printlogo


کد خبر: 219459تاریخ: 1399/9/8 00:00
مارادونا از زبان مارادونا

   فقر بد است، سخت است. طعمش را چشیده‌ام. فقر باعث می‌شود همه چیزهایی که می‌خواهید، صرفاً یک رؤیا باشد. اگر کسانی که ثروت زیادی دارند، کمی کم‌تر داشتند و اگر کسانی که چیزی ندارند، کمی بیشتر داشتند، عدالت بیشتری برقرار می‌شد.
 پاهایم را بریدند و نگذاشتند از خودم دفاع کنم. من مواد مخدر مصرف نکردم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. قسم می‌خورم دوپینگ نکردم اما آنها به حرفم توجه نمی‌کنند.
 من نسبت به بقیه برتری دارم زیرا خواست خدا بوده است. خدا باعث شده من خوب بازی کنم. او وقتی متولد شدم، این توانایی را به من داد. به همین دلیل است که هر وقت وارد زمین می‌شوم، صلیب می‌کشم. اگر این کار را نکنم، یعنی به خدا خیانت کرده‌ام.
 فوتبال زیباترین و سالم‌ترین ورزش دنیاست. فوتبال نباید تاوان اشتباهات مرا بدهد. توپ تقصیری ندارد و کثیف نمی‌شود.
 دیوانگی واقعاً ترسناک است. در آسایشگاه روانی، من حس جک نیکولسون در فیلم «دیوانه از قفس پرید» را داشتم. در آن بیمارستان، مردی بود که فکر می‌کرد رابینسون کروزو است و وقتی من می‌گفتم مارادونا هستم، هیچ کس حرفم را باور نمی‌کرد.
 اگر بمیرم، بازهم می‌خواهم متولد شوم و دوباره فوتبالیست شوم. دوباره بازهم می‌خواهم دیگو آرماندو مارادونا شوم. من کسی بودم که ملت را شاد کردم و همین برایم کافی است.
 فوتبال مرا آزار نمی‌دهد اما افرادی که آن را احاطه کرده‌اند، چرا. اینکه بعضی مدیران بیش از باشگاه‌شان برای گرفتن یک عکس با شخصی مشهور تلاش می‌کنند، برایم آزار دهنده است.

Page Generated in 0.0052 sec