printlogo


کد خبر: 220894تاریخ: 1399/9/27 00:00
خبر

باخ در اجلاس سالیانه OCA
منتظر دو سال خارق‌العاده در آسیا هستیم
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در اجلاس سالیانه شورای المپیک آسیا گفت: «منتظر دو سال خارق‌العاده در قاره آسیا هستیم.» سی‌و‌نهمین اجلاس سالیانه شورای المپیک آسیا در حالی به میزبانی مسقط عمان برگزار شد که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به‌صورت وبینار در این اجلاس شرکت کرد. باخ گفت: «آسیا با میزبانی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در تابستان سال آینده، بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ و نوزدهمین بازی‌های آسیایی در هانگژوی چین در سپتامبر ۲۰۲۲ مرکز اصلی جهان ورزش قرار دارد. می‌توانم بگویم مقدمات برگزاری المپیک پکن برای سال ۲۰۲۲ بسیار خوب پیش می‌رود و می‌خواهم از دوستان‌مان در چین به‌خاطر تلاشی که برای موفقیت و ایمنی این بازی‌ها انجام می‌دهند تشکر کنم. ما منتظر این دو سال خارق‌العاده پیش رو هستیم.» باخ در مورد آمادگی برای توکیو ۲۰۲۰ گفت: «در آخرین سفر خود به ژاپن می‌شد روح المپیک را در استادیوم جدید المپیک و دهکده المپیک احساس کرد. بازی‌های المپیک توکیو یک جشن همبستگی و مقاومت بشریت خواهد بود.» باخ در مورد کمک به کمیته‌های ملی المپیک و ورزشکاران برای آماده‌سازی خود جهت حضور در توکیو ۲۰۲۰ و بعد از آن گفت: «بودجه همبستگی المپیک برای چرخه ۲۰۲۱-۲۰۲۴، به میزان ۱۶درصد افزایش یافته و حمایت مستقیم از ورزشکاران و حمایت از کمیته ملی المپیک کشورها هر دو در مقایسه با قبل ۲۵درصد افزایش یافته است. کل بودجه همبستگی المپیک برای سال‌های 2021 تا 2024، ۵۹۰میلیون دلار است.» او در پایان یک مجمع عمومی بسیار موفق را برای ورزش آسیا آرزو کرد.
 
تشبیه شیخ احمد از اجلاس OCA به دنیای جدید
شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا هم در این اجلاس سالیانه گفت: «از نمایندگان کمیته ملی المپیک کشورها که به‌صورت حضوری و آنلاین در این اجلاس شرکت کردند، تشکر می‌کنم.» ین اولین تجربه ماست که واقعیت و تکنولوژی را همزمان به اشتراک می‌گذاریم (اشاره به حضور فیزیکی و آنلاین کشورها در اجلاس به‌صورت همزمان) و این دنیای جدید است. ما بحث‌های زیادی برای گفت‌وگو داریم اما ابتدا از عمان تشکر کنم که شرایط برگزاری این اجلاس را فراهم کرد. مسقط واقعاً شهر زیبایی است. سپس از دبیرکل مالدیو و لبنان، دو عضو باسابقه ورزش آسیا، به‌دلیل خدمات بسیار ارزشمند خود تقدیر شد و آنها نشان افتخار شورای المپیک آسیا را دریافت کردند.

 

اسامی نامزدهای انتخابات پزشکی - ورزشی اعلام شد
خلیلیان انصراف داد
مجمع انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی در شرایطی قرار است روز ۱۵ دی‌ماه برگزار شود که وزارت ورزش و جوانان اسامی نهایی ۹ کاندیدای تصدی ریاست این فدراسیون را اعلام کرد. داود باقری، محمدحسین پورغریب‌شاهی، حسین تامینی‌لیچائی، حمید جمال‌الدین‌عزآبادی، فرزین حلبچی، کرم‌الله علیمرادی، سعید کاظمی، سیدرضا میرابوطالبی و غلامرضا نوروزی کاندیداهایی هستند که تأیید صلاحیت گرفته‌اند. این اسامی در حالی اعلام شده که مهرزاد خلیلیان جدی‌ترین گزینه بوده اما گویا وزارت ورزش نتوانست برای او مجوز بگیرد و به همین خاطر خلیلیان که هم سابقه ریاست و هم سرپرستی فدراسیون را دارد، از کاندیداتوری انصراف داد.

Page Generated in 0.0046 sec