printlogo


کد خبر: 220901تاریخ: 1399/9/27 00:00
تغییر روش بازی استقلال از2-4-4 به 3-3-4؟

 
آنچه در بازی با شهر خودرو چندان مورد توجه قرار نگرفت، تغییر روش بازی استقلال بود. محمود فکری با اینکه مانند بازی‌های قبل از چهار دفاع استفاده کرد اما تغییراتی جزئی را در خط میانی و خط حمله ایجاد کرد تا استقلال روش تازه‌ای را مقابل شهرخودرو تجربه کند.
در این بازی فکری که دو بازیکن کلیدی خود به نام ریگی و غفوری را در اختیار نداشت از بازیکنانی در ترکیب اصلی استفاده کرد که پیش از این هرگز در ترکیب اصلی بازی نکرده بودند.
مهدی مهدی‌پور، سبحان خاقانی و داریوش شجاعیان، 3 بازیکنی بودند که در لیگ بیستم هیچ‌گاه در ترکیب اصلی به میدان نرفته بودند. در این میان خاقانی وضعیت ناامیدکننده‌تری در قیاس با دیگر بازیکنان استقلال داشت اما سرمربی استقلال به این بازیکن میدان داد تا تحولی تازه در چیدمان استقلال ایجاد شود.رویکرد جدید فکری سبب شد استقلال تا حدی به لحاظ تاکتیکی بهتر از بازی‌های قبل ظاهر شود. حال شاید اخراج معصومی بازیکن تیم شهرخودرو در باز شدن لایه‌های دفاعی تیم شهرخودرو تأثیر به سزایی گذاشت و استقلال تا حدی راحت‌تر توپ را در میدان به چرخش درآورد اما به واقع این نوع چیدمان استقلال بود که تا حدی آزادی عمل بیشتری را در خط میانی و خط حمله ایجاد کرد.پیش‌تر فکری از چهار هافبک مرکزی استفاده می‌کرد که انتخاب این نوع بازی سبب می‌شد تا تجمع بازیکنان در خط میانی بیشتر شود اما بازی با 3 هافبک استقلال را به سمتی برد که خط حمله فعال‌تر شود.گلی که خاقانی به ثمر رساند در حقیقت حاصل تحرک و خلاقیت بیشتر خط حمله بود.اما نکته مهم‌تر در بازی با شهرخودرو، این بود که استقلال توانست بعد از هفته‌ها اقدام به پاس مستقیم گل کند. بعد از بازی اول با مس رفسنجان دیگر هیچ گلی روی پاس مستقیم بازیکنان استقلال ساخته نشد و گل‌هایی که به ثمر رسید یا حاصل ضربات کاشته بود یا اشتباه مدافعان حریف.در بازی با شهرخودرو اما داستان گلزنی‌های استقلال تغییر کرد و آبی‌ها با دو پاس مستقیم منجر به گل زمین بازی را ترک کردند که همین پیشرفت می‌تواند فکری را برای به کارگیری دوباره از روش آن بازی مقابل ذوب‌آهن ترغیب کند.بازی با روش 3-3-4 از این منظر که استقلال توفیفات بیشتری در بازی با شهرخودرو به دست آورد به احتمال زیاد مقابل ذوب تکرار خواهد شد.

Page Generated in 0.0049 sec