printlogo


کد خبر: 219417تاریخ: 1399/9/8 00:00
ذوب‌آهن اصفهان یک- پیکان یک
مساوی با جنجال داور!

ذوب‌آهن اصفهان در ۲ هفته ابتدایی لیگ مقابل فولاد خوزستان و ماشین‌سازی تبریز در حالی به تساوی رضایت داد که اشتباهات داوری مانع پیروزی‌شان شده بود. ذوبی‌ها به خاطر تکرار این اشتباهات که از فصل گذشته وجود داشت، حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ هم کردند تا بلکه دقت داورها در بازی‌هایشان بیشتر شود که این اتفاق هم افتاد. ذوب‌آهن در هفته سوم مقابل پیکان به میدان رفت و در تلاش بود اولین پیروزی‌اش در این فصل را جشن بگیرد. شاگردان رحمان رضایی در همان نیمه اول هم به گل رسیدند. در دقیقه ۳۳ ضدحمله سریع بازیکنان پیکان از سمت چپ زمین و ارسال پای راست دقیق امیر روستایی را ابراهیم صالحی از مقابل تیرک دوم با ضربه سر تبدیل به گل کرد. هنوز چند دقیقه از این گل نگذشته بود که پیکانی‌ها بازی را به تساوی کشاندند. در دقیقه ۳۵ حرکت عالی و نفوذ سریع فرشاد محمدی‌مهر از جناح راست زمین و سانتر زیبای او را میلاد جهانی با ضربه سر زد تا گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. با این ۲ گل، تیم‌ها به رختکن رفتند تا در نیمه دوم برای کسب پیروزی تلاش کنند. در نیمه دوم بازی پایاپای و خوبی از ذوب‌آهن و پیکان شاهد بودیم. هر چقدر به دقایق پایانی می‌رسیدیم حملات بیشتر می‌شد و هر لحظه انتظار گل می‌رفت که در دقیقه ۸۳ اعلام یک پنالتی اشتباه به سود پیکان موجب شد تا ذوبی‌ها اعتراض شدیدی به داور کنند. در این لحظه ضربه سر فرزاد حاتمی در محوطه جریمه ذوب‌آهن به حسین پورامینی رسید و او در حالی به توپ زد که بدون برخورد با عبدالله حسینی، خود را روی زمین انداخت. مهدوی داور بازی هم در تصمیمی بحث‌برانگیز اعلام پنالتی کرد که باعث جنجال و اعتراض ذوبی‌ها شد. البته وقتی حسینی به داور گفت هیچ خطایی انجام نداده، مهدوی با داور چهارم مشورت کرد و البته فیلم صحنه مورد نظر را دید که در نهایت تصمیم خود را تغییر داد و دستور به لغو پنالتی داد. اتفاقی که باعث تعجب همه شده بود. با این اتفاق، این بار پیکانی‌ها اعتراض کردند اما این اعتراض به جایی نرسید. در نهایت هم بازی با تساوی به پایان رسید.
 
 
تارتار: از داور عذرخواهی می‌کنم
مهدی تارتار سرمربی پیکان از اینکه عدالت در بازی‌اش مقابل ذوب‌آهن رعایت شد، خیلی خوشحال و راضی است. تارتار درباره تساوی یک بر یک مقابل شاگردان رحمان رضایی می‌گوید: «بازی فیزیکی بود و دو تیم برای کسب سه امتیاز وارد زمین شده بودند. تیم ما بهتر شروع کرد و به گل رسیدیم ولی به خاطر عدم تمرکز خیلی زود گل خوردیم ولی در ادامه بازی را اداره کردیم و موقعیتی به تیم ذوب‌آهن ندادیم. در مجموع عدالت رعایت شد و از بازیکنانم تشکر می‌کنم.» 
سرمربی پیکان درباره پنالتی جنجالی بازی هم توضیح می‌دهد: «مهم‌تر از همه چیز اجرای عدالت بود. جا دارد، تبریک و خسته نباشید به گروه داوری بگویم؛ به خاطر شجاعت و جسارتی که داشتند. با برگرداندن پنالتی حق ذوب‌آهن را تضییع نکردند. من در جریان بازی متوجه نشدم ولی داور فیلم را دیده و فهمیده بود که پنالتی نیست. ضمن اینکه باید تشکر کنم از بازیکن خودمان آقای حسین پورامینی که از بچه‌های صادق است و گفت پای من به بازیکن ذوب‌آهن نخورد. خیلی سخت بود که این پنالتی برگشت ولی خوشحالیم که عدالت اجرا شد. از داور چهارم هم معذرت می‌خواهم که خیلی با او بحث کردم. عذرخواهی می‌کنم. فکر می‌کردیم پنالتی شده. خوشحالیم که عدالت رعایت شد. از روزی که VAR وارد دنیا شده، اصرار بر پیاده‌سازی این سیستم داشته‌ام. به خاطر همین بر اجرای عدالت اصرار می‌کنم. خیلی سخت است که یک مربی و یک گروه ۴۰ نفره برای موفقیت تلاش می‌کنند ولی با یک سوت اشتباه، تمام هدف‌گذاری‎‌‍هایشان از بین می‌رود. برای چندمین مرتبه عاجزانه از مسئولان رده بالای کشور درخواست می‌کنم که این سیستم را وارد کشور کنند. سخت بگیرند که باشگاه‌ها مجبور به انجام این کار شوند و دیگر شاهد اشتباهات داوری نباشیم.»
 

 


Page Generated in 0.0062 sec