printlogo


کد خبر: 220917تاریخ: 1399/9/27 00:00
نقش ستاره چپ‌پای تیم ملی در برد شارلروا
پای راست چی می‌گه؟

علی قلی‌زاده، ملی‌پوش ایرانی شارلروا در جریان برتری تیمش مقابل سرکل بروژ نمایش مؤثری داشت. بر این اساس رقابت‌های ژوپیر لیگ بلژیک سه‌شنبه شب وارد هفته هجدهم شد که در یکی از بازی‌های آغازین، تیم شارلروا در حالی که مثل همیشه علی قلی‌زاده را در ترکیب ابتدایی داشت و کاوه رضایی را به خاطر مصدومیت در فهرست خود نمی‌دید، در ورزشگاه جان بریدل به مصاف سرکل بروژ رده سیزدهمی رفت. سرکل بروژ تا دقیقه ۲۵ روی دو اشتباه در خط دفاعی و دروازه‌بان شارلروا موفق شد دو گل بزند تا یاران قلی‌زاده کار سختی برای ادامه بازی داشته باشند ولی اتفاقی که این ستاره ایرانی در آن مؤثر بود، موجب شد تا روند بازی به سود آنها تغییر کند.
علی قلی‌زاده که در این مسابقه آزادی عمل بیشتری داشت و در تمام نقاط زمین حضور پیدا می‌کرد، در دقیقه ۴۳ به دنبال بازیسازی و پاس‌های پیاپی در زمین خودی بود که با خطای شدید لئوناردو لوپز، هافبک حریف سرنگون شد تا داور کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان بدهد و او را از زمین اخراج کند. نیمه اول با برتری دو بر صفر سرکل بروژ به پایان رسید اما در نیمه دوم هر دو دو تیم نمایش فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیزی انجام دادند که نتیجه آن رد و بدل شدن شش گل و از دست رفتن یک پنالتی بود.
در دقیقه ۶۰ شارلروا صاحب یک ضربه پنالتی به لطف بازبینی ویدئویی صحنه شد که نیکولسون توپ را به تیرک عمودی دروازه سرکل بروژ زد تا در ادامه هم گلر حریف توپ را مهار کند و موقعیت خوب گلزنی برای یاران قلی‌زاده از دست برود. در دقیقه ۶۳ علی قلی‌زاده با دریبلی سرپا، چشم‌نواز و تماشایی وارد محوطه جریمه سرکل بروژ شد که شوت زمینی او با پای راست و غیر تخصصی بالاخره گل اول شارلروا را به همراه داشت. جالب اینکه یاسمن فرمانی، همسر قلی‌زاده که عضو تیم زنان شارلروا هم هست با انتشار یک استوری، خطاب به چپ‌پای تیم ملی نوشت: «پای راست چی می‌گه؟»
پس از گرفتن اخراجی و زدن یک گل توسط علی قلی‌زاده، تیم شارلروا روحیه بهتری پیدا کرد و توانست دو گل دیگر در دقایق ۶۴ و ۷۰ با ضربه سر نیکولسون و شوت محکم ریوتا موریوکا به ثمر برساند و از حریف خود پیش بیفتد. سرکل بروژ در دقیقه ۸۵ دوباره کار را به تساوی کشید اما یاران قلی‌زاده باز هم با ایجاد حمله توانستند روی حمله سریع از جناح راست و پاس موریوکا، توسط استیون ویلمز به گل چهارم دست پیدا کنند.
 تیم فوتبال شارلروا که پس از سه شکست متوالی در دو مسابقه اخیرش به یک مساوی و یک برد رسیده بود، با کسب پیروزی چهار بر سه مقابل سرکل بروژ ۳۰ امتیازی شد و با صعود دو پله‌ای، در جایگاه سوم جدول ژوپیر لیگ بلژیک قرار گرفت. علی قلی‌زاده که آخرین بار در هفته دوازدهم ژوپیر لیگ گلزنی کرده بود، برابر سرکل بروژ چهارمین گل این فصل را به ثمر رساند و نقش مؤثری در برتری تیمش در این دیدار داشت.
قلی‌زاده این فصل یکی از بازیکنان کلیدی شارلروا محسوب می‌شود که توانسته با انجام بازی‌های درخشان نقش ویژه‌ای در موفقیت تیمش داشته باشد.

Page Generated in 0.0065 sec