printlogo


کد خبر: 222787تاریخ: 1399/10/24 00:00
بررسی هفته نهم لیگ یک
نود ارومیه ۹ بازی، صفر گل

آرین یاری
 
اگر بازی‌های لیگ یک را با دقت بیشتری پیگیری کنید متوجه می‌شوید که حساسیت بازی‌هایش خیلی هم کمتر از لیگ برتر نیست. نتایجی که هر هفته به دست می‌آید گواه این ادعا است که هیچ تیمی (به خصوص بالانشین‌ها) حاشیه امنیت ندارند.
تیم ملوان که با پیروزی هفته گذشته‌اش مقابل گل‌ریحان و قرار گرفتن در جمع مدعیان هوادارانش را بسیار امیدوار کرده بود، این هفته در شیراز با دو گل مغلوب فجر شد. فجری که با این پیروزی، دو تساوی مقابل قشقایی و استقلال ملاثانی را جبران کرد اما مس کرمان بعد از تساوی خارج خانه مقابل قشقایی، این هفته دست به کار بزرگی زد. شاگردان رضا مهاجری با دو گل پارس جنوبی را بدرقه کردند تا محمد نصرتی برای دومین هفته متوالی شکست را تجربه کند.
استقلال خوزستان فرصت صدرنشینی در خانه را با تساوی بدون گل مقابل قشقایی از دست داد. نتیجه به دست آمده به درد هیچ‌کدام از دو تیم نخورد. آبی‌های خوزستانی حالا به فاصله یک امتیازی با صدر رسیده‌اند.
تیم هوادار که با قبول شکست مقابل آرمان‌گهر چند پله با صدر فاصله گرفته بود، این هفته رایکا بابل را با همین نتیجه شکست داد و حالا به رده دوم رسیده است. شاگردان رضا عنایتی بیش از پیش به صعود امیدوار شدند.
بهترین نتیحه را خیبر خرم‌آباد به دست آورد. شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم فکرش را نمی‌کرد که در زمین گل‌ریحان به پیروزی ۳ بر صفر دست پیدا کنند. عبدالله ویسی حالا امیدواری‌هایش برای حضور در جمع مدعیان بیشتر شده است اما خوشه‌طلایی ساوه به نظر می‌رسد دوباره به روزهای خوبش برگشته است. آنها پس از پیروزی مقابل نود ارومیه، دومین پیروزی متوالی‌شان را هم مقابل استقلال ملاثانی جشن گرفتند.
شاگردان پایان رافت هم پس از سه پیروزی متوالی حالا برای دومین هفته به تساوی رضایت داده‌اند. بازی شهرداری آستارا و آرمان‌گهر برنده نداشت. به نظر می‌رسد این تیم باید برگردد به روزهای گذشته‌اش که چطور از سه بازی ۹ امتیاز گرفته بود اما یکی دیگر از بازی‌های بدون گل این هفته در بوشهر رقم خورد. جایی که در تقابل شاهینی‌ها با چوکا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. فراز کمالوند با این نتایج شانس زیادی برای قول‌هایی که به هواداران تیمش داده، نخواهد داشت.   
اما نود ارومیه به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد. آنها از ۹ بازی فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند. عجیب‌تر اینکه در این ۹ بازی و ۸۱۰ دقیقه حتی یک گل هم نزده‌اند. این تیم در آخرین بازی‌اش با دو گل نتیجه را به بادران تهران واگذار کرد.
همانطور که هفته گذشته اشاره کردیم هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و با یک پیروزی یا شکست چند پله صعود یا سقوط می‌کند. فاصله تیم اول با ششم فقط سه امتیاز است. به همین دلیل تیمی که امروز در صدر قرار دارد، هیچ تضمینی برای تداوم آن در هفته آینده نخواهد داشت. در این میان پارس جم با دو شکستی که متحمل شد از بالانشین‌ها فاصله گرفت.
اما در میان ۱۸ تیم، فقط نود ارومیه حال و روز خوبی ندارد. این تیم اگر هر چه سریع‌تر نقاط ضعفش را برطرف و حداقل تا پایان نیم‌فصل امتیازهای از دست رفته را جبران نکند، آن وقت در نیم‌فصل دوم شرایطش به مراتب سخت‌تر خواهد شد. نیمی از راه نیم‌فصل اول گذشته و تیم‌ها عیار خود را نشان داده‌اند اما هر ۱۸ تیم هنوز زمان و بازی‌های زیادی پیش رو دارند. پس عادت کردن به باخت می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد.
بدون تردید بازی‌ها هفته به هفته حساس‌تر خواهد شد و از همین الان هم کاملاً قابل پیش‌بینی است که لیگ یک امسال نسبت به فصل‌های گذشته جذاب‌تر خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0044 sec