printlogo


کد خبر: 220888تاریخ: 1399/9/27 00:00
پلیس آرژانتین همچنان پیگیر است
مارادونا مرده اما داستان مرگ او زنده است

جنجال بر سر مرگ دیه‌گو مارادونا همچنان ادامه دارد و پلیس از چند نفر در این زمینه بازجویی کرده است. پیش‌تر گفته شد، برخی افراد متهم هستند که به صورت غیرمستقیم در مرگ او نقش داشته‌اند، به‌ویژه که خبر رسیده که او چند روز پیش از مرگش به زمین خورده اما کسی او را به بیمارستان نبرده است. حالا در آخرین اقدام، پلیس برادر حسابدار شخصی دیه‌گو مارادونا را بازداشت کرده است. مأموران به خانه او حمله کرده و مدارک و حتی موبایل او را هم ضبط کرده‌اند.
ماکسیمیلیانو برادر آندره‌آ تریمارچی، حسابدار مارادونا است. منابع نزدیک به پرونده گفته‌اند که شواهد جدیدی از خانه‌ای پیدا شده که مارادونا پس از عمل جراحی مغزش در آن سکونت داشته است.
تصویری از ماکسیمیلیانو در کنار مارادونا منتشر شده که در آن یک کلاه مکزیکی بزرگ بر سر دارد.
یک منبع نزدیک به ماجرا گفته است: «اهمیت توقیف موبایل او در این است که ممکن است اطلاعات ارزشمندی برای این پرونده در اختیار ما قرار دهد.»
تریمارچی به عنوان راننده آگوستینا کاساچوف کار می‌کرده است. کاساچوف روان‌شناسی است که در تیم مراقبت از مارادونا حضور داشت. مارادونا پس از مرخص شدن از بیمارستان، در خانه‌ای در شمال بوئنوس آیرس زندگی می‌کرد و کاساچوف در کنار یک تیم از او مراقبت می‌کرد. خانه و دفتر کاساچوف هم از سوی پلیس بازرسی شده است. آنها این احتمال را می‌دهند که از مارادونا پس از ترخیص از بیمارستان به‌خوبی مراقبت نشده باشد و مرگ او هم به همین دلیل باشد.
خانه دکتر لئوپولدو لوکه، پزشک شخصی مارادونا هم بازرسی شده و کامپیوتر و موبایل او هم گرفته شده است. او پس از آن، در نشستی خبری که با عجله ترتیب داده شده بود حضور یافت و اشکریزان گفت: «اگر من مسئول چیزی درباره دیه‌گو بوده باشم، آن چیز عشق و مراقبت از دیه‌گو بوده و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی‌اش و افزایش طول عمرش.» او همچنین گفت که مارادونا به‌شدت کنترل‌ناپذیر و از پزشکان متنفر بود اما با این حال، رابطه‌ای صمیمی با او داشت.
این پزشک همچنین گفته که مراقبت روزانه از مارادونا پس از مرخصی‌اش از بیمارستان مسئولیت او نبوده است: «من خودم را بابت چیزی مقصر نمی‌دانم. اتفاقاتی که دارد می‌افتد بسیار نامنصفانه است. یک نفر دارد تلاش می‌کند مقصری پیدا کند اما من فردی را مقصر نمی‌بینم. ما همه نهایت تلاش خود را انجام دادیم.»
از سوی دیگر، پرستاری که از مارادونا مراقبت می‌کرد گفته که مجبورش کرده‌اند درباره چکاپ کردن این اسطوره فوتبال در سه ساعت قبل از مرگش دروغ بگوید. رودولفو باکه، وکیل این پرستار هم گفته که مارادونا یک هفته پیش از مرگش، به زمین افتاده و سرش به جایی برخورد کرده است اما در هر حال او را برای معاینه نبرده‌اند: «سر او ضربه خورد اما او را به بیمارستان نبردند تا اسکن بگیرند. او را به هیچ‌جا نبردند. ضربه‌ای که به او وارد شد، شدید نبود اما در هر حال باید معاینه می‌شد. مارادونا گفت که سمت راست سرش به زمین برخورد کرده است، در حالی که پیش از آن، عمل جراحی روی سمت چپ مغزش انجام شده بود. او را از جایش بلند کردند و به جایی نبردند.»
باکه همچنین گفته که ضربان قلب مارادونا در روزهای پیش از مرگ بالا رفته بوده و به 115 ضربان در دقیقه هم رسیده بوده است اما هیچ کاری برای او انجام نشده است.
دیه‌گو در 60سالگی به دلیل مشکل قلبی درگذشت و مرگ او باعث غم و اندوه فراوانی در سراسر دنیا شد. همچنین دعوای بزرگی بر سر به ارث بردن ثروت چند میلیون دلاری او شکل گرفته است. او اعلام کرده که پنج فرزند دارد اما چند نفر دیگر، مانند سانتیاگو لارا و ماگالی گیل، گفته‌اند که مارادونا پدرشان است.
منبع: سان

Page Generated in 0.0046 sec