printlogo


کد خبر: 221884تاریخ: 1399/10/11 00:00
نگاهی به نوویکوف، قوی‌ترین مرد جهان در سال 2020
روزی 7 هزار کالری می‌خورم
او در جریان یک تورنمنت، رکورد بلند کردن دمبل 100 کیلویی را هم از آن خود کرد. او این دمبل را 11 بار با یک دست بالای شانه‌اش برد، آن هم در 75 ثانیه

 
 اولکسی نوویکوف یک ورزشکار معمولی نیست. او فردی تنومند است که رسماً به عنوان قوی‌ترین فرد جهان شناخته می‌شود. نوویکوف در مسابقات فلوریدا در نوامبر این عنوان را کسب کرد و توانست رقبا را شکست دهد.
نوویکوف 24ساله برای اینکه قوی‌ترین فرد دنیا شود، ازخودگذشتگی‌های بسیاری کرده است و از جمله تمرینات سختگیرانه‌ای دارد که در آنها، روزانه هفت‌هزار کالری می‌سوزاند.
این ورزشکار اوکراینی رکوردهای خارق‌العاده‌ای هم به نام خود ثبت کرده است.
او 136 کیلوگرم وزن دارد و 185 سانتیمتر قد. او برای اینکه در تمرینات موفق باشد، رژیم غذایی خاصی دارد و روزانه شش وعده غذا می‌خورد که معادل پنج تا هفت‌هزار کالری است تا بتواند انرژی لازم برای حضور در تمرینات را داشته باشد.
نوویکوف گفته است: «در یک فصل معمول تمرین، روزانه تقریباً 5 تا 7 هزار کالری غذا می‌خورم. من گوشت، تخم مرغ، هریسه و سبزی زیادی مصرف می‌کنم. این وعده‌های غذایی من بسیار حجیم و زیاد هستند اما در کل، تنها غذای سالم مصرف می‌کنم و نه شکر می‌خورم و نه نوشابه و نه محصولاتی که برای بدن مضر هستند.»
او در جریان مسابقات قوی‌ترین مردان جهان در سال 2020، تنها دو وعده در روز غذا خورد و به همین دلیل شش کیلو از وزنش کم شد.  این ورزشکار اوکراینی می‌گوید که دلیل کم شدن اشتهایش و کاهش وعده‌های غذایی‌اش این بوده که مجبور بوده غذای آمریکایی مصرف کند و پیش از فینال، شکمش به دلیل مصرف این غذاها دچار مشکل شده است: «در این رقابت‌ها مشکلی داشتم، چون در آمریکا به نظرم غذاها برایم خوب نبودند.» او البته به این هم اشاره کرد که آب در آمریکا متفاوت با کشورش است: «آب این کشور هم متفاوت است و معده‌ام مشکل پیدا کرد.»
نوویکوف با وجود این رژیم سخت، گاهی هم از دستور غذایی خود سرپیچی می‌کند و بستنی می‌خورد: «من هر چه دوست داشته باشم می‌خورم. گاهی چیزهای شیرین می‌خورم، ولی عاشق بیسکوییت هستم که میان‌وعده مورد علاقه من است. من بستنی را هم واقعاً دوست دارم. خیلی بستنی نمی‌خورم اما هر چه دوست داشته باشم می‌خورم.»
او در جریان مسابقات قوی‌ترین مردان جهان در نوامبر، توانست به رکورد یان پال سیگمارسون در سال 1984 دست یابد و در کنار او، رکورد جوان‌ترین قهرمان این تورنمنت را از آن خود کند.
 نوویکوف همچنین رکورد جهانی زدن وزنه در این تورنمنت را که متعلق به سال 1983 بود پشت سر گذاشت. او یک میله 537 کیلوگرمی را به اندازه 38 سانتیمتر از زمین بلند کرد.
 چیزی که عجیب بود این بود که او برای این کار، تنها یک بار تمرین کرده بود اما توانست رکورد دنیا را جا‌به‌جا کند.
اما قدرت او تنها در این رکورد خلاصه نمی‌شود و او رکوردهای عجیب دیگری هم دارد. او در جریان یک تورنمنت دیگر در ماه مه، رکورد بلند کردن دمبل 100 کیلویی را هم از آن خود کرد. او این دمبل را 11 بار با یک دست بالای شانه‌اش برد، آن هم در 75 ثانیه.
نوویکوف پس از آنکه در مه ‌2020 قهرمان شد، اشک ریخت. او گفت: «بی‌نهایت خوشحال بودم و کمی هم گریه کردم. فوق‌العاده بود و هنوز کاملاً درکش نکرده‌ام که چطور قهرمان شدم.»
او درباره انگیزه‌های روزانه‌اش می‌گوید: «من عاشق کاری که انجام می‌دهم هستم و نیازی به انگیزه اضافه ندارم. به نظرم اگر در ورزش نیاز به این داشته باشید که به خودتان انگیزه بدهید، معنی‌اش این است که ورزشی را انتخاب کرده‌اید که مناسب شما نیست.»
منبع: سان

Page Generated in 0.0052 sec