printlogo


کد خبر: 221960تاریخ: 1399/10/11 00:00
باخت عجیب نفت و یک حاشیه عجیب‌تر‌‌
شرط پنج میلیونی برای نشستن روی نیمکت!

ایران ورزشی - لیگ برتر بسکتبال سه‌شنبه هم با انجام دو بازی پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی، تیم اسکون تهران در یک رقابت نزدیک موفق شد از سد تیم مدعی نفت آبادان بگذرد. نفتی که تا قبل از این مسابقه هر پنج دیدار ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و مانند شهرداری گرگان صدرنشین بدون باخت بود. شاگردان حماد سامری در این مسابقه آن تیم همیشگی نبودند و هیچ‌کدام (به جز محمد حسن‌زاده که زیر سبد غوغا کرده بود) در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند. حسن‌زاده هم البته در دقایق پایانی بازی پنج خطایی شد و خروجش از زمین هم به نوعی یکی از عوامل واگذار کردن بازی در همین لحظات بود. رقابتی که تا ثانیه‌های پایانی پایاپای پیش رفت اما شوت امیرحسین رضایی‌فر تقریباً کار را برای نفت تمام کرد و این برد ارزشمند را به اسکون هدیه کرد تا به پنجمین برد این فصل خود برسد.
 
حاشیه عجیب در ظهر بازی
این مسابقه به جز هیجان زمان مسابقه و البته عملکرد نه چندان خوب ستاره‌های نفت مانند سعید داورپناه، امیر صدیقی و حامد سهراب‌نژاد یک حاشیه دیگر هم داشت، آن هم صحبت‌های حماد سامری پس از پایان مسابقه بود که به یک اتفاق عجیب در ظهر بازی اشاره داشت.
حماد سامری پس از باخت به اکسون (که البته تحت هیچ شرایطی با مقایسه نفرات دو تیم قابل توجیه نیست)، عدم تمرکز برای هدایت شاگردانش در این مسابقه را مربوط به زنگی دانست که ظهر روز بازی از فدراسیون به او شده بود.
سامری ماجرا را اینطور توضیح داد: «ساعت 2 بعد از ظهر که تیمم آماده می‌شد تا ناهار بخورد از فدراسیون بسکتبال تماس گرفتند که اگر 5 میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز نکنم، نمی‌توانم روی نیمکت تیمم بنشینم. این پول بابت بازی‌های سال گذشته و در جریان مسائل به وجود آمده در بازی با شهرداری در گرگان بود که بعد کل لیگ برتر نیمه‌تمام ماند. اصلاً چرا این پول را در ابتدای بازی‌های امسال نگرفتند و بعد از چند بازی آن هم چند ساعت مانده به یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیمم به من اعلام کردند. واقعاً چگونه می‌توانستم روی این بازی تمرکز کنم.»
 
توجیه نابجا و سؤال درست
صحبت‌های سامری اگرچه توجیه قابل قبولی برای این باخت غیر قابل انتظار نیست و از این نظر نمی‌تواند پذیرفته شود اما به طور کلی سؤال درست و بجایی را در خود دارد. واقعاً چرا محکومیتی که حدود یک سال از آن می‌گذرد و ماه‌ها از صدور رأی آن گذشته و مربوط به فصل گذشته است، در چنین شرایطی باید مطرح و برای پرداخت آن ضرب‌الاجل تعیین شود؟
آیا کمیته انضباطی فدراسیون در تمام هفت، هشت ماهی که بسکتبال ایران به معنای واقعی کلمه تعطیل بود زمان کافی برای رسیدگی به این پرونده‌ها و مختومه کردن آنها نداشت؟
سؤالی که باید دید طی روزهای آینده آیا پاسخی از سوی فدراسیون به آن داده خواهد شد و آیا می‌تواند منطق قابل قبولی داشته باشد؟
 
باز کردن باب تهمت
اقدام‌هایی از این دست که نمی‌تواند منطق درست و قابل قبولی داشته باشد، باب تهمت‌ها و حاشیه‌سازی‌های مختلفی را باز می‌کند. همین حالا می‌شود این ماجرا را وصل کرد به ارتباط فدراسیون و کمک‌های مالی تیم اسکون و به همین راحتی فضای لیگ را مسمو‌م و مخدوش کرد. در غیر ممکن‌ترین حالت ممکن هم اگر رسیدگی به پرونده حماد سامری یک سال تمام وقت گرفته باشد و همین حالا زمان اجرای حکم باشد، می‌شود زمان بهتری را برای ابلاغ قطعی و زمان نهایی پرداخت آن تعیین کرد تا به هیچ وجه نشود فدراسیون را به جانب‌داری یا اجرای قوانین به سود برخی تیم‌ها متهم کرد. لیگ بسکتبال هنوز دور برگشت خود را هم آغاز نکرده و راه درازی در پیش دارد. بزرگترین بحران سال گذشته بسکتبال هم نه شیوع کرونا، بلکه همین حواشی اینچنینی و درگیری با تیم‌هایی بود که شائبه حمایت شدن از سوی فدراسیون را پشت سر خود داشتند اما در نهایت همان‌ها چالش‌ساز شدند و غائله کشداری را به وجود آوردند؛ اتفاقی که باید از همین حالا به فکرش بود و جلوی تکرار شدنش در پایان لیگ امسال را گرفت.

Page Generated in 0.0060 sec