printlogo


کد خبر: 221994تاریخ: 1399/10/11 00:00
لژیونرها

 اوج آمادگی سردار بعد از یک ماه دوری
آزمون، یک قدم تا عنوان گران‌ترین بازیکن روسیه
 بعد از مصدومیت سردار آزمون و دوری یک ماهه‌اش از فوتبال، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که او بتواند در کمترین مدت زمان ممکن خود را به اوج آمادگی برساند و در میان گرانقیمت‌ترین خارجی‌های لیگ روسیه قرار بگیرد. گزارشی که فاکس در این رابطه منتشر کرده است اما مهر تأییدی بر آمادگی بالای سردار است و روند سریع و قابل تحسینی که برای رسیدن به آمادگی دوباره طی کرده است. در این گزارش آمده است: «سایت ترانسفرمارکت ارزش بازار به روز شده برای بازیکنان لیگ روسیه را منتشر کرده است. بر این اساس در بین بازیکنان خارجی شاغل در لیگ روسیه رتبه اول را هافبک زسکا یعنی نیکولا ولاسیچ در اختیار دارد که برای تیم ملی فوتبال کرواسی بازی می کند و۳۰ میلیون قیمت دارد. مالکوم هافبک زنیت با ۲۴ میلیون یورو یعنی یک میلیون بیشتر از سردار در رده دوم است. سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با ۲۳ میلیون یورو در رده سوم گرانترین بازیکنان خارجی لیگ روسیه است و تیمی که خواهان او است باید چنین مبلغی را برای به خدمت گرفتن بازیکن ایرانی پرداخت کند هر چند گفته می‌شود زنیت به کمتر از ۳۰ میلیون یورو برای فروش بازیکن ایرانی خود راضی نمی‌شود. ماتوِی سافونوف دروازه‌بان تیم کراسنودار نیز با ۱۵ میلیون یورو چهارمین خارجی گرانقیمت لیگ روسیه است.»
این گزارش در شرایطی به سردار مقام سومین خارجی گرانقیمت را داده است که اگر او بتواند عنوان آقای گلی فصل گذشته خود را این فصل هم تکرار کند، بدون شک در رتبه نخست جای نیکولا ولاسیچ را می‌گیرد و گران‌ترین خارجی لیگ روسیه خواهد شد. این اتفاق البته تعجب برخی فوتبالی‌های روسیه را هم در پی داشته است. تا آنجا که دمیتری کیریچنکو، مهاجم سابق تیم ملی روسیه و زننده سریع‌ترین گل تاریخ رقابت‌های اروپایی در مصاحبه‌ای با سایت «چمپیونات» روسیه می‌گوید: «اگرچه سردار در نیم فصل اول بازی‌های زیادی را به دلیل کسالت از دست داد ولی دوباره به رقابت برگشت و اکنون با زدن 11 گل صدرنشین بهترین گلزنان است.»
 
 
 آماده باش المپیک دونتسک به زاهدی
شهاب زاهدی که به دلیل تعطیلات سال نو و تعطیلی لیگ اوکراین به ایران بازگشته بود، با ایمیل فوری باشگاه المپیک دونتسک برای بازگشت به اوکراین مواجه شد. دونتسک در این ایمیل به زاهدی اعلام کرده با توجه به باقی ماندن تنها نیم فصل از قراردادش با این باشگاه و پیشنهاد 4 باشگاه صدرنشین لیگ اوکراین و در مسیر درآمدزایی این باشگاه باید در اوکراین حضور یافته و مذاکرات برای انتقال را دنبال کند. دیناموکیف، شاختاردونتسک، زویا و دسنا چهار تیم بالانشین لیگ اوکراین هستند که پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه المپیک دونتسک برای به خدمت گرفتن زاهدی ارسال کرده‌اند. این در حالیست که این بازیکن با اعلام باشگاهش از دو تیم پرتغالی و بلژیکی نیز پیشنهاد دریافت کرده اما با رد آنها با توجه به حضور در صدر جدول آقای گلی، قصد دارد چالش خود را برای دستیابی به این عنوان تا پایان فصل در لیگ اوکراین دنبال کند.
 
 
 ۴ باشگاه ترکیه‌ای در صف خرید حسینی
 نشریه ترکیه‌‌ای «دامگا» اعلام کرد سیدمجید حسینی که پس از درخشش در جام جهانی 2018 با تیم ملی فوتبال ایران، در تابستان همان سال از استقلال به ترابزون‌ اسپور پیوست، با انجام بازی‌های درخشان زیر نظر اونال کارامان مورد توجه چندین باشگاه اروپایی قرار گرفت. پس از آن اما با کارت قرمز معروفی که در بازی با آلانیااسپور گرفت، به مرور از ترکیب اصلی ترابزون‌اسپور به دور ماند و حالا در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد.
بر اساس این گزارش، چهار باشگاه از سوپرلیگ ترکیه خواهان به خدمت گرفتن این مدافع ایرانی هستند که قراردادش با باشگاه ترابزون‌اسپور در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد. این چهار باشگاه عبارتند از؛ دنیزلی‌اسپور، آنکارا گوجو، کایسری‌اسپور و ارزروم‌اسپور، اما باشگاه ترابزون‌اسپور هنوز پاسخ مثبتی به پیشنهادات این باشگاه‌ها نداده است.

 


Page Generated in 0.0060 sec