printlogo


کد خبر: 222793تاریخ: 1399/10/24 00:00
ماشین‌سازی باید تقویت شود
تیمی که خوب بازی می‌کند اما می‌بازد

عرشیا یاری  
 
تیم ماشین‌سازی تبریز در حالی برای بازی با مس به رفسنجان رفت که بازی ۳ بر یک باخته مقابل سپاهان را با تساوی ۳ بر ۳ عوض کرده بود. در واقع شرایط روحی، روانی بسیار خوبی داشتند اما همین تیم که در نقل و انتقالات پیش‌فصل بریز و بپاش نداشت و هزینه زیادی هم متحمل نشد برای بازی با مس رفسنجان تیم کاملی نبود.
این تیم دو بازیکن کلیدی‌اش را به همراه نداشت. پیمان بابایی که در بازی با سپاهان با وجود درد از ناحیه عضله به میدان رفت و هت‌تریک کرد، به دلیل تشدید از همین ناحیه نتوانست تیمش را همراهی کند. غیبت پیمان بابایی کاملاً به چشم می‌آمد و اینکه شما نتوانید از فرصت‌های‌تان هم استفاده کنید به خودی خود فشار روانی زیادی برای‌تان به وجود می‌آورد. شاید به همین دلیل است که آنها با ۱۶ گل خورده، ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ تا امروز هستند. این تیم پنج گل زده دارد که چهار گلش را همین بازیکن زده است. در واقع آنها مؤثرترین بازیکن‌شان را در اختیار نداشتند.
ایمان باصفا هم به دلیل محرومیت به رفسنجان نرفته بود. هافبک میانی و طراح ماشین‌سازی که غیبتش در میانه میدان باعث شده بود تا تیم میهمان نتواند بازیسازی را آنطور که می‌خواهد انجام دهد.
ماشین‌سازی در همین بازی هم بی‌گدار به آب نزد و در ابتدا سعی داشت راه‌های نفوذ شاگردان ربیعی را ببندد و در ضدحملات به دروازه میزبان نزدیک شود. در واقع استفاده از شیوه دفاع- ضدحمله بهترین سیستم برای تیمی بود که همه نفراتش را در اختیار نداشت. دقیقه ۲۹ بازی، میزبان صاحب یک فرصت نصف و نیمه شد که تبریزی‌ها آن را در دقیقه ۴۳ در بهترین شرایط گلزنی جواب دادند که توپ‌شان در لحظه آخر از روی خط دروازه بیرون کشیده شد.
مس رفسنجان ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در دقایق ۵۳ و ۷۰ بسیار خطرناک ظاهر شد اما قبل از اینکه آنها در دقیقه ۷۶ روی تعلل دفاع و دروازه‌بان ماشین‌سازی توسط فراز امامعلی به گل برسند، بهترین فرصت گل را در دقیقه ۷۴ تقدیم میهمان کردند که آنها در موقعیت تک به تک با درخشش داود نوشی‌صوفیانی آن را از دست دادند. در ثانیه‌های پایانی بازی هم مسی‌ها صاحب یک فرصت ایده‌آل شدند که ثمری برای‌شان به همراه نداشت.
حالا آنها بعد از بازی با مس رفسنجان تمرینات‌شان را برای رویاوریی با نساجی در تهران پیگیری می‌کنند؛ مسابقه‌ای که نتیجه‌اش فوق‌العاده اهمیت دارد. بازگشت باصفا و البته بابایی در صورت آمادگی می‌تواند توان فنی شاگردان اخباری را افزایش دهد. هر دو تیم شرایط خوبی در جدول ندارند و شاید تساوی برای ماشین‌سازی نتیجه بدی نباشد اما اصلاً به کار قائمهشری‌ها نمی‌آید.
به نظر می‌رسد تیم تبریزی که در حال حاضر جای خالی برای جذب بازیکن ندارد، اگر در نیم‌فصل دوم تقویت شود شانس زیادی برای فرار از انتهای جدول خواهد داشت به شرطی که تا آن روز امتیازهای خوبی را به دست آورد.
 
 
مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی برکنار شد
سیدمحمد سیدعلوی مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی با تصمیم هیأت مدیره این باشگاه برکنار شد. صبح دیروز جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره باشگاه ماشین‌سازی تبریز برگزار و در پایان این جلسه از زحمات سیدمحمد سیدعلوی تقدیر شده و پایان همکاری مدیرعامل این باشگاه اعلام شد. به دنبال برکناری سیدمحمد سیدعلوی، اعضای هیأت مدیره باشگاه ماشین‌سازی در جلسه بعدی مدیرعامل جدید را معرفی خواهند کرد. ماشین‌سازی از ابتدای فصل تاکنون یک ‌بار تغییر سرمربی داده و نتایج ضعیفی به دست آورده که موجب شده این تیم قعرنشین لیگ برتر باشد. البته تغییر سرمربی هم باعث نشد ماشین‌سازی روزهای بهتری را تجربه کند و همچنان در حسرت برد مانده‌اند که باید دید این بار تغییر مدیرعامل می‌تواند به تیم شوک وارد و شرایط تیم سبزپوش تبریزی را بهتر کند یا نه.
 
 

Page Generated in 0.0062 sec