printlogo


کد خبر: 222797تاریخ: 1399/10/24 00:00
خبر

پایان هفته اول لیگ اسکی صحرانوردی
 بیرامی‌باهر و صید بهتر از بقیه
هفته اول رقابت‌های لیگ اسکی صحرانوردی با برتری سمانه بیرامی‌باهر و سید ستار صید به پایان رسید.
روز دوم از هفته نخست رقابت‌های لیگ اسکی صحرانوردی دیروز (سه‌شنبه ۲۳ دی ماه) در پیست اسکی شهید محسن قوطاسلو (ارتش جمهوری اسلامی ایران) با برتری مجدد سمانه بیرامی‌باهر در بخش زنان و سید ستار صید در بخش مردان به پایان رسید.
در روز دوم مسابقات هفته نخست در بخش زنان و در رشته 10 کیلومتر پاتیناژ سمانه بیرامی‌باهرعنوان نخست را کسب کرد، فرزانه رضا‌سلطانی دوم شد و ساحل تیر عنوان سوم را به خود اختصاص داد. در رقابت‌های ۱۵ کیلومتر پاتیناژ مردان نیز سید ستار صید عنوان نخست را به دست آورد، دانیال ساوه شمشکی دوم شد و علیرضا مقدید در جایگاه سوم ایستاد.
مراسم اهدای مدال هفته نخست رقابت‌های لیگ اسکی صحرانوردی با حضور دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، بهرام ساوه‌شمشکی دبیر، فاطمه کیادربندسری نایب رئیس زنان، مرتضی ساوه‌شمشکی رئیس هیأت اسکی استان تهران، رضا مقدم رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند، احمد یزدانی معاونت فنی ورزشی و مسئول نظارت ‌بر اماکن ورزشی شهرستان دماوند و فرهاد درویشی رئیس هیأت اسکی شهرستان دماوند برگزار شد.
 
 
مرحله برگشت لیگ پیش از انتخابی المپیک
معرفی قهرمان پینگ پنگ در سال 1400
مرحله برگشت رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز در دهه سوم بهمن ماه برگزار می‌شود. کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در مناطق مختلف آسیا را اعلام کرد که بر این اساس، مسابقات مناطق مختلف آسیا روزهای 23 تا 25 اسفند ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان در منطقه آسیای میانه برای کسب تک سهمیه المپیک در این منطقه به میدان می‌روند. اعلام این تاریخ به نوعی تکلیف لیگ برتر تنیس روی میز مردان ایران را نیز مشخص کرد. مرحله رفت این لیگ اوایل دی ماه در تهران برگزار شد که تیم‌های فراسنج و شهرداری کرج در صدر جدول گروه‌های اول و دوم قرار گرفتند. با این حساب مرحله برگشت هم در دهه سوم بهمن ماه برگزار می‌شود.
بر این اساس و طبق هماهنگی صورت گرفته با مسئولان تیم‌های نوشاد و نیما عالمیان در لیگ فرانسه، این دو بازیکن از 17 بهمن ماه به ایران برمی‌گردند تا در لیگ برتر شرکت کنند و سپس راهی اردوی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک شوند. با توجه به اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک تا پایان سال به طول می‌انجامد، برگزاری مرحله پلی‌آف و تعیین تیم قهرمان به سال 1400 موکول می‌شود.
 
 
کمک مشروط کمیته به فدراسیون‌ها
20 درصد بودجه اضافی برای خرید تجهیزات
تخصیص جدیدی که کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها دارد، صرفاً باید برای تهیه تجهیزات مصرفی و ضروری ورزشکاران هزینه شود. کمیته ملی المپیک اگرچه بودجه مصوب فدراسیون‌ها در سال جاری را به صورت صد درصدی در اختیارشان گذاشته اما قرار است با یک مرحله تخصیص دیگر، سقف دریافتیِ فدراسیون‌ها را به ۱۲۰ درصد برساند.
البته ۲۰ درصد بودجه‌ای که خارج از بودجه مصوب فدراسیون‌ها توسط کمیته ملی المپیک در اختیارشان قرار می‌گیرد صرفاً باید برای تهیه «تجهیزات مصرفی و ضروری» ورزشکاران و تیم‌های‌شان هزینه شود. در واقع کمیته ملی المپیک تخصیص این مرحله از بودجه را بر اساس درخواست‌های مطرح شده از سوی فدراسیون‌های المپیکی و آسیایی در رابطه با نیازی که به تجهیزات دارند، مصوب کرده و درخواست تأمین اعتبار آن را با دولت مطرح کرده است.
برای اینکه فدراسیون‌ها این مبلغ را در جایی دیگر هزینه نکنند؛ مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نظارت لازم را دارد  تا ۲۰ درصد بودجه تخصیصی به فدراسیون‌ها به چه صورت هزینه می‌شود. این مرکز فهرستی از تجهیزات مورد نیاز فدراسیون‌ها که متقاضی خرید آنها شده‌اند را در اختیار دارد.
 
 
 

Page Generated in 0.0056 sec