printlogo


کد خبر: 220890تاریخ: 1399/9/27 00:00
داستان دیوید سیمن از توصیه‌های ونگر:
غذایت را بیشتر بجو!

دیوید سیمن، اسطوره باشگاه آرسنال فاش کرد آرسن ونگر در بدو ورود به این باشگاه، شیوه جویدن غذا را متحول کرده است!
مربی فرانسوی که قبل از آمدن به شمال لندن در موناکو و ناگویا گرامپوس ایت مربیگری کرده بود، در سال 1996 که مربی آرسنال شد، چهره‌ای تقریباً ناشناخته بود. او که به خاطر کارهای فوق‌العاده و نگاه تحلیلی‌اش به فوتبال لقب «پروفسور» را به خود اختصاص داده، خیلی زود مورد قبول بازیکنان، هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت.
متدهای او، آرسنال و در نگاهی کلی‌تر فوتبال انگلیس را تغییر داد و او توانست در سال 1998 قهرمانی دوگانه را به دست آورد و تیم او در سال 2004 بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد، رکوردی که هنوز دست نخورده باقی مانده است. او در نهایت در سال 2018 بعد از 22 سال و کسب 10 قهرمانی در آرسنال از این تیم جدا شد در حالی که عامل اصلی پیشرفت باشگاه و همچنین ساختن استادیوم امارات بود.
 در حالی که مشهور است ونگر در شیوه خوردن و آشامیدن بازیکنان تغییرات اساسی ایجاد کرد، همینطور در سبک تمرین بازیکنان، خواب آنها و تفکراتشان راجع به فوتبال اما کمتر کسی می‌داند او به بازیکنانش گفته غذا را بیشتر در دهانشان بجوند.
سیمن که بیش از 500 بازی برای آرسنال انجام داد و 9 جام با این تیم برد، گفت: «وقتی آرسن به تیم آمد، ما به سبک کاملاً متفاوتی بازی می‌کردیم. شیوه تمرین ما هم فرق داشت اما همه چیز تغییر کرد. حتی اینکه چطور غذا بخوریم هم عوض شد. او از ما می‌خواست غذا را بیشتر در دهانمان بجویم و می‌گفت: «بجوید تا برنده شوید». او بهترین بود، او درخشان بود.»
ری پارلر هم‌تیمی‌ سیمن هم گفته این کار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند: «وقتی شما گرسنه هستید، غذا را می‌بلعید و این زمان بیشتری برای هضم می‌برد. راستش بچه‌ها همدیگر را به این کار تشویق می‌کردند و به هم می‌گفتند: طولانی‌تر بجوید، طولانی‌تر بجوید.»
 

Page Generated in 0.0047 sec