printlogo


کد خبر: 221958تاریخ: 1399/10/11 00:00
خبر

برگزاری همایش پیاده‌روی به نام «سردار دل‌ها»
همایش پیاده‌روی سردار دل‌ها روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون ورزش همگانی و جمعی از ورزشکاران برگزار شد. همایش معنوی پیاده‌روی به مناسبت نخستین سالگرد شهید قاسم سلیمانی دیروز (چهارشنبه ۱۰ دی ماه) در بوستان نهج‌البلاغه برگزار شد و شرکت‌کنندگان به مقام شامخ شهدای گمنام و سردار سلیمانی و همرزمانش ادای احترام کردند.
در این همایش عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، امیر پیامبری مدیر تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح، سرهنگ میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه‌گانه، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به همراه رضا شجیع نایب رئیس، محمدرضا فروحی دبیر، آذین ساکی نایب رئیس زنان این فدراسیون، سهراب آزاد رئیس انجمن کراسفیت و تعدادی از علاقه‌مندان به ورزش پیاده‌روی حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در این همایش پس از حدود یک‌ساعت پیاده‌روی با حضور در مقبره شهدای گمنام بوستان نهج‌البلاغه به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.
 
بازی‌های ساحلی آسیاباز هم عقب افتاد
با اعلام رسمی مسئولان برگزاری و شورای المپیک آسیا، بازی‌های ساحلی آسیا که قرار بود در سانیا چین برگزار شود، برای دومین بار به تعویق افتاد. شورای المپیک آسیا درباره علت این تصمیم اعلام کرد: «به دلیل محدودیت‌های مسافرتی به خاطر ویروس کووید ۱۹ و پروتکل‌های بهداشتی در سراسر جهان این بازی‌ها به تعویق می‌افتد.» تاریخ جدید با مذاکرات بیشتر اعلام خواهد شد. این بازی‌ها قرار بود فروردین ماه سال آینده برگزار شود.
 
ناشنوایان به دنبال عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک
فدراسیون ناشنوایان درخواست عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک را ارائه کرده است که موافقت با آن بستگی به نظر اعضای مجمع دارد. مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قرار است پنجم بهمن به صورت وبینار برگزار شود. یکی از  مسائلی که در این مجمع مطرح می شود تا اعضا نسبت به آن اعلام نظر کنند، درخواست فدراسیون ناشنوایان است.
فدراسیون ناشنوایان درخواست کرده که عضو مجمع کمیته ملی المپیک شود. 
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هم عنوان کرده که در مجمع پیش رو این درخواست را مطرح می کند تا اعضا نسبت به آن اعلام نظر کنند و در صورت موافقت اعضا، فدراسیون ناشنوایان عضو مجمع کمیته ملی المپیک می‌شود.
بر این اساس شنیده می‌شود که مهران تیشه‌گران به دنبال رایزنی با رؤسای فدراسیون‌ها است تا بتواند نظر موافق آنها را بگیرد. در مجمع عمومی سال گذشته هم مصوب شد که دو فدراسیون کارگری  و نجات غریق عضو مجمع شوند.
 
افتتاح کمپ بین‌المللی کوراش در بجنورد
رئیس تیم‌های ملی کوراش کشور از افتتاح کمپ بین‌المللی استاندارد کوراش در بجنورد خبر داد.
مصطفی دلیریان در این خصوص می‌گوید: «قرار بر این است تا این کمپ با آغاز برگزاری اردوی تیم ملی کوراش کشور به بهره‌برداری برسد. این پروژه طی هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»
برهمین اساس، تمامی اردوهای تیم‌های ملی کوراش آسیا از این پس و بعد از افتتاح رسمی این سالن مجهز در ایران و شهر بجنورد برپا می‌شود. گفتنی است اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان کوراش برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا۲۰۲۱، که اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در تایلند برگزار می‌شود، در این استان تدارک دیده شده است.
نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۴ و چهار نفر از مدال‌آوران مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۹ به این اردو دعوت شدند. در روز نخست اردو، مسابقات انتخابی برپا و تعداد دعوت‌شدگان اردو بعد از مسابقات به ۱۵ نفر می‌رسد. ۱۵ نفر انتخاب شده به مدت دو هفته در اردوی آمادگی در محل کمپ تیم ملی بجنورد زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را انجام می‌دهند.
 

Page Generated in 0.0050 sec