printlogo


کد خبر: 222804تاریخ: 1399/10/24 00:00
پاری‌سن‌ژرمن – مارسی؛ ساعت 23:30
لو کلاسیک قهرمانی

موریسیو پوچتینو امیدوار است در بازی امشب برابر مارسی در سوپرجام فرانسه در استادیوم بولار دللی شهر لانس نخستین جام دوران مربیگری‌اش را به دست آورد. پاریسی‌ها با پیروزی قاطعانه 3 بر صفر برابر برست خود را برای این بازی گرم کردند اما مارسی برابر دیژون، یکی از نامزدهای سقوط، بدون گل متوقف شد. معمولاً بازی سوپرجام بین قهرمان لیگ و جام حذفی برگزار می‌شود اما فصل گذشته که بازی‌های لیگ یک به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌کاره رها شد، پاری‌سن‌ژرمن در صدر قرار داشت و مارسی دوم بود و حالا دو تیم بزرگ فرانسه که رویارویی‌شان به لو کلاسیک شهرت دارد، برابر هم قرار می‌گیرند. این نودو‌نهمین بازی دو تیم است.
پوچتینو در پنج و نیم سال مربیگری در تاتنهام نتوانست جامی را به شمال لندن ببرد اما حالا در کمتر از دو هفته در پایتخت فرانسه این فرصت برایش پیش آمده. سوپرجام فرانسه عرصه یکه‌تازی پاری‌سن‌ژرمن در سال‌های اخیر بوده. فصل 2019-2018 یکی از معدود فصل‌هایی بود که دبل‌لیگ و جام حذفی برای این تیم محقق نشد و رن قهرمان کوپ دو فرانس شد اما در سوپرجام 2 بر یک به پاریسی‌ها باختند تا برای هفتمین سال متوالی به این جام برسند. در واقع آخرین تیمی که غیر از پاری‌سن‌ژرمن قهرمان این جام شده، لیون در سال 2012 بوده است. حالا پوچتینو امید دارد این اولین جام از جام‌های متعددی باشد که در پاریس به دست می‌آورد. دوران مربی آرژانتینی با تساوی یک بر یک مقابل سنت‌اتین شروع شد اما با پیروزی این هفته و توقف لیون برابر رن تنها یک امتیاز با صدرنشین فاصله دارند.
در تضادی آشکار، مارسی از سال 2011 در این جام حضور نداشته و چندان خوشبین نیست که بتواند جشن پوچتینو و پاری‌سن‌ژرمن را خراب کند. مردان آندره ویلاش بواش تنها در یکی از پنج بازی اخیرشان به پیروزی رسیده‌اند و این هفته نتوانستند راهی به دروازه دیژون پیدا کنند. مارسی در حال حاضر در رده ششم جدول لیگ یک است هرچند نسبت به تیم‌های بالای سرش دو بازی کمتر انجام داده و اگر آنها را ببرد، به دو امتیازی صدر می‌رسد. مارسی تا به حال سه‌بار قهرمان سوپرجام شده که آخرین آنها سال 2010 با مربیگری دیدیه دشان بود که بعد از تساوی بدون گل در 90 دقیقه در ضربات پنالتی، پاری‌سن‌ژرمن را بردند.
آخرین بازی دو تیم پر از جنجال بود. در شهریورماه در پارک دو پرنس، فلورین توون تنها گل بازی را زد تا مارسی بعد از 9 سال موفق به پیروزی برابر پاریسی‌ها شود. اما بعد از آن شب فراموش نشدنی که با پنج کارت قرمز همراه بود، دو تیم روند متفاوتی را در پیش گرفتند.
بازگشت نیمار شاید بهترین خبر برای پوچتینو باشد حتی اگر نتواند در ترکیب اصلی بازی کند، ضمن اینکه احتمال حضور پرسنل کیمپمبه، دانیلو پریرا و لئاندرو پاردس نیز وجود دارد اما رافینیا و تیلو کرر کرونا گرفته‌اند و بازی نخواهند کرد. مائورو ایکاردی بازگشتش را با گلزنی به برست جشن گرفت و برای بازی در ترکیب اصلی با مویسه کین رقابت دارد ضمن اینکه الساندرو فلورنزی و لایوین کورزاوا به ترکیب اصلی و بازی در پست دفاع کناری برمی‌گردند.
در مارسی هم حضور مورگان سانسون و کوین استروتمان مبهم است و یوتو ناگاتومو در دفاع چپ به‌جای ژردن آماوی بازی می‌کند. دیمتری پایه هم جای نمانیا رادونیچ را در حمله می‌گیرد.
 

Page Generated in 0.0046 sec