printlogo


کد خبر: 219429تاریخ: 1399/9/8 00:00
خبر

مارادونا: من را مومیایی کنید
دیگو مارادونا چهارمین فرد تاریخ آرژانتین است که جسدش مومیایی می‌شود. مارادونا پیش از شصتمین سالگرد تولدش از خانواده‌اش خواسته بود که وقتی درگذشت، جسد او را مومیایی کنند تا نپوسد. تنها سه نفر در تاریخ آرژانتین مومیایی شده‌اند: خوسه ده سان مارتین، ژنرال سابق ارتش، خوان دومینگو پرون و اوا پرون، رئیس‌جمهور سابق این کشور و همسرش.
 
برگزاری جام مارادونا در آرژانتین
بزرگداشت دیگو مارادونا همچنان دارد و حالا اعلام شده که جام اتحادیه فوتبال آرژانتین نام مارادونا را به خود خواهد گرفت. اول از همه ناپولی دست به کار شد و اعلام کرد که نام ورزشگاه سان‌پائولو را عوض کرده و نام مشهورترین بازیکنش را روی آن می‌گذارد. حالا لیگا پروفسیونال آرژانتین هم از این اسطوره شماره 10 تیم ملی آرژانتین تقدیر کرده است. در بیانیه آنها آمده: «برای بزرگداشت کاپیتان فراموش‌نشدنی تیم ملی آرژانتین، جام اتحادیه حرفه‌ای فوتبال در این کشور نام دیگو آرماندو مارادونا را خواهد گرفت.»
 
مرتنس: کاش اسم من و مارادونا در یک جمله نمی‌آمد
دریس مرتنس گفت که پوشیدن پیراهن ناپولی در بازی اخیر این تیم دشوار بوده است. در حالی که مراسم تشییع جنازه بزرگی در بوینوس‌آیرس برقرار بود، تیم ناپولی برای دیدار با ریه‌کا در لیگ اروپا وارد میدان شد و بازیکنان این تیم همه پیراهن شماره 10 مارادونا را پوشیده بودند. هزاران هوادار هم خارج از ورزشگاه جمع شدند تا مقابل درهای ورزشگاهی که نامش به مارادونا تغییر یافته، دسته گل بگذارند و نام پسر طلایی را بخوانند. مرتنس گفت: «برای من لحظه فاجعه‌باری بود. ببینید افرادی که در دوران حضور او در ناپولی طرفدار این تیم بودند چه کشیده‌اند. او تأثیر بسیاری بر این شهر گذاشت و البته بر همه افراد ساکن جنوب ایتالیا. من می‌خواهم مثبت باشم و روی خاطراتم از مردی خندان تمرکز کنم که عاشق فوتبال بود.» مرتنس در اینستاگرام اغلب با مارادونا کامنت رد و بدل می‌کرد. او در پستی در این شبکه اجتماعی، عذرخواهی کرده که بیشتر از دیگو با پیراهن ناپولی گل زد: «از او عذرخواهی کردم، چون اسم من در کنار اسم او در جملات خبرگزاری‌ها آمد و این کار درستی نبود. او همیشه فردی منحصر به فرد بوده و خواهد بود.» تمام بازیکنان پیراهن شماره 10 مارادونا را به تن داشتند. مرتنس گفت: «سخت بود که این پیراهن را بپوشیم. البته همیشه رویای ما این بوده که این پیراهن را به تن کنیم اما نه اینطور.»
 
ماجرای فراری خریدن مارادونا
هدیه‌ای که پس فرستاده شد!
دیگو مارادونا، مانند بسیاری از فوق‌ستارگان فوتبال، شیفته خودروها بود. او در دوران زندگی‌اش اتومبیل‌های بسیاری را خریداری کرد و یکی از آنها را هم به صورت ویژه دوست داشت. ماجرای اینکه مارادونا چطور مالک خودروی فراری F40 شد جالب است. در این ماجرا، گی‌یرمو کوپولا، ایجنت سابق او و کورادو فرلایینو، رئیس سابق ناپولی درگیر بودند. مارادونا در سال 1986 که در ناپولی بازی می‌کرد، یک فراری تستاروسا داشت اما چند هفته پیش از جام جهانی مکزیک، به سراغ خرید فراری F40 رفت. این خودرو در آن هنگام 500 هزار دلار قیمت داشت و تعداد محدودی از آن برای خریداران وجود داشت که رنگش قرمز بود. مارادونا می‌خواست این خودرو مانند ماشین تستاروسایش مشکی باشد. کوپولا پیش از جام جهانی به دنبال این رفت که یک خودرو F40 مشکی پیدا کند و برای یافتن آن حتی به منزل خود انزو فراری مراجعه کرد چون او نماینده مارادونا بود، توانست یک خودروی F40 با بدنه مشکی پیدا کند و پول لازم برای خرید آن را هم فراهم کرد. این ایجنت تلاش کرد که این خودروی F40 زمانی که مارادونا پس از جام جهانی مکزیک برمی‌گردد، در فرودگاه باشد. فرلایینو، رئیس ناپولی هم برای تبریک قهرمانی جام جهانی به فرودگاه رفته بود و از دیدن این خودرو متعجب شد. کوپولا به او گفت که برای تقویت رابطه‌اش با مارادونا، بهتر است که هزینه خرید این خودرو را بپردازد. رئیس باشگاه هم موافقت کرد، هرچند که این ایجنت دو برابر قیمت خرید خودرو، یعنی حدود یک میلیون دلار از فرلایینو گرفت! زمانی که مارادونا آمد، از دیدن خودرو خوشحال شد، ولی بعد دریافت که این خودرو ضبط ندارد و درهایش از داخل هم تودوزی ندارد. او این هدیه را رد کرد تا اینکه کوپولا یک ضبط خرید و روی آن گذاشت و برای درهایش هم تودوزی تهیه کرد. به این ترتیب بود که مارادونا این هدیه را پذیرفت.
 

Page Generated in 0.0049 sec