printlogo


کد خبر: 219472تاریخ: 1399/9/8 00:00
محرمی: به عشق مارادونا، دو تا ساعت دستم می‌بستم

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
مجتبی محرمی بازیکن اسبق پرسپولیس از مرگ اسطوره آرژانتینی بسیار ناراحت است و در این رابطه حرف‌های جالبی را بر زبان می‌آورد. محرمی با وجود نتایج نه چندان خوب اخیر پرسپولیس خصوصاً تساوی مقابل نفت مسجد‌سلیمان از یحیی و تیمش دفاع می‌کند و معتقد است نباید تیم را زود قضاوت کرد.
 
شما هم مانند اکثر علاقه‌مندان به فوتبال به نظر خیلی از مرگ مارادونا ناراحتید.
آنهایی که می‌دانند فوتبال چیست خیلی خوب ارزش مارادونا را می‌دانستند و می‌دانند. باور کنید من هم از خبر درگذشت مارادونا خیلی ناراحتم و اصلاً از آن روزی که این خبر بد را شنیده‌ام حال و حوصله و اعصاب درستی ندارم. من هم خیلی عاشق مارادونا بودم و حتی به عشق او دو ساعت دستم می‌بستم! بعد از شنیدن خبر مرگ مارادونا هم کلی گریه کردم و اشک ریختم چون با همه وجود این اسطوره را دوست داشتم.
واقعاً ؟!
بله من که شومن نیستم بخواهم نقش بازی کنم یا دروغ بگویم، اصلاً همان چیزی را که می‌گویم عکسش را هم یک عکاس دارد و شما می‌توانید از فرشاد عباسی عکاس آن عکسم را بخواهید و او هم حتماً آن عکسم که دو ساعت بر دستم بسته‌ام را نشان‌تان می‌دهد. من آن دو ساعت را فقط به خاطر دیگو بر دستم می‌بستم چون ایشان تنها کسی بودند که این کار را می‌کردند و من هم فقط به عشق ایشان این کار را می‌کردم. خیلی خاطره از بازی‌های مارادونا دارم که همه‌اش یکجورهایی جلوی چشمم است و از خاطرم تا زمانی که زنده‌ام پاک نخواهد شد. مارادونا یکی بود و دیگر مثل او وارد فوتبال دنیا نمی‌شود. بازی‌های 1982 و 1986 اوج بازی‌های او در جام جهانی بود، هیچ زمانی یادم نمی‌رود که در جام جهانی 82 چطور جنتیله، دیه‌گو مارادونا را می‌زد اما با وجود این باز هم مارادونا با همان درخشش و نبوغ استثنایی‌اش کارش را انجام می‌داد و به قول خودمان در زمین با توپ شعبده‌بازی می‌کرد.
آقا مجتبی بازی پرسپولیس مقابل مسجد‌سلیمان را دیدید؟
باور کنید از زمانی که مارادونا فوت کرده و من هم این خبر بد را شنیده‌ام اصلاً تلویزیون تماشا نکرده‌ام. فقط شنیده‌ام که پرسپولیس مساوی کرده است، همین!
در آن بازی یک پنالتی را هم بازیکن پرسپولیس از دست داد!
بازیکن پرسپولیس را نکوبید چون هر بازیکنی ممکن است پنالتی از دست بدهد. یادم می‌آید خودم هم در مسابقات جام باشگاه‌ها با پیراهن پرسپولیس پنالتی از دست دادم و کلی افسوس خوردم اما بالاخره فوتبال است و کاری هم نمی‌توان کرد. همین سیامک نعمتی که مقابل مسجد‌سلیمان پنالتی از دست داد مقابل صنعت‌نفت آبادان پنالتی پرسپولیس را گل کرد و با تک‌پنالتی او پرسپولیس سه امتیاز باارزش به دست آورد و برنده شد.
با شرایطی که پرسپولیس دارد به نظر می‌رسد امسال قهرمانی پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود!
