printlogo


کد خبر: 219135تاریخ: 1399/9/3 00:00
دوران گذار به پایان رسیده
یوونتوس فراتر از رونالدو است‌

لورنزو بتونی‌
 ‌
شاید با دیدن نتیجه بازی یوونتوس با کالیاری خیلی‌ها فکر کنند بیانکونری به لطف ستاره تمام نشدنی خود، کریستیانو رونالدو یک بار دیگر سه امتیاز مهم را به دست آورده است. CR7 هر دو گل بازی را در نیمه اول زد تا قهرمان 9 فصل اخیر لیگ ایتالیا پیروزی سزاوارانه‌ای برابر تیم کالیاری کسب کند که اشتباه بزرگی مرتکب شد و از ابتدا به دنبال دفاع و تساوی بدون گل بود.
رونالدو فقط یک بار موفق شده در هر پنج بازی ابتدایی‌‌اش در لیگ گل بزند، در فصل 2015-2014 که در نهایت 48 گل برای رئال مادرید به ثمر رساند. آس پرتغالی این فصل شروع خوبی داشته و در پنج بازی لیگ هشت گل زده. او در بازی‌های مهرماه ملی به ویروس کرونا مبتلا شد و دو بازی با یوونتوس را از دست داد.
یوونتوس اما خیلی بیشتر از کریستیانو رونالدو است. آلوارو موراتا وقتی خبری از CR7 نبود، این را به خوبی ثابت کرد. این مهاجم اسپانیایی در 9 بازی ابتدایی‌‌اش در این فصل 6 گل زده و دومین گلزن برتر تیمش محسوب می‌شود.
آندره‌آ پیرلو قبل از این بازی گفته بود: ‌«دوران گذار به پایان رسیده» و بازی تیمش مقابل کالیاری یک بار دیگر ثابت کرد «بانوی پیر» راه خود را پیدا کرده است. بیانکونری در تمام بازی مسلط و جسور بود و به کالیاری اجازه نفس کشیدن نداد تا فرصتی برای سازماندنی و طراحی ضدحمله و ایجاد مهلت گلزنی برایش فراهم نشود.
ماتیس دلیخت نخستین بازی فصل را انجام داد بعد از انجام عمل جراحی روی شانه‌اش به خاطر مصدومیتی که اواخر فصل قبل برایش رخ داده بود. او خیلی راحت جووانی سیمئونه و مهاجمان کالیاری را کنترل کرد. این بازیکن هلندی نه تنها برتری فیزیکی داشت بلکه جای لئوناردو بونوچی را پر کرد و در طراحی حمله از دفاع کارساز بود.
در حالی که جورجو کیه‌لینی همچنان با مصدومیت درگیر است، دلیخت می‌تواند نقشی کلیدی در این فصل داشته باشد. وقتی بونوچی برگردد، زوج مدافع تیم ملی ایتالیا می‌شود اما همکاری با مریح دمیرال در دفاع، شاید آینده یووه برای فصل‌های بعدی را تشکیل دهد.
آرتور، هافبک سابق بارسلونا هم کیفیتی را به یوونتوس می‌دهد که این تیم سال‌ها از نداشتنش رنج می‌برد. مدتی طول کشید تا این برزیلی در خط میانی دونفره پیرلو جا بیفتد اما دوران انطباق او گذشته و در کار با توپ به خودباوری لازم رسیده، پاس‌های باکیفیت می‌دهد و با جاگیری مناسب در گرفتن توپ مؤ‌ثر است.
به اینها دانیلو را اضافه کنید که به عنوان سومین مدافع میانی در این فصل فوق‌العاده ثبات داشته و در خلق موقعیت هجومی از دفاع هم تأثیرگذار بوده. بازیکن سابق منچسترسیتی تنها بازیکن یووه است که در تمام بازی‌های این فصل حاضر بوده. فدریکو برناردسکی هم شایسته یک گل بود و روی گل اول پاسکاری دقیق او با موراتا به ثمر نشست.
با این پیروزی برابر تیمی که برخی از اعضای کلیدی خود مانند دیگو گودین و نایتان ناندس را نداشت، نمی‌‌شود گفت همه مشکلات یووه حل شده مانند جای پائولو دیبالا، استحکام دفاعی برابر تیم‌های هجومی و نداشتن عمق در خط میانی. اما شاید به قول پیرلو ثابت شود دوران گذار به پایان رسیده و اینکه یوونتوس به رونالدو وابسته نیست. تیم از خیلی جهات پیشرفت کرده هرچند برای پیروزی به گل‌های رونالدو وابسته است؛ کدام تیم نیست؟
منبع: فوتبال ایتالیا
 


Page Generated in 0.0059 sec