگزار شود اما ظاهراً این تورنمنت هم از دسترس خارج شده و این یعنی که هیچ مسابقه‌ای در دستور کار قرار ندارد تا مسابقات گزینشی در قزاقستان اما در چنین وضعی کشتی ایران چگونه می‌خواهد سهمیه‌ بگیرد؟ .

Page Generated in 0.0052 sec