printlogo


کد خبر: 222002تاریخ: 1399/10/11 00:00
۴۵ دقیقه جسورانه
بهترین نمایش استقلال با فکری

برد پردردسر استقلال در سیرجان با ارائه چهره دوگانه
جسور و زهردار در نیمه اول، محتاط و شکننده در نیمه دوم
 
یادداشت یک
آرمن ساروخانیان  @armen7791
 
نمایش استقلال در نیمه اول بازی با گل گهر بهترین دقایق بازی این تیم در لیگ بیستم محسوب می‌شود، ولی این تیم در نیمه دوم کاملاً عقب نشست و در اواخر بازی چیزی نمانده بود برد را هم از دست بدهد. 
با این حال فکری حالا الگوی موفقی از تیمش دارد که می‌تواند روی تقویت آن تکیه کند و به فکر استمرار آن در بازی‌های بعدی باشد.
استقلال با سه هافبک میانی دونده تلاش کرده بود مرکز زمین، نقطه قوت گل گهر را کنترل کند و با نفوذهای سریع غفوری و قایدی فضای پشت دو مدافع کناری میزبان را هدف گرفته بود. بعد از گل اول که روی تیزهوشی و توپ‌ربایی ارسلان مطهری و البته اشتباه حقیقی به دست آمد، استقلال تا پایان نیمه اول چند نفوذ خوب از کناره‌های زمین داشت. گل دوم روی نفوذ وریا و ضربه آخر دقیق قایدی به دست آمد. قایدی روی یکی از نفوذهایش می‌توانست گل سوم را هم بزند. فرار وریا و پنالتی دوم استقلال که خودش آن را از دست داد هم روی یکی از همین نفوذها به دست آمد. اگر وریا می‌توانست این پنالتی را مثل قبلی وارد دروازه حقیقی کند، خیال استقلال بابت برد راحت می‌شد، ولی از دست رفتن این ضربه گل گهر را تا آخرین ثانیه بازی برای فرار از شکست امیدوار نگه داشت.
استقلال در نیمه دوم بیش از اندازه عقب نشست و فرصت‌های خیلی کمتری داشت. در عوض گل گهر بازی را کاملاً در اختیار گرفت، ولی با درخشش مظاهری فقط توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. 
فکری برای خنثی کردن برتری گل گهر تعویض‌هایی در خط میانی داشت، ولی هیچ‌کدام از بازیکنان جدید نتوانستند روند بازی را تغییر دهند. اسماعیلی و خاقانی که به جای رضاوند و قایدی به زمین رفتند، ناآماده بودند و اکثر جنگ‌های تن به تن را باختند تا فشار گل گهر بیشتر شود.
مشکل دیگر استقلال در این بازی حضور دانشگر در دفاع چپ به جای میلیچ بود. این مدافع میانی راست پا در این پست غیرتخصصی کار سختی داشت و با نزدیک شدن بیش از اندازه به دو مدافع میانی فاصله زیادی با گوش چپ تیمش داشت. اشتباه او در صحنه پنالتی به گل گهر کمک کرد فاصله را کمتر کند و از این لحظه فشار روی دروازه استقلال بیشتر شد. بازگشت نادری یا میلیچ می‌تواند تعادل بین دو سمت چپ و راست استقلال را دوباره برقرار کند.
گل گهر که فوتبال تهاجمی و جسورانه‌ای بازی می‌کند، در این بازی بیش از همه چوب اشتباهات فردی مهره‌های دفاعی‌اش را خورد. برای تیمی که بالا بازی می‌کند، هر اشتباه در یک سوم دفاعی می‌تواند گران تمام شود و استقلال به خوبی توانست از این اشتباهات استفاده کند. آنها هفته قبل مقابل ذوب‌آهن هم دو پنالتی به حریف داده بودند و قلعه‌نویی باید برای کاهش این اشتباهات ناشیانه فکری کند. گل گهر نیمه دوم توپ‌های بلند زیادی روی دروازه حریف فرستاد و با استفاده از ضعف و ناهماهنگی مدافعان استقلال چند بار می‌توانست به گل برسد، از جمله در ثانیه‌های آخر بازی که دو مدافع استقلال به هم خوردند، ولی منشا این توپ بادآورده را به دست مظاهری کوبید.
استقلال با این برد به صدر جدول رفت، ولی برای هواداران این سؤال بوجود آمده که در هفته‌های بعد و بخصوص شهرآورد کدام استقلال را در زمین می‌بینند؟ تیمی که در نیمه اول دو گل به گل گهر زد و می‌توانست گل دیگری هم بزند یا تیمی که در نیمه دوم کاملاً تسلیم بود و به زحمت توانست سه امتیاز را حفظ کند؟ عقب نشستن استقلال بعد از زدن گل‌های اول بازی در هفته‌های قبل از جمله مقابل شهر خودروی ده نفره هم دیده شد و فکری باید جلوی این احتیاط بیش از اندازه را بگیرد.
 

Page Generated in 0.0048 sec