printlogo


کد خبر: 220931تاریخ: 1399/9/27 00:00
گام آخر قهرمان

علیرضا امامی‌فر -بازیکن و مربی سابق پرسپولیس
 
نتیجه اراده ضعیف، حرف است و نتیجه اراده قوی، عمل.
گوستاو لوبون
رسیدن مجدد به فینال نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس مسیر خود را از فینال قبل به درستی پیدا کرده و اراده قوی خود در به دست آوردن قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به رخ حریفان کشیده است و زمان آن فرا ر‌سیده تا از تجربه گذشته خود به بهترین نحوه ممکن استفاده کند تا قهرمانی را به هواداران خود هدیه دهد و بار دیگر تاریخ‌ساز شود.
۴ قهرمانی متوالی نشأت گرفته از بذر تفکر، رشد و شکوفایی و از خودگذشتگی است که برانکو در بطن باشگاه نهاد تا با یحیی گل‌محمدی به سرمنزل مقصود یعنی قهرمانی آسیا دست یابد. امیدوارم که ساختار مدیریتی نیز در همین مسیر قرارگیرد و با ثبات در کنار عوامل فنی به سوی چشم انداز خود گام بردارد.
پرسپولیس در مقابل اولسان به تفکر و انگیزه کنترل شده بدون غرور نیاز دارد.
ما شاهد تقابل دو سبک از فوتبال خواهیم بود؛ اولسان با حرکت‌های ترکیبی، پاس‌های با دقت بالا و استفاده از حداقل فضا بین مدافعین و هافبک‌های پرسپولیس.
فوتبالی که در سطح عالی حرفه‌ای در کشور کره جنوبی پیش می‌رود، بدون دغدغه تغییر در هیأت مدیره، مدیرعامل، سرمربی، اسپانسر، پول، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و ... در مقابل پرسپولیسی فاصله گرفته از ساختار آماتور فوتبال ایران با گامهای حرفه‌ای خودساخته و خود‌خواسته که میل به پیشرفت در سیستم‌ها و روش‌های فوتبال را به نمایش گذاشته و همچنان پیش می‌رود.
بازی سازی از مدافعان، حفظ و مالکیت توپ و ساخت حمله در میانه زمین تا استفاده از فضای پشت مدافعان حریف در کناره و استفاده از خلاقیت مهاجمان جوان.
آنچه باید در این بازی مد نظر داشت این است که پرسپولیس پس از لو رفتن توپ دو تاکتیک را می‌تواند مد نظر داشته باشد:
مرحله اول می‌تواند در صورت صلاحدید کادر‌فنی که به شرایط تیم خود آگاهی کامل دارند، اجازه پرس چند ثانیه‌ای کوتاه دهند و چنانچه برای بازپس‌گیری توپ موفق نبودند، مرحله دوم انتقال انجام شود.
مرحله دوم بازگشت به زمین خودی با تمام نفرات بین ۱۸ قدم و یک سوم میانی تا حریف را از نزدیک شدن و ایجاد خطر به محوطه ۱۸ قدم دور نگه دارند.
نکته دیگر استفاده از پاس‌های قطری بلند پشت مدافعان چپ و راست حریف در ضد‌حملات است که می‌تواند از شکننده بودن دفاع تیمی حریف استفاده و ایجاد موقعیت شود.
مطمئناً حفظ و مالکیت توپ نقش مهمی در اعتماد به نفس بازیکنان فینال خواهد داشت که می‌تواند منجر به شوتزنی و یا ضربات ایستگاهی شود و می‌تواند نقطه قوت پرسپولیس باشد.
به نظر من همه اعضای تیم انگیزه کافی و حتی مضاعفی را برای این مسابقه دارند که می‌تواند برگ برنده پرسپولیس باشد.
۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه تلاش به همراه تفکر و برنامه برای مسابقه، پیش روی بازیکنان و کادر‌فنی است که توجه ویژه به اتفاقات لحظه‌های مختلف جریان بازی می‌تواند به موفقیت تیم کمک شایانی کند.
زمانی من و دیگر بازیکنان پرسپولیس مقام سومی آسیا را با تنها گل علی کریمی در مقابل سامسونگ کره جنوبی به دست آوردیم و امیدوارم پرسپولیس این گام آخر قهرمانی را استوار بردارد، زیرا دل‌های میلیون‌ها هوادار عاشق این باشگاه به همراه بازیکنان و کادر‌فنی بوده و خواهد بود.

Page Generated in 0.0041 sec