printlogo


کد خبر: 220896تاریخ: 1399/9/27 00:00
چینش اعضای مجمع بدنسازی در ابهام
انتخـابات در حاشیـه

 
ایران ورزشی - بیش از شش ماه است که فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام به شکل سرپرستی اداره می‌شود و هنوز تکلیف انتخابات این فدراسیون نامشخص است.
 بعد از کنار رفتن ناصر پورعلی‌فرد به‌دلیل بازنشستگی قرار شد انتخابات این فدراسیون برگزار شود و فرد جدیدی سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده بگیرد.
 البته بعد از مدت‌ها وزارت ورزش و جوانان 13 دی‌ماه را به‌عنوان تاریخ برگزاری انتخابات اعلام و اسامی 8 نفر را هم به‌عنوان کاندیدا منتشر کرد، اما با این حال به نظر می‌رسد این انتخابات هم مانند بسیاری دیگر از انتخابات بوی مهندسی می‌دهد.
البته این برای اولین‌بار هم نیست که این شایعه به راه می‌افتد و هزار البته که همیشه هم وزارت ورزش و جوانان این شایعه را رد و اعلام کرده بیطرف است.
وزارت ورزش و جوانان در چند روز گذشته اعضای مجمع را معرفی کرد که در معرفی نماینده ورزشکاران و باشگاه‌ها بشدت شائبه وجود دارد، به نحوی که حالا هیأت بدنسازی در استان‌ها با ارسال نامه به وزارت ورزش و جوانان خواهان تغییر در این روند شده‌اند.
 وزارت ورزش نماینده باشگاه‌ها را از اصفهان انتخاب کرده است؛ از جایی که گفته می‌شود گزینه مورد نظر یکی از معاونان وزارت هم از همانجا می‌آید، اما این باشگاه یک باشگاه حرفه‌ای و دارای سابقه ورزشی درخشان نیست، بلکه یک سالن بدنسازی در داخل یک هتل است که بیشتر نقش یک مکان تفریحی برای مسافران هتل را دارد، اما مسئول این هتل به‌واسطه دوستی با یکی از کاندیداها به‌عنوان نماینده باشگاه‌ها انتخاب شده است.
این انتخاب نه اینکه فقط به‌خاطر منافع یک فرد خاص در انتخابات باشد، بلکه توهین به باشگاه‌دارانی است که به‌طور حرفه‌ای در این ورزش فعالیت می‌کنند. حالا صاحبان باشگاه‌های حرفه‌ای باید دور از مجمع بمانند و به‌جای آنها فردی در انتخابات ریاست فدراسیون حضور داشته باشد که حتی در مجمع انتخاباتی هیأت بدنسازی اصفهان هم حضور نداشت، اما مشخص نیست چگونه برای مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون انتخاب شده است؟
بر اساس شنیده‌ها یکی از کاندیداها که بارها خودش را به‌عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان معرفی کرده در دیدارهایی که داشته اعلام کرده لیستی را به وزارت ورزش ارسال کرده که اعضای این لیست در همان لیستی که مورد تأیید وزارت قرار گرفته و برای مجمع معرفی شده حضور دارند!
این یعنی یکی از کاندیداها تا این حد با وزارت ارتباط نزدیکی دارد که لیست می‌فرستد و همان لیست به مجمع راه پیدا می‌کند که البته این حرف او است اما نمی توان از 
شائبه هایی که این رفتار برای وزارت ورزش به وجود 
می اورد، غافل شد؛ حتی اگر مسئولان وزارت هم از رویه این کاندیدا مطلع نباشند.
 البته هنوز وزارت ورزش درباره این شایعه سکوت کرده اما چگونه می‌شود در تمامی انتخابات ریاست فدراسیون‌ها شائبه مهندسی شدن انتخابات از سوی وزارت ورزش مطرح می‌شود؟ بر اساس شنیده‌ها نماینده ورزشکاران هم در نوع خود به شکل عجیبی چیده شده است. تا همین گذشته قرار بود مهدی ارزشمند قهرمان نامی پرورش‌اندام ایران که سال ۲۰۱۹ علاوه بر کسب مدال طلا، اورال مسابقات جهانی هم شده، نماینده ورزشکاران باشد اما مشخص نیست چرا به یکباره این تصمیم تغییر کرده و فرید شیرمحمدزاده که اتفاقاً همشهری کاندیدای مورد نظر وزارت ورزش است جانشین ارزشمند شده است؟ اینگونه تصمیمات باعث افتادن از چاله به چاه است.  اینکه تلاش کنند راهی برای ورود یک فرد سیاسی به عرصه ورزش پیدا کنند آن هم در شرایطی که این فرد هرگز نتوانسته مقبولیتی را در بین اهالی این رشته داشته باشد، روش بسیار غلطی است که آسیب‌های زیادی را به ورزش ایران وارد کرده، اما با وجود تجربیات بد ناموفق در این باره باز هم ظاهراً سئول‌نشین‌ها به سراغ این روش رفته‌اند اما بعید است این‌بار این روش نتیجه‌بخش بوده باشد.
 

Page Generated in 0.0059 sec