printlogo


کد خبر: 220916تاریخ: 1399/9/27 00:00
سوژه و مصاحبه

سلطانی‌فر: امیدواریم میزبان جام ملت‌ها شویم
انتخابات فدراسیون فوتبال اسفند برگزار می‌شود
یکی از بحث‌های اصلی فوتبال ایران در هفته‌ها و ماه‌های گذشته کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا است. موضوعی که از طریق دولت نیز پیگیری می‌شود تا به سرانجام برسد. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیأت دولت، درباره شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۲۷ گفت: «فدراسیون فوتبال مدارک لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و با توجه به ورزشگاه‌های خوبی که در تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و مشهد با ظرفیت‌های بالای ۳۰ هزار نفر داریم و جایگاه ما هم در فوتبال آسیا مناسب است، امیدواریم که میزبانی این مسابقات به کشورمان برسد.»
وزیر ورزش در مورد حضور پرسپولیس در فینال قهرمانان آسیا هم صحبت کرد: «امید زیادی داریم تا پرسپولیس بتواند به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از سد تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی بگذرد و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود و این مهم شدنی است. همچنین رئیس جمهوری اعلام کردند هدیه و پاداش ویژه‌ای که در شأن بازیکنان باشد برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.»
سلطانی‌فر درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: «پیگیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه هستیم و امیدوارم آخرین مجامع را برگزار کنیم و بعد از آن با حضور در شورای پذیرش بتوانیم شرایط جدیدی را به وجود بیاوریم.»
او درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «از ۱۵ دی‌ماه مراحل ثبت‌نام کاندیدا‌ها برای انتخابات آغاز می‌شود و یک پروسه ۷۰ روزه است و انتخابات هم قبل از نیمه اسفندماه برگزار خواهد شد.»
سلطانی‌فر درباره اینکه عنوان شده نفراتی که در قرارداد مارک ویلموتس دخیل بودند، حق شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: «من چنین چیزی را نشنیدم و اطلاعی در این رابطه ندارم. البته با توجه به وقتی که تا نیمه دی ماه داریم، وکلای فدراسیون به کمک چند وکیل خارجی مشغول تهیه لایحه دفاعیه نهایی برای ارسال به دادگاه بین‌المللی (CAS) هستند و سپس باید منتظر بمانیم تا رأی نهایی پرونده ویلموتس صادر شود.»
 
 
محرومیت از تمام فعالیت‌های فوتبالی
ابلاغ حکم کارمند خطاکار فدراسیون
برخی از رسانه‌ها چندی قبل در گزارش‌هایی به این موضوع اشاره کردند که یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال به دلیل اختلاس مالی، با حکم کمیته اخلاق روبه‌رو شده است. این کارمند بعد از اعتراض به رأی کمیته اخلاق، رسیدگی دوباره آن را به کمیته استیناف ارجاع داد. کمیته استیناف هم بعد از بررسی مجدد پرونده، رأی کمیته اخلاق را تغییر داده و اعلام کرده به دلیل اثبات در اختلاس مالی، کارمند مذکور وقتی با رأی کمیته اخلاق به محرومیت در فعالیت‌های فوتبال روبه‌رو شده، حق ماندن در فدراسیون را هم ندارد. ر حکم کمیته اخلاق آمده بود که این فرد از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم است اما برای ماندن در فدراسیون ایرادی ندارد اما کمیته استیناف اعلام کرده وقتی فردی که بازیکن و مربی نیست، از فعالیت فوتبالی محروم می‌شود، شامل بخش‌های اداری فدراسیون هم خواهد شد. این موضوع محل اختلاف نظر بود که در نهایت، 9 آذر رأی کمیته استیناف توسط دبیرکل فدراسیون ابلاغ شد و این کارمند دیگر در فدراسیون فوتبال فعالیت نمی‌کند.
 
 
تغییرات اساسی در کادر تیم امید
استیلی تأیید هیأت رئیسه را می‌خواهد
در حالی که تمرینات تیم‌های نوجوانان و جوانان استارت خورده اما هنوز تمرینات تیم امید شروع نشده است. البته جام ملت‌های آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان در پیش است، در حالی که مسابقات تیم امید در سال آتی میلادی برگزار می‌شود. قرار است تهران میزبانی گروه ایران در مرحله مقدماتی را برعهده بگیرد و در صورت صعود، حضور در مسابقات نهایی قهرمانی زیر 23 سال با حضور 16 تیم را تجربه خواهد کرد. کمیته فنی رأی به ادامه حضور حمید استیلی در رأس کادر فنی تیم امید داده است. در صورت تأیید این حکم از سوی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به زودی تمرینات تیم امید هم آغاز خواهد شد. حمید استیلی این بار قصد دارد به منظور نتیجه‌گیری تغییراتی در کادر فنی‌اش ایجاد کند. گفته می‌شود یکی از مربیان مدنظر حمید استیلی برای حضور در کادر فنی تیم امید جواد زرینچه است. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و هر چهار سال یک بار تیم‌های انتخاب شده به المپیک راه پیدا می‌کنند. مسابقاتی که در پیش است تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. حمید استیلی برای برعهده گرفتن هدایت تیم امید پیشنهاد باشگاه پیکان را رد کرد.
 

 


Page Generated in 0.0062 sec