نباید پرسپولیس را زود قضاوت کنیم. یادم می‌آید زمانی که چند ستاره پرسپولیس از این تیم جدا شدند و رفتند بعضی‌ها از یحیی و باشگاه ایراد گرفتند که بازیکنان ضعیفی گرفته و هیچ امیدی به این بازیکنان در آسیا نیست اما دیدید که همین بازیکنان در کنار سایرین چه نمایشی از خودشان ارائه دادند و کمک کردند تیم در قالب یک کار تیمی هماهنگ بالا برود و به فینال صعود کند و تحسین همه را برانگیزد.
یعنی شما با توجه به بضاعت پرسپولیس در خط حمله و دفاع و کمبودهایی که پرسپولیس نسبت به تیم قبلی‌اش دارد به موفقیت و قهرمانی‌اش امیدوارید؛ تیمی که در لیگ هم تاکنون چهار امتیاز از دست داده است!
سال قبل هم بعضی‌ها یادم می‌آید از این حرف‌ها می‌زدند که پرسپولیس برای چهارمین سال متوالی قهرمان نمی‌شود و این امکان وجود ندارد و مشکلات هست و... اما دیدید که چطور پرسپولیس با اقتدار پوکر زد و رکورد تاریخی از خودش در لیگ برتر به جا گذاشت. این طبیعی است که هر سال کار خیلی سخت‌تر می‌شود اما این پرسپولیس تیمی است که می‌تواند هر کار غیرممکنی را انجام دهد و در شرایط سخت و دشوار هم این پتانسیل را دارد که بهترین نتایج را بگیرد و بهترین کارایی را از خود نشان دهد به همین دلیل هم معتقدم پرسپولیس مقابل تیم شرق آسیا کم نمی‌آورد و با کمی شارژ مالی و رسیدگی بیشتر بازیکنان، پرسپولیس بهترین نمایش را ارائه داده و ان‌شاءالله قهرمان خواهد شد چون فکر نمی‌کنم شرقی‌ها از السد، النصر و... قوی‌تر باشند. معتقدم یحیی کار مربیگری‌اش را فراموش نکرده و کارش را بلد است و باز هم حتماً خیلی خوب تیمش را به بهترین شکل در آسیا هدایت کرده و قهرمان خواهد شد.
زور پرسپولیس خیلی کم شده چون پرسپولیس آل‌کثیر مهاجم خودش را ندارد و در خط دفاع هم با کمبود مواجه است!
آل‌کثیر واقعاً در مراحل قبلی خیلی خوب کار کرد اما در پرسپولیس بازیکنان خوب دیگری هم هستند که در فاز تهاجمی می‌توانند خیلی خوب کار کنند. عبدی، وحید امیری و یکی دو بازیکن دیگر هستند که توانایی بالایی دارند. یک بازیکن ممکن است در هر بازی روزش نباشد و اگر بازیکن در یک بازی ضعیف ظاهر شود که نمی‌شود او را دار زد. اصلاً فراموش نکنید که همین عبدی در روزی که آل‌کثیر محروم بود مقابل النصر چه گل باارزشی زد و بعد هم که بازی مساوی شد و در ضربات پنالتی پرسپولیس برنده شد و به فینال رسید.
در بازی شهرخودرو چه شرایطی را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و به نظرم می‌تواند شهر خودرو را در تهران شکست دهد. دو امتیاز اختلاف با تیم‌های بالای سر هم بعد از سه هفته خیلی زیاد نیست و پرسپولیس حتماً می‌تواند از سد حریف بگذرد و دوباره به شرایط خوب برگردد و کم‌کم خودش را به بهترین شکل ممکن برای فینال آماده سازد.
آقا مجتبی راستی فراموش کردیم بپرسیم چرا تیم محبوبتان آلمان شش گل از اسپانیا خورد و شش‌تایی شد؟!
چطور فردای روزی که بایرن 8 گل به بارسا زد شما به من زنگ نزدید و اینطور کری برایم نخواندید. فوتبال است و هر تیمی ممکن است با نتیجه سنگین ببازد و این در ذات فوتبال وجود دارد.

Page Generated in 0.0056 sec