printlogo


کد خبر: 220895تاریخ: 1399/9/27 00:00
مصاحبه و خبر

صالحی‌امیری در دیدار با مسئولان ورزش میزبان OCA:
برای کمک به ورزش عمان آماده‌ایم
در ادامه دیدارهای سیدرضا صالحی‌امیری با مدیران و اعضای شورای المپیک آسیا، رؤسای کمیته‌های ملی المپیک و وزرای ورزشی آسیا و برخی مسئولان فدراسیون‌های بین‌المللی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران با سیدخالد بن حمد البوسیدی، رئیس کمیته المپیک عمان و طاها بن سلیمان الکشری، دبیرکل کمیته المپیک عمان  دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رضا صالحی‌امیری در این جلسه گفت: «بی‌شک میزبانی از کمیته‌های ملی المپیک قاره آسیا و برگزاری مجمع عمومی شورای المپیک آسیا می‌تواند آغاز جهش برای ورزش این کشور که دوست و برادر ایران است، باشد؛ بخصوص که روابط ما در طول تاریخ در تمام زمینه‌ها خوب بوده که امیدوارم با برپایی این نشست در زمینه ورزش نیز بتوانیم به یک تفاهم‌نامه سرنوشت‌ساز در ورزش دست یابیم، چراکه در ورزش ایران پیش‌بینی ما در آینده روند رو به رشد در آسیا و جهان است.» صالحی‌امیری همچنین گفت: «در سفارت ایران نشست خوبی داشتیم. دوستان عمانی عزیزمان هم حضور داشتند و مباحث فرهنگی خوبی مطرح شد که این نشان از اشتراکات و سبقه تاریخی و دوستانه دو کشور دارد.»
سپس سیدخالد بن حمد، رئیس کمیته ملی المپیک عمان هم ضمن خیرمقدم به صالحی‌امیری و هیأت همراه گفت: «ورزش ایران با برنامه‌ریزی خوب و استعدادهای نابی که دارد، اکنون در منطقه و آسیا برجسته و به اهداف خوبی رسیده است. در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی کاراته داشتم درخواست کردم برای رشد کاراته در عمان کمک کند که گفت بحق بهترین کشور دنیا و آسیا همسایه خودتان ایران است و می‌توانید روی کمک آنها حساب کنید.»
او ادامه داد: «البته در باقی رشته‌ها هم دوست داریم همکاری داشته باشیم. ورزشکاران رشته‌های مختلف بیایند، مربی جابه‌جا کنیم و به‌شخصه از گسترش ارتباطات ورزشی دو کشور در قالب تفاهم‌نامه استقبال می‌کنم.»
در ادامه صالحی‌امیری ضمن قدردانی از میزبانی خوب «عمانی»ها گفت: «ایران در برخی رشته‌ها همچون کاراته، کشتی، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری و تعداد دیگری از رشته‌ها جزو برترین‌ها در دنیاست و با تمام وجود برای کمک به رشد و توسعه ورزش قهرمانی کشور دوست و همسایه خود آمادگی داریم چراکه ورزش عمان شایسته است در منطقه، آسیا و جهان بدرخشد. ما برای کمک در این زمینه آماده‌ایم چراکه ورزش عمان بدرخشد ما خوشحال می‌شویم.» در پایان صالحی‌امیری ضمن اعلام آمادگی کامل برای عقد تفاهم‌نامه ورزشی از رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان جهت سفر به تهران و بازدید از امکانات ورزشی کشورمان دعوت کرد که مورد استقبال همتای وی قرار گرفت.
 
دختران تکواندو، فروردین به‌دنبال سهمیه می‌روند
با اعلام اتحادیه تکواندو آسیا، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا طی روزهای ۶ تا ۸ فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی اردن برگزار می شود؛ رقابت‌هایی که تنها شانس دختران ایران برای کسب سهمیه المپیک است. مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا به منظور حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دو بخش تکواندو و پاراتکواندو از ۶ تا ۸ فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی اردن برگزار می‌شود. این مسابقات ابتدا قرار بود در چین برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا میزبانی این رقابت‌ها در تاریخ ۲۱ و ۲۲ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ به اردن واگذار شد که با توجه به وضعیت موجود این تاریخ نیز تغییر کرد. در گروه زنان ایران می‌تواند دو نماینده به این رویداد برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام کند.
 
از سرگیری لیگ بدمینتون بعد از 75 روز تعطیلی
لیگ برتر بدمینتون پس از 2 ماه و نیم تعطیلی قرار است از امروز (پنجشنبه) از سر گرفته شود. در حالی که هفته چهارم لیگ برتر بدمینتون 10 مهرماه برگزار شده بود، قرار است پس از 75 روز تعطیلی، هفته پنجم برگزار شود. تعطیلی لیگ به‌خاطر شرایط کرونا بوده و حالا فدراسیون تصمیم گرفته است رقابت‌ها از امروز دوباره از سر گرفته شود.
برنامه هفته پنجم به شرح زیر است:
شهرداری شهربابک - دانشگاه یزد
صنایع اردکان - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان
ذوب‌روی صباصنعت زنجان - رعد پدافند هوایی قم
رعد پدافند هوایی قم در حال حاضر صدرنشین است.
 

Page Generated in 0.0057 sec