printlogo


کد خبر: 222781تاریخ: 1399/10/24 00:00
لژیونرها

دفاع کونسیسائو از تصمیمات ابتدای فصل
اگر به طارمی بازی می‌دادم درخشش حالا را نداشت!
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو حالا به یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال در کشور پرتغال تبدیل شده است. 
طارمی در حالی این فصل راهی تیم پورتو شد که اوایل چندان از سوی سرجیو کونسیسائو، سرمربی این تیم به بازی گرفته نمی‌شد و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم وارد زمین می‌شد. 
طارمی به تدریج و با نشان دادن توانایی‌هایش جای خود را در ترکیب اصلی پورتو باز کرد و حالا به یکی از مهره‌های کلیدی این تیم تبدیل شده است.
این مهاجم ایرانی در بازی گذشته پورتو مقابل فامالیکائو دو گل زد و یک پنالتی برای پورتو گرفت و انتظار می‌رود در بازی‌های آینده هم در ترکیب اصلی قرار داشته باشد. اتفاقی که دور از دسترس نخواهد بود. 
بخصوص که طارمی زوج خطرناکی با موسی مارگا تشکیل داده و البته در روش 2-4-4 پورتو هم حسابی جا افتاده است. کونسیسائو که از ابتدای فصل بارها درباره مهدی طارمی صحبت کرده، بازهم در مورد این مهاجم و دلایل عدم حضورش در ترکیب اصلی پورتو در ابتدای فصل و ناراحتی این بازیکن مورد سؤال قرار گرفت.
کونسیسائو گفت: «دوست ندارم در مورد بازیکنان به صورت جداگانه صحبت کنم اما همانطور که دیدید، طارمی مسیر عادی خود را داشت. یک دوره هماهنگی و سازگاری وجود داشت. در این دوره یک موضوع مهم این بود که طارمی احساس کند بازی در ریوآوه با پورتو متفاوت است؛ چه زمانی که تیم توپ را در اختیار داشت و چه زمانی که اینطور نبود.»
سرمربی پورتو ضمن دفاع از تصمیماتش در قبال نحوه بازی دادن به مهاجم ایرانی گفت: «فشارهای خارجی زیادی برای بازی دادن به طارمی وجود داشت. 
شاید اگر او در آن زمان بازی می‌کرد، الان کیفیت امروزی‌اش را نداشت. هیچ چیزی حتی بسیار کم از خارج روی تصمیم من تأثیر نمی‌گذارد به جز آنچه که در تمرینات اتفاق می‌افتد.»
 
 
انتقاد از بازیکن ایرانی آنتورپ ادامه دارد
بیرانوند، بدترین دروازه‌بان دو فصل اخیر!
هفته بیستم ژوپیرلیگ بلژیک برای علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ایرانی آنتورپ خوش‌یمن نبود. بعد از مصدومیت ژان بوتز فرانسوی، دروازه‌بان اصلی آنتورپ، همانطور که انتظار می‌رفت علیرضا بیرانوند جانشین وی شد و در بازی با تیم میشلن در هفته بیستم درون دروازه قرار گرفت.
 بازی مقابل تیمی نه چندان قدرتمند به بیرانوند رسید و او باید دروازه آنتورپ را مقابل تیم چهاردهم جدول بسته نگه می‌داشت. اتفاقی که البته در نیمه اول رخ داد اما در نیمه دوم نه.
بیرانوند در نیمه دوم این مسابقه و در عرض هشت دقیقه، سه گل دریافت کرد تا شب کابوس‌واری را پشت سر بگذارد و آنتورپ هم شکست سه بر صفر را تجربه کند. شکست سنگینی که خیلی‌ها آن را گردن بیرانوند انداختند تا از این دروازه‌بان ایرانی انتقاد کنند.
بر همین اساس بعد از این مسابقه، حملات و انتقادات به بیرانوند در فضای مجازی شدت گرفت.
راب ون لیر، مدیر خبر سایت HLN نوشت: «کنجکاو درباره تمام شوالیه‌های فیس‌بوکی که بوتز را در یک نیم فصل قربانی و بیرانوند را صدا کردند. ۱۲ هفته طولانی بدون بوتز در انتظار خواهد بود. به نظر شما سخت نیست؟»
حساب کاربری تیم کوربیل با اشاره به شکست آنتورپ نوشت: «می‌خواهید با دروازه‌بان سوم بازی بعد را شروع کنید؟ تصور اینکه او هم از بیرانوند بدتر خواهد بود، واقعاً سخت است.» پیتر، یکی دیگر از هواداران تیم آنتورپ نوشت: «چه شکستی. شرم‌آور است. بیرانوند با اختلاف بدترین دروازه‌بان دو فصل اخیر است.»
حساب کاربری Belgisk fotboll هم در شکست آنتورپ، پیکان انتقادات را به سمت دروازه‌بان ایرانی گرفته است: «باخت آزاردهنده برای آنتورپ که باید دروازه‌بان جدیدی پیدا کند، زیرا بیرانوند کافی نیست.»
 با توجه به این انتقادهای تند، بیرانوند کار سختی برای بازگشت به دروازه آنتورپ و البته ادامه حضور در این باشگاه خواهد داشت. بخصوص که مربی هم تعویض شده و او هم نمی‌تواند در بدو ورود و مقابل تمام این انتقادها بایستد و از بیرانوند حمایت کند.

Page Generated in 0.0069 sec