printlogo


کد خبر: 222785تاریخ: 1399/10/24 00:00
خبر

همه‌گیری کرونا بازدیدها را کنسل کرد
تعویق انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا
بر اساس اعلام یک نشریه عربستانی، زمان اعلام میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا 2027 به تعویق افتاده است. به گزارش نشریه «الشرق الاوسط» عربستان، بر اساس اطلاعاتی که از منابع خود به دست آورده، رأی‌گیری درباره انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا 2027 که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود در ماه ژوئن 2021 برگزار شود، به دلیل افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در قاره آسیا، به ماه اکتبر سال جاری موکول شده است.
ابتدا تصمیم بر این بود که اعضای کمیته ارزیابی AFC در ماه جاری و ماه بعد میلادی به کشورهای خواهان میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 یعنی ایران، عربستان سعودی، قطر و هند سفر کنند که این باعث سردرگمی مقامات AFC شده بود اما حالا با به تعویق افتادن رأی‌گیری برای انتخاب میزبان این رقابت‌ها به ماه اکتبر 2021، کمیته ارزیابی فرصت کافی برای بازدید از کشورهای مدنظر را خواهد داشت.ازبکستان هم که خواستار میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 بود، دو هفته پیش انصراف خود از کاندیداتوری را اعلام کرد. در مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا، 47 عضو این کنفدراسیون به کشورهای کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 رأی خواهند داد. عربستان و هند پیش از این هرگز میزبان این مسابقات نبوده‌اند، این در حالی است که قطر دو بار در سال‌های 1988 و 2011 و ایران در سال‌های 1968 و 1976 میزبان این مسابقات بوده‌اند.
 
 
فدراسیون درخواست بدهد، AFC موافقت می‌کند
ایران - هنگ‌کنگ احتمالاً با تماشاگر
دیدار ایران – هنگ‌کنگ در استادیوم آزادی تهران می‌تواند با حضور تماشاگر برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت درخواست فدراسیون فوتبال ایران با این موضوع مخالفت نخواهد کرد. این دیدار روز پنجم فروردین در استادیوم آزادی برگزار می‌شود و پنجمین دیدار ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 خواهد بود.
با توجه به کاهش مرگ و میر در ایران به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران درخواست برگزاری این دیدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشد و وزارت بهداشت با این موضوع موافقت کند، کنفدراسیون فوتبال مجوز برگزاری این دیدار با حضور تماشاگر را صادر خواهد کرد. به تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا به قطر اجازه داد دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با حضور تماشاگر برگزار کند. همچنین عدنان درجال، وزیر ورزش عراق خبر داد دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور با کویت در تاریخ 27 ژانویه (8 بهمن) در ورزشگاه بین‌المللی بصره با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. طبق اعلام وزیر ورزش عراق 20 تا 25 هزار تماشاگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.
آنطور که از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مسئولان تمایل دارند با توجه به موقعیت ویژه تیم ملی برای صعود به جام جهانی این دیدار با حضور تماشاگر و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
 
 
فوتسال پلنت دو ایرانی دیگر را انتخاب کرد
طیبی و اعتدادی میان 10 بازیکن برتر
حسین طیبی، ستاره تیم ملی فوتسال ایران که در نقل‌وانتقالات تابستانی از غیرت قزاقستان به بنفیکای پرتغال پیوست، در میان 10 نامزد بهترین بازیکن مرد سال 2020 فوتسال جهان حضور دارد. فرائو، دیویس مورائس، گادیا، بابالو، پیتو و رودریگو هاردی از برزیل، کوسولینو از آرژانتین، آرتم نیازوف از روسیه و سرخیو لوسانو از اسپانیا، رقبای طیبی در راه کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2020 فوتسال جهان محسوب می‌شوند. همچنین سایت معتبر فوتسال پلنت در ادامه معرفی برترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰، اسامی۱۰ کاندیدای بهترین بازیکن بخش زنان را هم اعلام کرد که از ایران فاطمه اعتدادی، ملی‌پوش و بازیکن تیم مس رفسنجان در این لیست قرار گرفته است.اعتدادی فصل گذشته همراه با مس رفسنجان به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کرد. ایران در بخش‌های مختلف برترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ کاندیداهای دیگری هم دارد؛ گلاره ناظمی در بخش داوری، زینب کرمی در بخش دروازه‌بانی، عاطفه رضایی در بخش مربیگری و مس رفسنجان در بخش باشگاهی دیگر نمایندگان فوتسال زنان ایران هستند. باید ببینیم آیا نماینده‌ای از ایران عنوان بهترین را در بخش‌های مختلف کسب می‌کند یا نه؟

 


Page Generated in 0.0053 sec