printlogo


کد خبر: 220897تاریخ: 1399/9/27 00:00
محمود اسماعیل‌پور: نمی‌دانم امیرمحمد یزدانی کجا کرونا گرفت
به‌علت عفونت چشم از استقلال جدا شدم

با مثبت اعلام شدن تست کرونای امیرمحمد یزدانی، کشتی‌گیر وزن 65کیلوگرم، کشتی آزاد ایران فقط یک نماینده در رقابت‌های جام‌جهانی انفرادی در شهر بلگراد صربستان دارد. رحمان عموزاد‌خلیلی دیگر کشتی‌گیر مازندرانی وزن 57کیلوگرم، تنها نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت‌هاست که به‌همراه عباس حاج‌کناری، مربی سرشناس مازندرانی کادر فنی تیم ملی به‌عنوان مربی، بامداد روز دوشنبه عازم صربستان شد. رقابت‌های کشتی آزاد این مسابقه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود. امیرمحمد با ابتلا به کرونا هم از همراهی تیم ملی باز ماند و هم ادامه لیگ را از دست داد، اما حالا این سؤال مطرح است که او کجا به این ویروس مبتلا شده است؟ موضوعی که محمود اسماعیل‌پور هم از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.
 
آقای اسماعیل‌پور، وضعیت و شرایط تیم باشگاه استقلال در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد چگونه بود؟
 به‌خاطر بیماری و عفونت شدید هر دو چشمم که منجر به عمل مجدد شد، مدتی است که از شهرستان جویبار به تهران آمده‌ام و هم‌اکنون در منزل یکی از اقوام بسیار نزدیک خود به‌سر می‌برم، به همین خاطر نتوانستم به‌عنوان مربی در خدمت تیم استقلال تهران در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشم و این تیم را در نیمه راه رها کردم. بنابراین از وضعیت و شرایط تیم باشگاه استقلال تهران هیچ اطلاعی ندارم و نمی‌دانم این تیم به چه مرحله‌ای از لیگ برتر رسیده است.
چگونه دچار ناراحتی و عفونت چشمان خود شدید؟
 نزدیک به دو ماه پیش به‌خاطر مشکل آب‌مروارید هر دو چشم خود را عمل کردم، پس از آن به‌خاطر تمرین با کشتی‌گیران و همینطور فعالیت در زمین‌های کشاورزی در جویبار، لنزهای هر دو چشمم شکست و قرنیه چشم‌های من پاره شد و هر دو چشم من عفونت پیدا کرد و مجبور شدم برای عمل مجدد روی چشمانم این‌بار به تهران بیایم. من پس از عمل آب‌مروارید نباید تمرین کشتی می‌کردم یا به زمین کشاورزی می‌رفتم و این اشتباه من باعث شد چشمانم دچار ناراحتی و عفونت شدید شود.
ابتلای امیرمحمد یزدانی به کرونا که باعث شد نه تیم ملی را همراهی کند و نه تیم ستقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 باور کنید من در مدتی که به‌خاطر بیماری چشمان خود در تهران به‌سر می‌برم هیچ اطلاعی هم از مثبت اعلام شدن تست کرونای امیرمحمد یزدانی نداشتم. درست است که او یکی از شاگردان من در شهرستان جویبار است و چند سال است که نزد من تمرین می‌کند اما آخرین‌بار که به‌عنوان مربی در کنار تیم استقلال تهران در لیگ برتر کشتی بودم، در دیدار این تیم مقابل دانشگاه آزاد اسلامی، امیرمحمد یزدانی حالش کاملاً خوب بود و برای تیم استقلال تهران کشتی گرفت، یعنی تا آن زمان او دچار بیماری کرونا نشده بود. او حتی رحمان عموزادخلیلی، کشتی‌گیر تیم دانشگاه آزاد اسلامی را در این دیدار شکست داد.
کشتی‌گیران جویباری در ماه‌های اخیر هنگام تمرینات، پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت می‌کردند؟
 شهرستان جویبار بین شش یا هفت سالن تمرین کشتی دارد و من در دو سه سالن از جمله سالن تمرین فردوس فکوری جویبار به‌همراه همت مسلمی، دستیار خودم به کشتی‌گیران زیادی تمرین می‌دهم. در حال حاضر این سالن‌ها با قرمز اعلام شدن شرایط خاص کرونایی در جویبار و اغلب شهرهای استان مازندران تعطیل است و تمرین کشتی در آنها صورت نمی‌گیرد ولی تا قبل از آن تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا از سوی کشتی‌گیران و مربیان رعایت می‌شد. ما حتی قبل از تمرین تشک‌های کشتی را با الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده پاکسازی می‌کردیم تا مشکلی برای کسی پیش نیاید. مطمئناً امیرمحمد یزدانی در شهرستان جویبار دچار بیماری کرونا نشده چراکه نزدیک به دو ماه است که سالن تمرین فردوس فکوری این شهرستان که کشتی‌گیران زیادی نظیر حسن یزدانی، عباس فروتن، علی شعبانی، نادر حاج‌آقانیا، رضا علیجان‌زاده، برادران فیروزپور، علی سوادکوهی، برادرزاده‌ام امید اسماعیل‌پور و پسرم مسعود اسماعیل‌پور و سایر کشتی‌گیران مازندرانی و حتی استان‌های دیگر در آن تمرین می‌کنند، تعطیل شده است. تا قبل از آن هم همانطور که گفتم پروتکل‌های بهداشتی در این سالن و دیگر سالن‌های کشتی جویبار کاملاً رعایت می‌شد.
امیرمحمد یزدانی چند سال و چه نسبتی با رضا یزدانی و حسن یزدانی دارد؟
 او یک کشتی‌گیر بسیار جوان زیر 20 سال است که مدال‌های نقره نوجوانان جهان و همینطور مدال نقره مسابقه‌های امیدهای آسیا در اولان باتور مغولستان را در اختیار دارد و در واقع پسردایی رضا یزدانی و خواهرزاده محمدباقر عالی است. او با حسن یزدانی هم نسبت فامیلی دارد اما دقیقاً نمی‌دانم. این را بگویم که یزدانی‌ها در شهرستان جویبار جملگی با هم قوم و خویش هستند و نسبت فامیلی دارند. یزدانی‌ها اصالتاً اهل شهرستان سوادکوه، شیرگاه و پل سفید هستند که اجداد آنها در سال‌های خیلی دور از این مناطق به شهرستان جویبار آمده‌اند.

Page Generated in 0.0063 sec