printlogo


کد خبر: 222819تاریخ: 1399/10/24 00:00
هرویه میلیچ: من دوپینگی نیستم هرچه می‌خواهند بگویند
نـه قــراردادم تمدیـــد شــد نه حقوقم را گرفتم

ترک شبانه ایران از سوی هرویه میلیچ و بازگشت به کشورش کرواسی این سؤال را به وجود آورده که چرا این مدافع به‌طورناگهانی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است؟ شاید برخی واکنش میلیچ را صرفاً به نیمکت‌نشینی در بازی‌های اخیر مرتبط بدانند، اما مسأله فقط بیرون نشاندن این بازیکن از ترکیب استقلال و بازی کردن بازیکنانی همچون دانشگر در پست دفاع چپ که پست غیرتخصصی این بازیکن محسوب می‌شود یا حضور نادری ناآماده در دربی 94 نیست. دلخوری‌های هرویه میلیچ از مدیران باشگاه استقلال از مدت‌ها قبل شروع شده و این بازیکن از رفتاری که مدیران باشگاه استقلال انجام داده‌اند بشدت گله‌مند است. بعد از اینکه میلیچ راضی به بازگشت از کرواسی و تمدید دوباره قراردادش با استقلال شد مدیران باشگاه به او قول دادند در اسرع وقت هم مطالباتش پرداخت و هم همانطور که او می‌خواهد قراردادش 2 فصل دیگر اضافه خواهد شد اما هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشد و میلیچ که جایگاه خود در ترکیب استقلال را هم بشدت متزلزل می‌دید تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. میلیچ قبل از سفر به کشورش درباره دلایل جدایی خود به همین مسائل اشاره کرده است. او چنین گفته: «باشگاه استقلال به من قول‌هایی داده بود که هیچ‌یک عملی نشد. قرار بود قرارداد من 2 فصل دیگر تمدید شود اما مسئولان باشگاه بر خلاف قول‌هایی که داده بودند، قرارداد من را اضافه نکردند. حقوق من هم مطابق با مفاد قرارداد پرداخت نشده و باشگاه به من بدهکار است.» البته نباید از کنار نیمکت‌نشینی‌های پی‌درپی این بازیکن گذشت، ضمن اینکه باشگاه استقلال در زمان اقامت میلیچ و خانواده‌اش در ایران مدت زیادی آنها را در هتل نگهداری کرده بود که این مسأله نیز باعث ناراحتی مدافع کروات شده است. میلیچ درباره نیمکت‌نشینی‌های خود نیز این جملات را به زبان آورده: «من هرگز علیه سرمربی تیم حرف نمی‌زنم؛ هیچ حرفی. این را در تمام روزهایی که در ایران حضور داشتم ثابت کردم اما در کنار این مسائل حقوقی به نظر می‌رسد مربیان نیازی به من ندارند و دیگر بازیکنان را ترجیح می‌دهند.» در عین حال موضوع دیگری در روزهای اخیر علیه میلیچ مطرح شده که جالب است. گفته شده یکی از دلایلی که فکری از این بازیکن استفاده نمی‌کند شائبه استفاده از مواد نیروزا است اما میلیچ به این مسائل که علیه‌اش مطرح می‌شود اینگونه واکنش نشان داده است: «مردم هر کاری که دوست دارند می‌توانند انجام دهند و رسانه‌ها هم می‌توانند چیزهای خوب و بدی بنویسند، اما من هیچگاه کار اشتباهی انجام نداده‌ و همیشه به‌خاطر باشگاه استقلال جنگیده‌ام.»
به هر حال سفر نابهنگام و عجیب میلیچ به کشورش نشان می‌دهد این بازیکن دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. او قبل از سفر به کرواسی نیز به این موضوع اشاره کرده و حالا باید منتظر شکایتش از باشگاه استقلال بود. اما شاید خیلی‌ها تصور کنند جدایی میلیچ غیرقانونی بوده اما در قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال آمده اگر باشگاه در پرداخت حقوق بازیکن بدقولی کند، بازیکن می‌تواند قراردادش را به شکل یک‌طرفه فسخ کند و از باشگاه برود که میلیچ نیز بر اساس همان بندهایی که در قراردادش با باشگاه استقلال گنجانده شده تصمیم به ترک ایران گرفته است.
 
امتناع آصفی از صحبت درباره میلیچ
حجت نظری: بله، دو ماه است به میلیچ پول نداده‌ایم!
حمیدرضا آصفی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال یکی از کسانی بود که وقتی دیروز از باشگاه استقلال خارج شد خبرنگاران از او درباره جدایی میلیچ پرسیدند که او از پاسخگویی به این موضوع مهم خودداری کرد. اینکه چرا عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال درباره این بازیکن شفاف‌سازی نکرد نیز خود جای تعجب دارد. به نظر می‌رسد برخی اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال نمی‌توانند اهمیت مسائل را از یکدیگر تفکیک کنند. در کنار آصفی، اسماعیل خلیل‌زاده نیز درباره جدایی این بازیکن چیزی نگفت تا ابهام‌ها به اوج برسد. البته حجت نظری به‌نوعی بدهکاری باشگاه استقلال به این بازیکن را تأیید کرد و گفت: «ما صبح دیروز مطلع شدیم میلیچ شب گذشته ایران را ترک کرده و به نظر می‌رسد او برنامه‌ای برای خروج از کشور داشته است. این امکان ندارد ظرف دو ساعت بعد از دربی او بلیت تهیه کند. چه او بازی می‌کرد و چه نمی‌کرد می‌خواست از ایران خارج شود. من با اطمینان می‌گویم که مطالبات میلیچ بیش از بقیه بازیکنان ما پرداخت شده است. نمی‌گویم او طلب نداشته ولی برای او و اقامت خانواده‌اش همه‌گونه همکاری داشتیم و امیدواریم او باز هم به تمرینات ما برگردد. او 2 ماه است حقوق نگرفته ولی فسخی انجام نشده است. تأکید می‌کنم فسخ قرارداد تشریفاتی دارد و ما به او پاسخ داده‌ایم.»

Page Generated in 0.0056 sec