printlogo


کد خبر: 222783تاریخ: 1399/10/24 00:00
از مارسی تا میدلزبورو، از ولودروم تا برنتفورد
شادی قدوس بعد از 10 ماه و یک هفته

سامان قدوس از وقتی به امی‌ین رفت و پیراهن این تیم را پوشید، با دردسرهای بسیاری مواجه شد. ابتدا عدم تطبیق با شرایط فوتبال باشگاهی در فرانسه و همچنین حضور در تیم ضعیفی همچون امی‌ین پیش آمد و سپس ماجرای معروف محرومیت که بخش بزرگی از زندگی او را تحت تأثیر قرار داد. 
قدوس که با هوئسکا قرارداد امضا کرده و سپس پیراهن امی‌ین را پوشید، با محرومیت چند ماهه و سپس جریمه سنگین مالی روبه رو شد و همین مسأله به مشکلی بزرگ برای او تبدیل گردید. تا جایی که ذهن قدوس از یک سو متوجه این ماجرا بود و از سویی دیگر تمرین با سایر بازیکنان امی‌ین، به امید روزی که برگردد و بتواند برای این تیم بازی کند.
قدوس به هر ترتیبی که بود، فصل 2020-2019 را با امی‌ین در لوشامپیونا به پایان رساند. فصلی که با سقوط امی‌ین به دسته پایین‌تر همراه بود و قدوس هم به همین دلیل خیلی زود ساز جدایی را کوک کرد. در ابتدا خیلی‌ها بر این تصور بودند که قدوس به برایتون می‌رود تا دوباره زیر نظر گراهام پاتر -سرمربی سابق سامان در اوسترسوند سوئد- فعالیت کند اما این هافبک - مهاجم ایرانی فصل را با امی‌ین در دسته پایین‌تر فوتبال فرانسه آغاز کرد و دو بار هم برای این تیم به میدان رفت.
سامان که انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با امی‌ین نداشت و البته برایتون و پاتر را هم خواهان خود نمی‌دید، تصمیم گرفت با انتقالی قرضی به برنتفورد برود و پیراهن این تیم در چمپیونشیپ را بر تن کند. مربیگری برنتفورد بر عهده توماس فرانک دانمارکی بود، مربی جوانی که اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های سامان داشت. قدوس در بدو ورود به یکی از بازیکنان اصلی برنتفورد تبدیل شد اما چه سود که آن سامان همیشگی نبود و عملکردی معمولی را به نمایش می‌گذاشت. به همین دلیل قدوس خیلی زود و تنها با انجام پنج بازی ثابت، به نیمکت تبعید شد و یازده بار هم به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. او تا اینجای کار که 23 هفته از چمپیونشیپ گذشته، تنها 410 دقیقه در زمین حضور داشته و آمار قابل قبولی را به نام خود ثبت نکرده است.
نکته امیدوار کننده درباره قدوس اما درخشش او در اف‌ای‌کاپ و مقابل میدلزبورو بود. او در این دیدار از روی نقطه کرنر یک پاس گل داد و سپس گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. عملکردی که تعریف و تمجیدهای فراوانی را به دنبال داشت و قریب به اتفاق کارشناس‌ها این بازیکن ایرانی را تحسین کردند. 
درباره این گل اما چند نکته جالب وجود دارد. اول اینکه قدوس آخرین گل خود را 10 ماه و یک هفته قبل، در دیدار هفته بیست و هشتم لوشامپیونا به ثمر رسانده بود و بعد از مدت‌ها توانست دروازه حریف را باز کند. سامان آن گل را برابر مارسی و در ورزشگاه ولودروم، وارد دروازه استیو مانداندا کرد.
قدوس مقابل میدلزبورو اما در یک پست جدید به میدان رفت و نشان داد می‌تواند به بازیکنی مهم برای برنتفورد تبدیل شود. او برای نخستین بار به عنوان یکی از سه هافبک میانی در روش 3-3-4 به میدان رفت و بهترین بازی خود را از زمان پیوستن به برنتفورد انجام داد. 
او که به نظر رفته رفته در ترکیب تیمش جا می‌افتد، حالا با نظر توماس فرانک کمی از دروازه حریف دور شده اما گل هم به ثمر رسانده است. اتفاقی جالب برای بازیکنی که به معنای واقعی فوتبالیست است اما در تیم ملی ایران هنوز موفق نشده توانایی‌های خود را به اثبات برساند.
برنتفورد این روزها در اوج قرار دارد و بعد از صعود در اف‌ای‌کاپ، در چمپیونشیپ هم یکی از گزینه‌های اصلی صعود محسوب می‌شود. این تیم با یک بازی کمتر نسبت به نوریچ و سوانسی‌سیتی که به ترتیب با 47 و 43 امتیاز رده‌های اول و دوم جدول را در اختیار دارند و البته هم‌امتیاز با بورنوث که سوم است، رتبه چهارم را با 41 امتیاز در اختیار دارد و تلاش می‌کند بتواند یکی از تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر باشد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، می‌توانیم به قطعی شدن قرارداد قرضی قدوس با برنتفورد خوشبین باشیم.
 

Page Generated in 0.0063 sec